Bififlor

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bififlor

Bericht door masterddv »

Hallo, ik moet van prof DML Bififlor nemen. Er zijn echter twee soorten PEDIA en FORTE, welke nemen jullie ?
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bififlor

Bericht door sowfia »

Die heb ik ook nu. Ik had nog een half doosje forte in huis, heb het aan de apotheker gevraagd en die zei dat dat niet zo heel veel verschil is dus dat ik die evengoed kon uitnemen en dan volgende keer nog zien welke. Ik weet dus eigenlijk ook niet welke DML bedoelt...
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bififlor

Bericht door Eressea »

Forte (=extra zwaar) klinkt altijd goed in mijn oren hehe. Maar de pedia-versie lijkt me zoiezo niet echt handig, aangezien dat voor kinderen is ;) (pedia=kinderen, denk aan pediatrie).

EDIT:
via google gevonden bij een webwinkel:
BIFIFLOR PEDIA®
Bififlor Pedia® is een gezondheidsproduct dat volgens de laatste wetenschappelijke bevindingen is ontwikkeld ter ondersteuning van uw gezondheid en dat u met een gerust gevoel kunt gebruiken.

Een evenwichtige darmflora, zijnde een goede balans tussen gunstige en ongunstige bacteriën is van belang voor een goede gezondheid. Deze samenstelling van gunstige bacteriën (melkzuurstammen) ondersteunt en helpt de darmflora terug op te bouwen en te versterken. Bififlor is een geschikt middel op reis en na een antibioticakuur. Deze pedia formule werd ontwikkeld voor kinderen, doch kan ook als onderhoudsaanvulling voor volwassenen na een kuur met bififlor forte.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bififlor

Bericht door masterddv »

dat is wel straf dat dat voor kinderen is, nog mensen die de PEDIA versie nemen ?
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bififlor

Bericht door Lynn »

Ik heb Pedia.. Staat niet op vermeld dat het voor kinderen is.. Ach ik heb ook het gewicht van een kind dus vind het wel prima ;-)
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bififlor

Bericht door masterddv »

ik moet bififlor samen nemen met lacteol. Vreemd want lacteol bevat enkel lactobaciilus acidophilus. Dit zit ook in bififlor...
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bififlor

Bericht door sowfia »

we moeten dus blijkbaar hetzelfde nemen want ik moet er ook lacteol bij :-)
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bififlor

Bericht door Lynn »

en ik moet er ook lacteol bij :-D
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bififlor

Bericht door masterddv »

vinden jullie dat ook niet vreemd, of staan jullie daar niet bij stil ? Je moet 2 producten nemen en in 1 product, zijn slechts 1 bestanddeel wat ook in het andere zit. Je kan dan zeggen, je moet ze alletwee nemen om dezelfde dosis te hebben. Maar dan kan je evengoed bififlor forte nemen ipv pedia of beter een ander supplement kopen die alles in 1 bevat en veel goedkoper is bv. Ik ben precies 1 van de weinigen die alles wat prof DML voorschrijft wat nader bekijkt en onderzoekt of er geen goedkopere alternatieven zijn voor hetzelfde, of doen jullie dat ook ? :-)
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bififlor

Bericht door sowfia »

ik had mij er eigenlijk geen vragen bij gesteld, maar ik moet toegeven dat ik van de lacteol de bijsluiter nog niet deftig heb gelezen (wat ik normaal wel doe, vreemd)
ik had vorige keer wel vermeld aan de prof dat ik soms last van diarree kreeg, dus ik dacht dat die lacteol misschien daarvoor erbij gecombineerd werd.
ik zoek meestal geen alternatieven eigenlijk, neem gewoon zo letterlijk mogelijk wat er op het verslag staat.
maar ik snap wel dat je dat wel doet, het is allemaal duur!
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bififlor

Bericht door masterddv »

die combinatie lacteol en bififlor is er volgens mij natuurlijk om de darmflora te herstellen, maar in mijn geval na een kuur met erythromycine 500 mg.
ls je alles letterlijk neemt wat op de verslagen staat, dan betaal je voor alles 2 à 3 dubbel. De supplementen van belgische bedrijven zijn heus niet beter dan de kwaliteitsmerken van dezelfde producten in USA. Overigens als DML in Noorwegen zijn patienten ziet of in US of in Australie of ergens anders, dan worden de supplemten ook besteld in deze landen. Belgie is niet heilig op dat vlak, integendeel, het zou nog goed kunnen dat de kwaliteit van sommige producten van de pharma bedrijfjes in belgie lager is dan van bv. Now Foods, Source Naturals, Jarrow Formulas, etc... Die kunnen zich geen mistap verloven, want ze leveren world wide, en zijn gelukkig voor ons 2 à 3 keer goedkoper ! Zou eens willen weten wat de Noorse patienten nemen ipv bififlor en lacteol, want dat is daar niet verkrijgbaar... Ik snap DML wel dat hij het zijn patienten makkelijk wil maken, zodat ze zoveel mogelijk bij de apotheek kunnen krijgen, maar hij weet ook dat velen met internet kunnen werken en zo veel goedkoper aan de juiste spullen kunnen geraken... Mijn "euro" is gevallen, toen mijn potje Chlorella uit de States van hetzelfde merk slechts 9€ koste ipv 47,20€ in Belgie...
Gebruikersavatar
lyrebird
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 nov 2009, 15:32

Bififlor

Bericht door lyrebird »

klinkt interessant masterdvd...vertel eens, waar en hoe bestel je die producten? dus zowel de chlorella als de probiotica, ik betaal me blauw aan an die supplementen
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bififlor

Bericht door Zuiderzon »

lyrebird schreef:klinkt interessant masterdvd...vertel eens, waar en hoe bestel je die producten? dus zowel de chlorella als de probiotica, ik betaal me blauw aan an die supplementen
beste lyrebird: lees bv. eens topics:
Hoop doet leven!
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bififlor

Bericht door masterddv »

bekijk idd eens de links die zuiderzon doorgaf, als je specifieke tips nog wil stuur maar een PM...
Gebruikersavatar
lyrebird
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 nov 2009, 15:32

Bififlor

Bericht door lyrebird »

masterddv, bedankt, ik kijk eerst even naar de algemene link. als ik een specifieke vraag heb, stel ik het wel via de pm
goede kerst
Plaats reactie