lekkende darmen

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

@diederik; ni echt.... 'k hoop dat DML daar een verklaring voor heeft...

laatste maanden wel iets meer 'gezondigd' door emo-dip, maar vlgns mij kan het daar alleen niet van zijn
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Zitte toevallig aan de GcMAF?

Ik heb al wel gehoord van mensen die daardoor (tijdelijk?) versclechterde darmwaardes hadden, door het inflammatoir effect... al zijn er natuurlijk zoveel mogelijkheden, viraal/bacterieel, diëtair, enzovoorts.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Is inderdaad niet leuk, cleopatra...

:roll:

Ik neem tussendoor Mutaflor, en ik heb de indruk dat het daar wel mee beterd bij mij(is ook maar een gevoel he) ...maar genezen niet, hoor

Als je geen lactoseintolerantie hebt, kan je ook kefir nemen, brengt je terug veel goeie bacterien bij.
Maar of dat voldoende is om lekkende darmen te genezen...???
Ik kan dat niet uitproberen want ik heb lactoseintolerantie, spijtig...

De Mutaflor heeft DML voorgeschreven, ik ben niet(meer) bij hem aant gaan, maar dat kan je zonder voorschrift bestellen.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Gisteren gevonden in het boek van DML (klik op het beeld om het te kunnen lezen):

Afbeelding
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Zijn lekkende darmen wat voor de hersenen blood brain barrier is bij ME, ik vraag mij af of die twee zaken niet onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn aangezien zij beiden onderdeel uitmaken van het immuunsysteem?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloed-hersenbarri%C3%A8re
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

@diederik; bedankt voor het meedenken, mr zit voorlopig niet aan de gcmaf ..

@karolien; heb ook langdurig mutaflor genomen, maar staat al mnd niet meer op mijn plan...volg je ook een dieet (behalve lactosevrij) waardoor het verbeterd is ?

@ondine; txs voor info, interessant

'k heb ook al eens gehoord dat glutamine zou helpen tegen lekkende darmen

iemand daar positieve ervaringen mee ?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Dat van glutamine is inderdaad bekend ja; ik weet dat DML het ook soms voorschrijft in de vorm van PermPlus of tegenwoordig een verbeterde formule met nen andere naam (iets met Hydro of Hyalu ofzoiets), maar waarom het wel op de ene zijn plan staat en niet op de andere, weet ik ook niet.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

(iets met Hydro of Hyalu ofzoiets
Hyaluperm, ik gebruik het al een half jaar, maar de waardes voor mijn darmen zijn niet verbeterd :evil:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Karolien,

Kunnen mijn plotselinge invaliderende onwerkelijkheidsgevoel en evenwichtsstoornissen te maken hebben met darmafvalstoffen in mijn bloed die eigenlijk via mijn darmen het lichaam zouden moeten hebben verlaten..

Leiden darmafvalstoffen in het bloed tot chronische ontstekingen bijvoorbeeld, sinds ik ME heb heb ik allerlei onverklaarbare chronische ontstekingen vandaar...?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Yep
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

De lekkende darmen zouden weleens de stuwende kracht achter ME kunnen zijn.

Ik sluit niet uit dat er zodoende uiteindelijk darm-afvalstoffen in de hersenen-zenuwenbanen terecht komen die daar structureel allerlei onheil aanrichten, enfin das mijn bescheiden ME-mening he :wink:

Volgens mij zei internist Theo W. ook dat ME ook een ziekte aan de zenuwen is, wellicht vandaar al die chronische zenuw-spierpijnen bij ME-patienten :roll:

Ik ben natuurlijk (nog) geen onderzoeker...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

De darm-afvalstoffen ammonium (NH4+) en ammoniak (NH3) zouden volgens mij ook goed in het ME/CVS plaatje passen. Hoge spiegels van deze stoffen veroorzaakt n.l. een ATP tekort. Dit tekort ontstaat als een overmaat aan NH4+/NH3 met hulp van alfa-ketoglutaarzuur als glutamine moet worden afgevoerd. Alfa-ketoglutaarzuur bevoorraadt normaliter de ATP-leverende citroenzuurcyclus. Daarnaast is ammoniak een neurotoxine en een zeer krachtige activator van de NMDA-receptoren. Dit veroorzaakt o.a. angst, pijn, nitrosatieve stress en oxidatieve stress.

Hoe kun je NH4+ en/of NH3 verlagen:

Vermindering van de productie:
*Eiwitarm dieet
*Lactulose
*Pectine
*Larch arabinogalactan
*Rifaximin
*Neomycine

Stimulatie van de detox:
*Pyridoxine Alpha-Ketoglutarate‏
*Ornithine Alpha-Ketoglutarate
*L-Citrulline
*L-Arginine
*L-Ornithine
*L-Aspartate
*Yucca
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

VGZM,

Dat is al lang bewezen, he, oa door DML.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Bericht door gezondverstand »

Hallo!

Wellicht ten overvloede maar toch even deze info:

Candida is een gist dat bij iedereen in een gecontroleerde hoeveelheid in de darmen leeft. Het is een levend organisme, dat niet in te delen valt onder goede of slechte bacteriën: het kan zich namelijk beide kanten op ontwikkelen.
De candida wordt pas schadelijk wanneer het door verschillende omstandigheden te sterk vermeerdert, dan verandert de gist in een schimmel.
Het gistbolletje maakt dan uitlopers die de darmwand kunnen doordringen en zo in ons bloed terecht kunnen komen. Hierdoor wordt de darmwand als het ware lek.
Zowel de Candida, als andere micro-organismen komen in de bloedsomloop terecht. Op zich is er dan nog niet eens zoveel aan de hand, aangezien we in ons bloed bepaalde afweercellen hebben die de Candida aanvallen.
Totdat het aanbod aan Candida te groot wordt voor de afweercellen om deze strijd te winnen.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat de darmflora zo verstoord raakt dat het lichaam de Candida-infectie niet zelf kan herstellen?

Langdurige stress-situaties
Langdurig antibiotica gebruik
Veelvuldig gebruik van geraffineerde koolhydraten, alcohol, fast-food en kant- klaarproducten.
Gebruik van de anticonceptiepil !
Langdurig gebruik van synthetische cortisonpreparaten (ontstekingswerende middelen)
Ander medicijngebruik

Wanneer de Candida het heft over heeft genomen in de darmflora kan dit tal van klachten veroorzaken:

Klachten betreffende je energieniveau: chronische vermoeidheidsklachten; snel uitgeput raken, sterk toegenomen slaapbehoefte, inslaap- en/of doorslaapproblemen.
Klachten betreffende je spijsvertering: opgeblazen buik, winderigheid, constipatie of diarree, slechte adem.
Klachten betreffende je spieren: abnormaal snel uitgeputte en pijnlijke spieren, zwaar gevoel in ledenmaten, onwillekeurige spiersamentrekkingen.
Klachten betreffende je hormonale systeem: schommelingen in de bloedsuikerspiegel, behoefte aan zoetigheid, koude handen en voeten, verminderde seksuele behoefte, stemmingswisselingen, PMS, menstruatiestoornissen.
Klachten betreffende je geslachtsorganen: steeds terugkerende vaginale schimmelinfecties, pijnlijke geslachtsgemeenschap, jeuk, witte vloed, prostaatklachten, impotentie.
Klachten betreffende je immuunsysteem: toegenomen overgevoeligheid of intolerantie voor voedsel, geuren en/of geluiden, allergieën, eczeem, schimmel op huid of nagels. Bij het langdurig bestaan van deze klachten: een verzwakt afweersysteem met een verhoogde gevoeligheid voor infecties, kwakkelen met je gezondheid.

====

.

Ik kreeg nu meer dan een jaar geleden, bij de homeopaath de diagnose : (o.a.) ernstige Candida.
Het heeft 14 maanden geduurd voor dit er met homeopatische korrels uit was, gecombineerd met een suikerarm tot suikervrij dieet.
En ook géén kaas, tomaten,champignons,wijn en bier ( wás effe wennen...)
Dit moet ik uiteraard volhouden anders kan ik het weer terugkrijgen.
Candida (of leaky gut ) is ook overdraagbaar aan je partner d.m.v. speeksel en sex.
Mijn man wordt er nu ook voor behandelt , dus...

Alleen een Candida-dieet volgen zal niet helpen en is veel te zwaar!
Je mag dan echt bijna niks ; dit is niet vol te houden!

Probeer anders eens: Mycoplex.
Is homeopatisch dus geen chemisch spul.

Groetjes G.V.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als de candida in de bloedbaan terechtkomt heb je voor zover ik weet ook candida onder de oksels, in de mond en bij de wenkbrauwen. Dit zie je oa bij ernstige anorexia-en terminale AIDS patiënten.
Life smells...
Plaats reactie