wie heeft ervaring met Isoprinosine / Viruxan?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
triske
Donateur
Donateur
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:03

Bericht door triske »

Hallo,

Ik neem ook Isoprinosine op voorschrift van dr. Uyttersprot. 2 per dag en dit 5 van de 7 dagen.... En per jaar eens een maand stoppen.

Het leek wel wat te helpen, maar nu twijfel ik of het nog werkt, want de weerstand is weer al een hele tijd beneden alle peil.

Bovenstaand schema van Cheney is wel interessant. Misschien dat ik de dosis eens opdrijf.

groet
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik neem het sinds twee dagen maar kan nu niet goed meer slapen :?
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Viruxan - Isoprinosine

Bericht door kel »

samengevoegd.
misschien ook wat te vinden in ander isoprinosine topic.
admin


Hoi,

Ik vroeg mijzelf af of er meer mensen waren die bezig zijn met Isoprinosine / Viruxan? (soms is deze stof bekend onder een andere merknaam!).

Ik ben er nu vanaf begin September mee begonnen dus een maand of 3 nu! En voel me wel een stuk energyker! ondanks dat ik er anderhalve maand enorm ziek van ben geweest.

Helaas zijn mijn darmen een grote ellende!
En lijkt het net of dat ze net als de Carnitine er echt niet meer tegen kunnen.
Ik neem er nu 1 smorgens en 1 savonds.

Maar mijn buik doet zown zeer, die staat de gehele dag op klappen!
zo ontzetten veel lucht zit erin! En extreem veel pijn en ook maagpijn met maagzuur en uitstraling naar mijn rug!

Zo vervelend! ik zit eraan te denken even te stoppen met de carnitine en viruxan om te kijken of het beter gaat... ik voel me zo ziek en ellendig... terwijl het voor die tijd met een goede probiotica erg goed ging!

Zijn er mensen die ook deze ervaring hebben? De bijsluiter is in het buitenlands geschreven... dus kan hier ook niets uit lezen!

Iemand ook deze ervaring?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Geen idee. Ik had ook viruxan gekregen maar na een paar tabletjes al ziek. Ben er mee gestopt misschien niet handig maar zie het niet zitten om nog zieker te worden. Dus ik ken het wel maar kan je niet helpen helaas. Overleg het even met PvM zou ik zeggen. Want anders val je van de regen in de drup.
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

Ik gebruik ook Viruxan. Werd er ook wel behoorlijk ziek van in eerste instantie, nu gaat het beter met dan zonder viruxan.

Grappig, ik heb ook enorme maagzuur met uitstraling gehad - maar of dat nou door de viruxan/carnitine kwam?

Ik heb 'Iberogast' gebruikt tegen de maagzuur (en ook opgeblazen buik). Dit is een natuurlijk middel (dat wel geregistreerd staat), dat neem je de eerste 2 weken lang elke dag 2x in en daarna alleen wanneer nodig. Heb zelf bijna nergens meer last van en zodra ik wel last heb: ff iberogast nemen en klaar!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Wanneer kun je stoppen met de viruxan?
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

dag Kel

ik neem ook Isoprinosine maar ik heb geen nevenwerkingen. Ik had al na enkele weken resultaat, voelde me ineens een heel stuk beter maar ......... het was maar van korte duur , heb sinds een paar weken een serieuze terugval ! Er bestaan wel schema's voor het gebruik van Isprinosine bij ME. Ik heb het hier ooit gepost en als ik het me goed herinner is het afwisseld in week 1 en 3 6 pillen per dag , week 2 en 4 2 pillen per dag en dan een maand niets . En dan opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Maar ooit moet je er toch mee stoppen denk ik dan?
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

sterre schreef:Maar ooit moet je er toch mee stoppen denk ik dan?
Viruxan kent een protocol van een jaar
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

bedankt voor jullie reacties!
Zo te lezen krijgt iedereen een ander schema! Bij mij is het ma tm di half smrgs en half savonds, week 2 ma tm vrij is 1 smrgs en 1 savonds, en dan week 3 stopweek... En dan wordt het steeds verhoogd! Ik kreeg wel veeeel meer energie! Dus denk dat mijn ebv wel werd aangepakt... Was eerst 6 weken echt ziek. Dikke klieren zere keel hoofdpijn koort etc, daarna ging het weg. Mijn imuunsysteem reageerde dus goed! Nu opeens ondanks dat ik trouw doorslik echt griep... Dan denk ik... Hoe kan dat nou? Ik slik toch isoprinosine.. Dus kan ik toch niet meer ziek worden? Dat wil zeggen dat mijn imuunsysteem dus niet extra geactiveerd is, of zie ik dat verkeerd? Maar of ik nou mag kiezen tussen weer wat meer moe, of hele dag kreperen van de pijn met mijn darmen maag??? Hmmm dan toch liever meer moe maar denk ik... Tis zooo vervelend ik reageer zo heftig op zoveel medicijnen! Echt lastig allemaal... En ik slik al zoooo ontzettend veel dat ik ook niet weer van alles erbij wil nemen! Ik heb thuis nog wat maagbeschermers liggen, die zou ik kunnen pakken... Maar omdat ik al zoooo ontzettend veel slik was ik dat niet van plan... Dan toch neig ik toch meer naar stoppen denk ik! Ik heb t met pvm overlegd vd week tenminste toen waren t alleen mijn darmen... Daarom wilt hij nu uitgebreid faeces onderzoek laten doen! daar ben ik blij om... Maar deze pijn is echt van de medicijnen... Maar welke? Carnitine wist ik al voor ik aan de rest begon dat ik daar niet tegen kon... Maar waar van welke het nu weer is? Ik denl echt de isoprinosine! Erg vervelend! Maar niemand verder deze klachten hiervan gekregen dus? Reageren jullie wel heftig op andere medicijnen of hebben jullie verder nooit maagklachten bij medicijnen??
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

@ southerncross bedankt voor je tip... Zal het toch eens onthouden! Het is dus meer een natuurlijk middel zoals mijn probiotica? Of wel echt een medicijn, dat ik ervoor naar huisarts moet?

@sterre ja je kunt op den duur stoppen... Pvm is er nog steeds heilig van overtuigd dat de meeste bij hem volledig genezen en dus van alle medicatie af zijn! Niet eens meer b12 spuiten echt niets meer.... Ik kan het me echt niet voorstellen maar goed hij is er heilig van overtuigd dat ik ooit genees haha!
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

ik heb nexavir voorgeschreven gekregen ,maar dat is zo duur!!!! Ik overweeg in plaats daarvan isoprinosine te gaan gebruiken, heb je daar een voorschrift voor nodig,of kunje het gewoon kopen?

tavy

zijn er ook mensen die beiden hebben gebruikt? en merk je verschil?

Ik heb vernomen dat nexavir beter zou zijn???
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

kel schreef:@ southerncross bedankt voor je tip... Zal het toch eens onthouden! Het is dus meer een natuurlijk middel zoals mijn probiotica? Of wel echt een medicijn, dat ik ervoor naar huisarts moet?
Ja hoor volkomen natuurlijk middel, vrij te verkrijgen!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

@ tavy je hebt wel een voorschrift nodig naar mijn weten... ik krijg het via PVM!

@ Southerncross bedankt voor je tip! :-)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

tavy schreef:ik heb nexavir voorgeschreven gekregen ,maar dat is zo duur!!!! Ik overweeg in plaats daarvan isoprinosine te gaan gebruiken, heb je daar een voorschrift voor nodig,of kunje het gewoon kopen?

tavy

zijn er ook mensen die beiden hebben gebruikt? en merk je verschil?

Ik heb vernomen dat nexavir beter zou zijn???
Denk dat het van persoon tot persoon verschilt, waar de defecten liggen bv.
Plaats reactie