Kosten De Meirleir en evt. vergoeding

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

oh Oké!
Zal het sowieso eens navragen.

Thx :)
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Gebruikersavatar
natha82
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2011, 11:17

Bericht door natha82 »

afgesplitst van 'GcMaf spreadsheet' en naar hier verplaatst. admin

Mag ik vragen hoeveel zo'n behandelingen en/of consultaties/ onderzoeken bij die Dr. vd VUB kosten? Ik had ergens gehoord dat die ongelooflijk duur waren en bijna onbetaalbaar. Maar intussen word ik steeds zieker. Kan je gwn een afspraak maken bij die De Meirleir? Graag wat meer info! Thanx
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

natha82, heb in m'n eigen topic precies uiteengezet wat het tot nu toe allemaal kost voor mij. Hoeveel het voor jou gaat kosten is echter moeilijk te zeggen omdat het afhankelijk is van welke onderzoeken hij bij jou doet, welke vervolgonderzoeken, en welke medicijnen je krijgt. Maar om toch enigszins een beeld te krijgen van wat je te wachten staat zou je eens in m'n topic kunnen kijken. Heb ook bijkomende kosten e.d. zoveel mogelijk vermeld.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Heel veel mensen volgen zijn behandeling dus het is zeker niet onbetaalbaar.
ik zou het je echt aanraden. super goede arts
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

@Natha82: moeilijk te zeggen, maar zonder XMRV-testen zou ik denk ik aan beginonderzoeken een kleine 2000 hebben uitgegeven.
(ik zou zeker de xmrv-test ook niet laten afnemen, als ze die toch bij je willen laten doen; te controversieel nu hé, dus kun je beter die paar honderd euro's bijhouden)


Aan behandeling kost het mij ca. 750/maand, maar als je geen Nexavir moet dan blijft daar mss 150 van over; dus dat hangt extreem af van wat je voorgeschreven krijgt.
(en of je alles neemt wat hij je voorschrijft ;) )

En om de paar maanden wordt er soms iets opnieuw getest, bij mij mss 300eu elk halfjaar.


Dus inderdaad niet helemaal onbetaalbaar, maar je moet (of je omgeving/familie moeten) financieel toch al wel erg stevig in hun schoenen staan.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik betaal alles samen met mijn ouders 50/50.

En kost mij ongeveer 600 per maand aan medicijnen.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

nabo: heb jij een eigen uitkering dan?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Heel veel mensen volgen zijn behandeling dus het is zeker niet onbetaalbaar.
Aan behandeling kost het mij ca. 750/maand
En kost mij ongeveer 600 per maand aan medicijnen.
Ik blijf mij hierover verbazen.
Hoe betaal je dat?

Je moet toch haast wel een baan hebben om dat te kunnen betalen, maar de meesten zijn toch niet echt in staat om te werken?
In Nederland krijg je ongeveer 880 euro per maand aan uitkering en dat is al moeilijk rondkomen, dan is DML echt geen optie.

Voor mij is DML's behandeling helaas echt niet te betalen.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

@ Aoife. Veel mensen gebruiken hun spaarpot, als ze die hebben. Maar die is ook op een gegeven moment leeg. En er zijn er ook veel die het met hun ouders regelen. Of, het kan natuurlijk zijn dat je een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebt die hoger is dan 880 euro. Of je hebt een partner die werkt. Maar bij veel mensen komt de bodem van de portemonnee al snel in zicht natuurlijk. Zelf moet ik dus nu mijn huis verkopen, niet alleen vanwege de kosten van DML, maar ook omdat ik gewoon niet genoeg geld kan verdienen. Ik vrees dat het grootste deel van mensen met deze kloteziekte vroeg of laat ook financieel een 'probleempje' krijgt.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Jeetje Stier, wat erg dat je nu ook nog je huis moet verkopen!!
Ik vrees dat het grootste deel van mensen met deze kloteziekte vroeg of laat ook financieel een 'probleempje' krijgt.
Precies.
En ziek en nauwelijks nog normaal rond kunnen komen en de overheid vindt dat er nog wel wat meer vanaf kan.
Eigen risico nog maar wat meer omhoog, premie nog meer omhoog enz......
Tsja want wie gebruikt maakt van de zorg moet er toch ook maar eens wat meer voor gaan betalen.
Dat je dat niet voor de lol doet en dat het noodzakelijk is doet er natuurlijk niet toe.


Ik ging een beetje te standaard van een uitkering uit, maar er zijn inderdaad ook veel mensen met een WAO of Wajong die dan wat meer krijgen.
Maar dan nog is het veel geld.
Als je al jaren van een uitkering leeft (vanwege ziekte enz.) valt er vrijwel niet te sparen.
In ieder geval niet de bedragen die DML kost.

Ik zou heel graag die bloedonderzoeken door DML willen laten doen, maar ja, waarvan...

Nog even voor de duidelijkheid.
Mijn bovenstaande berichtje is geen kritiek of wat dan ook hoor, gewoon verbazing hoe mensen dat betalen.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Hoi, ja dat snap ik dat het geen kritiek was. Het is een hele normale vraag, want het is allemaal ook amper / niet te doen. Het is voor de meesten van ons knokken, het is niet alleen de ziekte, maar wat je er nog allemaal bij kado krijgt ook ...
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb een partner die fulltime werkt, en een heel kleine WIA uitkering.
toch kan ik niet de volledige behandeling betaling. Ik volg daarom maar een deel van de behandeling.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

nabo schreef:Heel veel mensen volgen zijn behandeling dus het is zeker niet onbetaalbaar.
ik zou het je echt aanraden. super goede arts
Voor velen is een behandeling bij DML inderdaad helaas niet betaalbaar. Dat vind ik heel jammer. Ik vind dat iedereen recht moet hebben op behandeling. Het feit dat de onderzoeken en behandelingen niet terugbetaald worden ligt echter niet aan DML. Ik ben er zeker van dat hij het ook liever anders zou zien.
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Ik volg daarom maar een deel van de behandeling.
Goh, kan dat ook?

Hoe werkt dat dan, als ik vragen mag?

Ik zou zelf heel graag de bloedtesten willen doen, ik las dat dat op zo'n 2000 euro komt, klopt dat?
Dat wordt dan eerst héél lang sparen.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik gebruik de supplementen die hij me heeft voorgeschreven niet, die zijn gewoon te duur.
Ik gebruik wel de AB en probiotica wel. En het dieet doe ik ook.
En al naar gelang hij me ove r2 weken wil voorschrijven ga ik aangeven of ik het wel of niet kan gaan gebruiken.
Ik heb geen keus, ik kan geen geld uitgeven wat ik niet heb.
Ik zou zelf heel graag de bloedtesten willen doen, ik las dat dat op zo'n 2000 euro komt, klopt dat?


2000 euro is erg krap. Ik zit op zo'n 5000 euro, maar daar zitten ook de gastroscopie bij, ontlasdtingsonderzoek, inspanningstesten etc.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie