Zorgverz. heeft nog steeds geen contract met CVS kliniek

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Nou, Hubertus: op naar Amsterdam! Vooral doen, zou ik zeggen!

Tja, de betrouwbaarheid van mensen die je te woord staan bij een zorgverzekeraar baren mij ook al wat zorgen. Toen ik telefonisch informeerde naar de kosten die ik bij DML ga hebben, werd mij verteld dat alle behandelingen/onderzoeken die ook in NL worden uitgevoerd worden vergoed, maar wel tot maximaal de kosten van het NLse onderzoek. Dat zou dus betekenen dat ik in ieder geval de lactose-test en zulke soort dingen vergoed ga krijgen. Weliswaar tegen het NLse tarief... Maar andere NL-ers die DML bezochten krijgen telkens niks uitgekeerd. Nog geen tegemoetkoming, niks... Ik zie het antwoord van mijn zorgverzekeraar hieromtrent met angst en beven tegemoet.

Maar wat jou betreft, Hubertus, zou ik gewoon naar Amsterdam afreizen. Doen, hoor!
hubertus53
Donateur
Donateur
Berichten: 248
Lid geworden op: 19 okt 2009, 16:49
Locatie: Leeuwarden / Friesland
Contacteer:

Bericht door hubertus53 »

Maar wat jou betreft, Hubertus, zou ik gewoon naar Amsterdam afreizen. Doen, hoor!
Goede morge Bloemetje,
Zeker ga ik dit doen, maar ik wacht nog eventjes op de wethouder, die is nu voor 4 dagen weg.
Waarom als dat ik wacht, zo als ik de wethouder ken zal hij bij de zorgverzekeraar de problemen aanpakken omdat die zelfde ook tegen hem "gelogen" hebben cq gemanipuleerd. Er zal beslist nog eens een keer zijn dat ik die zelfde bij de zorgverzekeraar nodig heb en denk ik dat hij het dan wel achterwegen zal gaan laten om mij zo beet te nemen.

Deze mensen zijn het niet waard om een dergelijke publieke funktie te mogen hebben.

Groetjes,
Hubertus53.
Ons lijden zal eens ons voordeel zijn.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Je moet het zelf weten, hoor. Maar maak je nou niet druk om die domme bureaucratie en doe gewoon waar je lichaam het meest mee op schiet. Ik snap je kwaaiigheid wel, maar tis zo zonde van je energie...
hubertus53
Donateur
Donateur
Berichten: 248
Lid geworden op: 19 okt 2009, 16:49
Locatie: Leeuwarden / Friesland
Contacteer:

Bericht door hubertus53 »

Je moet het zelf weten, hoor. Maar maak je nou niet druk om die domme bureaucratie en doe gewoon waar je lichaam het meest mee op schiet. Ik snap je kwaaiigheid wel, maar tis zo zonde van je energie...
Hoi Bloemetje,
Kijk, als ik zelf nu ga reageren dan is meneer op zijn "piep" getrapt, bij de wethouder zal hij dit achterwegen gaan laten. Doe je niets veranderd hij beslist niet en wat zijn 4 dagen op bijna 1 jaar, nee dan dek ik me liever in en onderbouw mijn plan.

Groetjes,
Hubertus53.
Ons lijden zal eens ons voordeel zijn.
hubertus53
Donateur
Donateur
Berichten: 248
Lid geworden op: 19 okt 2009, 16:49
Locatie: Leeuwarden / Friesland
Contacteer:

Bericht door hubertus53 »

Hallo allemaal,

Gisteren ontving ik het verlossende antwoord wat betreft de zorgverzekeraar vergoeding Amsterdam van de wethouder. Hij deelde mij het onderstaande mee:

Geachte fam.,

Ik heb telefonisch met De Friesland kontakt gehad. Ik heb gesproken met Wytske Kunst. Zij zegt dat het inderdaad gewoon mogelijk is een regeling met 'Amsterdam' te treffen. Wat dan moet gebeuren dat zij aan de Friesland een behandelplan en een prijsopgave van het behandeling geven. Mijn advies is dus: neem kontakt op met 'Amsterdam' en laat hen de gevraagde gegevens toesturen of mailen.

Ik hoop dat u hiermee uit de voeten kunt.

vr gr Roel Ruben
wethouder Ferwerderadiel

Zo zie je maar weer hoe veel macht als zo'n medewerker van de zorgverzekeraar kan uitoefenen, misschien heeft hij een slechte dag gehad en moest ik het ontgelden.
Maar goed we hebben nu groen licht en kan ik verder met Amsterdam.

Groetjes,
Hubertus53.
Ons lijden zal eens ons voordeel zijn.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Goedemorgen Hubertus53
Ik ben heel blij dat het allemaal goed is gekomen :D
Ik heb ook wel geleerd dat je je niet zomaar moet laten afschepen en door moet gaan vooral bij verzekeringen en overheidsinstellingen! er wordt gewoonweg niet goed samengewerkt en daar ben jij als klant echt de dupe van :x
Ik hoop dat je snel in Amsterdam terecht kunt en wens je heel veel sterkte en succes :wink:
Ik kreeg gisteren een overzicht van de bloedonderzoeken die DML wilt gaan doen :shock: wat een prijzen!!!
Ik hoop dat mijn verzekering dit wilt vergoeden,ik vind het wel spannend !!
Het is zeker 2200 euro aan bloedonderzoek :shock: ik zou wel eens willen weten wat een ziekenhuis voor prijzen heeft zou iemand dit mss weten anders graag een reactie
Hubertus53 \:D/

Groetjes Niessie
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Hubertus,

Je ziet: de aanhouder wint! :P Wat goed dat je toch naar CVS/ME Centrum Amsterdam kunt gaan.

De patiëntenstop is beëindigd: www.cvscentrum.nl Ik zou zo snel mogelijk bellen/mailen voor een afspraak: www.cvscentrum.nl/contents/nl/d10.html Ik hoop dat je er binnenkort terecht kunt.

Veel sterkte!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
hubertus53
Donateur
Donateur
Berichten: 248
Lid geworden op: 19 okt 2009, 16:49
Locatie: Leeuwarden / Friesland
Contacteer:

Bericht door hubertus53 »

Ik hoop dat mijn verzekering dit wilt vergoeden,ik vind het wel spannend !!
Het is zeker 2200 euro aan bloedonderzoek ik zou wel eens willen weten wat een ziekenhuis voor prijzen heeft zou iemand dit mss weten anders graag een reactie
Hubertus53
Hallo Nessie,

Hartelijk dank voor je reactie, als je al behandelingen hebt gehad kun je deze gewoon opvragen bij je zorgverzekeraar. Maar je kunt ook van te voren bij behandelaars en ziekenhuizen een offerte opvragen over de kosten van bepaalde behandelingen cq onderzoeken.
Wel zou het goed zijn als je elk jaar een kosten overzicht bij de zorgverzekeraar opvraagt, je weet maar nooit waar je deze nog eens voor nodig kunt hebben.

Groetjes,
Hubertus53.
Ons lijden zal eens ons voordeel zijn.
Plaats reactie