mobiliteit met een rollator

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
colle
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2009, 15:29

mobiliteit met een rollator

Bericht door colle »

hallo,
ik heb vandaag onderstaande mail gestuurd naar het kabinet van een minister van de vlaamse regering. ik laat jullie het vervolg weten. :
"geachte, graag had ik U attent willen maken op een hiaat in de informatie naar De Lijn. en tevens een hiaat in het persbericht die via de site van De Lijn is verspreidt.
ik ben zelf 47-jarige minder-valide Oostendenaar die gebruik maakt van een rollator omwille van een degeneratieve ziekte. op woensdag 13 januari diende ik met mijn vriendin aan het station van oostende de bus te nemen naar het marie-joseplein. mijn vriendin stapte aan de voorzijde van de bus op en ikzelf ging naar de achterzijde van de bus. ik drukte op de knop. maar de deur ging niet open. dus ik naar de voorzijde. daar liet de busbestuurder weten dat ik langs de voorkant van de bus dien op te stappen daar mijn rollator niet aanzien wordt als een rolstoel.
nadat we onze boodschappen in de omgeving van het marie-joseplein hadden gedaan namen we een nieuwe bus ( andere busbestuurder ) van het plein naar de halte petit-paris. om de proef op de som te nemen stapten we aan de voorzijde op. ik vroeg als ik aan de voorzijde diende op te stappen. ik kreeg het antwoord : nee, daar je niet volledig valide bent en een hulpmiddel dient te gebruiken kunt u steeds aan de achterzijde opstappen.
kafka.
graag had ik een duidelijke aanpassing willen zien van de literatuur dienaangaande ( zowel naar klant en De Lijn ) , een duidelijke informatie naar de klant bv. door middel van een sticker ( met een rollator ) op de achterzijde van de bus.
ik hoop dat ik betreffende de voorgestelde aanpassingen niet het antwoord krijg dat dit omwille van budgetaire redenen niet mogelijk is. basismobilteit is belangrijk voor minder-validen, zeker in oostende met een vergrijzende bevolking die opvallend meer gebruik maken van mobiliteitshulpmiddelen.
hopend op een positief antwoord. "
Plaats reactie