Ervaringen met zorgverzekeraars

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

500 euro heb je ong. 16 behandelingen voor (uitgaande van 30 per beh. wat volgens mij het gangbare tarief is, ik ben bij een paar fysio's geweest en altijd rond dat bedrag). Ik zelf denk als je er veel van gebruik maakt het toch wel handig is om misschien iets meer te betalen, het verschil haal je er dan wel uit. Ik betaal dus ong. 130p/m maar heb wel 1000,- voor fysio, en dat heb ik ook echt wel nodig...vroeger was het zelfs onbeperkt, ook de rede warom ik toen deze verz. nam, maar ondertussen alweer teruggeschroefd naar 1000, wat stuk minder is, maar wel nog genoeg, moet nu alleen wat beter opletten wanneer het bijna op is aan het eind van het jaar, en dan wat minder vaak gaan als dat lukt.
Wat bedoel je met 1 op 1 sporten, ook bij fysio? En is daar apart budget voor, of gaat dat ook daarvan af, want dan gaat het denk ik wel heel snel...
Succes met kiezen in elk geval!
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik krijg alle fysio en oefentherapie vergoed. Ik vind dit echt heel erg ideaal. Want ik heb al jaaaaren fysio, maar had telkens het budget op. Nu kan ik elke 2 weken naar de fysio en naar de oefentherapie. Verder krijg ik alternatief tot 500e vergoed. en 130e voor de lenzen 1x per twee jaar. Ik ben tot nu toe heel tevreden ermee, krijg meer vergoed dan bij mijn vorige verzekering.
Ik heb net rekeningen op de post gedaan van de carnitine en b12, ben benieuwd of ik daar ook wat van krijg.. alleen de basis is dan geloof ik 85e, en ik betaal meen ik iets van 112. Nou dat valt mij reuze mee als ik zie wat ik eerder betaalde en wat ik nu krijg..

Ben trouwens verzekerd bij menzis extra verzorgd 3. Maar dan niet via menzis zelf maar via PMA. Heel veel mensen weten dit niet, maar de verzekering is precies zoals die bij menzis is, declareren enz. alles is zelfde. Alleen meld je je aan via pma en dat scheelt zo 10e per maand op je verzekering.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hoi Loesje,
Wat is precies PMA?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Hey Loesje,

Dat klinkt inderdaad erg goed! Ik heb het even gegoogled, en dat kost dan wel iets meer dan CZdirect, maar je krijgt er inderdaad meer voor terug. Alleen dan krijg ik wel minder voor mijn lenzen, dus daar moet ik even over nadenken. Tot voor kort ging ik ieder half jaar minstens een half punt achteruit en kon ik iedere keer terug om nieuwe lenzen, nu gelukkig al een jaar niet meer.. (afkloppen), dat is een dure grap.

Even goed nadenken wat voor mij het belangrijkste is, fysio of lenzen.
Plaats reactie