Kosten De Meirleir en evt. vergoeding

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Idd, opvoorhand briefje met vragen maken is essentieel!


Ik ken bovendien zelfs patiënten die alles op een bandrecordertje opnemen (of met iphone of wat dan ook) dat ze de consultatie later thuis nog een 2de keer kunnen beluisteren als ze iets vergeten zijn of niet goed hebben gesnapt.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Dat laatste vind ik wel een goed idee. Ik heb ook dikwijls na een consultatie dat ik dingen niet goed heb onthouden of de context ben vergeten.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik zou het dan wel even aan het begin van de consultatie even aan hem vragen, met uitleg en zeggen dat het puur voor eigen gebruik is ;)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ik heb tijdens mijn eerste consultatie gevraagd of ik het gesprek op mocht nemen, maar dat mocht niet van hem.
Hij zei dat het zelfs verboden was in België. Dit antwoord verbaasde mij nogal, want ik had meermaals op dit forum gelezen dat mensen de consultaties opnamen.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Hmm idd verwarrende informatie! Ben jij Belg of Nederlander Jazzie? Mss dat alleen buitenlanders het mogen opnemen omdat het in België verboden is, ofzow?


Of mss dat hij alleen opvolgconsults laat opnemen (omdat die specifiek over de patiënt zelf gaan) en niet het 1e (omdat dat heel algemeen en wijd is)

Ik raad er maar wat op los hoor.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Of hij kan ondertussen zijn mening bijgestuurd/veranderd hebben?
Gast

Bericht door Gast »

iemand meenemen, een briefje voor de vragen, en wat ik zelf vaak vergeet, een briefje mee voor de antwoorden!
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Een geluidopname maken mag als je toestemming hebt van de spreker(s). Ik vind het een beetje raar dat DML dit zou weigeren. Misschien uit schrik dat er misbruik zou van gemaakt worden. Hij zal ook wel met heel veel weerstand te maken hebben.
Ik zal proberen om iemand met een frissere kop dan de mijne mee te nemen op het consult.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

@Diederik: Ik kom uit NL. Mijn eerste consult waarbij ik dus geen opname mocht maken, vond 10 maanden geleden plaats. Tijdens latere consulten heb ik het niet nogmaals gevraagd (dus ook geen opnames gemaakt).
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

PS: ik ga toch proberen de factuur van de gastroscopie in te dienen. Hier staat namelijk niet de naam van DML op. Bedankt Martine voor het idee.
Gelukt! Ik heb mijn huisarts zover gekregen dat ze een verwijsbrief schreef voor de gastro, en nu heb ik deze vergoed gekregen. Mooi 290 euro vergoed, en de rest wordt verrekend met de eigen bijdrage.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Ik moet volgende week voor de gastro in Brussel.
Ik dacht dat deze sowieso wel vergoed werd, niet dus?

Bedankt felixloena om me er op te wijzen.

grts
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik dacht dat deze niet vergoed werd omdat deze door Dml is aangevraagd.
Maar Martine is het ook gelukt. Ik heb de factuur voor de gastro apart opgestuurd naar de ziektekostenverzekering, dus niet samen met de andere facturen van DML. Ook heb ik nog een verwijsbrief van de huisarts losgepeuterd, want die van DML is niet geldig. Zo is het gelukt.

Ik kreeg 390 euro vergoed, en iets van 160 niet vergoed. Kan niet helemaal achterhalen welk stuk nu wel en welk stuk niet vergoed is.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Thx. Zal het nauw opvolgen...

Had nog enkele vraagjes ivm de gastro:
Heb je ook volledige verdoving gevraagd?
Hoe lang was je ongeveer in het ziekenhuis aanwezig?
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

chika schreef:Ik moet volgende week voor de gastro in Brussel.
Ik dacht dat deze sowieso wel vergoed werd, niet dus?

Bedankt felixloena om me er op te wijzen.

grts
Maar @chika, gij kwaamt uit België right? Mss omdat het in een Belgisch ziekenhuis is, dat dat in BE wel automatisch wordt vergoed maar bij de NL hier niet?
Allez, 't is natuurlijk altijd het veiligste om het efkes na te vragen, maar ik denk dat dat voor ons in BE minder een probleem is.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Idd Diederijk, ik kom uit NL, en in NL doen ze moeilijk over DML. Ik had ook geen toestemming vooraf gevraagd...
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie