Kosten De Meirleir en evt. vergoeding

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

diederik schreef:nabo: heb jij een eigen uitkering dan?
Ik heb een wajong uitkering en woon bij mijn ouders.
Dus ik hoef geen hypotheek, huur enz te betalen.

Mijn ouders werken beiden.

Dus wij doen alles 50/50 en dat gaat prima, ik kan de hele behandeling volgen.

Ik snap dat als je alleen woont en maar een kleine uitkering krijgt het niet gaat lukken.
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Ik heb geen keus, ik kan geen geld uitgeven wat ik niet heb.
Inderdaad dat kan ook niet.

Maar op de manier die jij het doet kan het dus ook?
2000 euro is erg krap.
Ik bedoel hier echt puur en alleen de bloedtesten voor ME via REDlabs mee.
Zoals je op de site ziet.
Ik las ergens dat dat rond de 2000-2400 kost.
Zit daar ook TH1-TH2 shift bij eigenlijk?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Zit daar ook TH1-TH2 shift bij eigenlijk?


Volgens mij zat dat bij mij bij een later onderzoek, maar dat weet ik niet meer zeker.

DML doet ook heel veel 'reguliere' onderzoeken die ook belangrijk zijn. Daar heeft hij bij mij veel mee gevonden. Dus ik zou me niet alleen op Redlabs testen richten.
Dan krijg je denk ik geen volledig beeld, en kan DML je niet goed behandelen, denk ik.

Maar dat kun je daar allemaal navragen, zeker aan de verplegers die bloedprikken. DML heeft nooit zoveel tijd.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Bedankt weer voor je reactie, Felixloena!

Mag ik vragen welke reguliere onderzoeken je bedoeld of staat dat al ergens in een topic van jou?

Ik loop al bij het ME/cvs centrum, bij de cardioloog en de neuroloog en er is al een uitgebreid ontlastingsonderzoek door de huisarts gedaan.

Ik lees steeds dat die voedselintolerantietesten bij DML heel vroeg s'morgens zijn en dat is voor mij geen optie.
En s'middags wordt eigenijlk ook weer lastig, want dan moet je uren nuchter blijven van te voren, dus daar zit ik nogal mee.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Hoi Aoife
Ik weet niet welke onderzoeken je al gehad hebt, maar ik denk aan bloedtesten naar tekorten of teveel, bloedonderzoek mbt immuunsysteem, gastroscopie is ook vaak nodig.
en dan heb je ook nog de voedselintolerantietest van Biotek. DML wil heel veel weten.
Inspanningstest, maar die heb je dan ws al gehad. DML doet ook speciaal ontlastingsonderzoek, veel uitgebreider als bij je huisarts.

Je kunt het beste al je uitslagen meenemen, dan weet DML wat je al gehad hebt en wat niet.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Oja, die fructose en lactosetest is juist een test die ook hier in het ziekenhuis zou kunnen. Je moet alleen een arts hebben die het voor je wil voorschrijven
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik heb een stukje van dit topic gelezen alles is een beetje veel wat wazig in het hoofd vandaag maar wat erg stier dat je je huis moet verkopen en dat zal nog helemaal niet gemakkelijk zijn. heb je dan wel een plek om te wonen?

ik had ook een vraag ik moet isoprinosine gebruiken en brexium weet iemand waar ik dat het goedkoopste kan kopen

ik zag een aantal mensen over de kosten denken jullie wel aan de belastingaftrek zonder om die niet mee te nemen

groetjes christa
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

ik zag een aantal mensen over de kosten denken jullie wel aan de belastingaftrek zonder om die niet mee te nemen
Als je dat maar weet! Ik ga al mijn kosten opvoeren, en dat zijn er heel wat! Er is ook een topic over, met heel veel tips, bijvoorbeeld aftrek van beddegoed, als je veel in bed moet liggen. Dieetkosten....etc
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ik heb dit jaar bij de opgave over 2010 alle DML kosten, en andere onkosten zoals dieet en km-vergoeding opgegeven, een behoorlijk bedrag alles bij elkaar (bijna de helft van mijn totale inkomen). Ik kreeg direct een brief dat mijn opgave vragen opriep en apart was genomen voor nader onderzoek, en tot op heden nog steeds niks gehoord...

Ikben dus bang dat het niet zo makkelijk gaat als het lijkt. Normaal krijg je halverwege het jaar al de voorlopige teruggave, maar nog steeds niks gehad...

Wel mag ik over 2009 'even' ruim 700 euro terugbetalen, omdat ik per ongeluk zelf iets fout had ingevuld...dat moet dan wel meteen binnen een maand, leuk zo met de feestdagen :shock:

Dus Belastingdienst, leuker kunnen jullie het zeker niet maken, en bedankt!
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik zou even bellen met de belastingdient weet je al waarom je die 700 euro moet terug betalen wat je dan niet mocht aftrekken. ik hoorde het van een andere dml patient ook maar die wist niet zo gauw waar het mis gegaan is

groetjes christa
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Had helaas niets met afterkposten te maken, per ongeluk inkomen op verkeerde plek ingevuld en te veel teruggekregen daardoor, dus helaas geheel terecht dat het terug moet, alleen dat je het dan ff meteen moet ophoesten...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

metoo schreef:Ik heb dit jaar bij de opgave over 2010 alle DML kosten, en andere onkosten zoals dieet en km-vergoeding opgegeven, een behoorlijk bedrag alles bij elkaar (bijna de helft van mijn totale inkomen). Ik kreeg direct een brief dat mijn opgave vragen opriep en apart was genomen voor nader onderzoek, en tot op heden nog steeds niks gehoord...
Ben ik ook van plan (en is vorig jaar bij mij ook goed gegaan), alleen dieetkosten heb ik niet opgevoerd. Volg jij duidelijk bv een gluten of koemelkvrij dieet of een dieet voor een andere aandoening dan ME? Op de dieetlijst van de Belastingdienst staan namelijk wat vaste bedragen voor bepaalde aandoeningen, ik vraag me af hoe je het bedrag hebt kunnen inschatten? Ik hoor het graag, dan ga ik overwegen de kosten ook op te voeren.
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik volg een glutenvrij dieet. je moet dan wel van een arts of dietiste een verklaring hebben dat je dat dieet volgen moet. dat bedrag dat er staat is voor een heel jaar Volg je het korter dan neem je gewoon verhoudingsgewijs het aantal maanden dat je het gebruikt

let op als je coeliakie heb mag je meer aftrekken

groetjes christa
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

metoo schreef:Had helaas niets met afterkposten te maken, per ongeluk inkomen op verkeerde plek ingevuld en te veel teruggekregen daardoor, dus helaas geheel terecht dat het terug moet, alleen dat je het dan ff meteen moet ophoesten...
Had eerder ook zo'n foutje. Mijn geluk was dat 2 verschillende belastinginspecteurs op schrift hadden gezet dat er niets zou veranderen aan mijn verzamelinkomen, Mijn bezwaar gegrond werd ingediend toen ze dat wel deden.

Maar kan, je niet het in termijnen aflossen? Zo'n brief krijg je toch standaard boven de 20 euro? Anders kan je de Belastingtelefoon bellen voor zo'n regeling? Is het dan iets makkelijker te behappen?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik zag vandaag bij Himmunitas dat de kosten van een consult bij DML per 1 september a.s. om hoog gaan van 50 naar 60 euro, en een eerste consult van 75 naar 80 (of 85?) euro.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie