Hotel / Verblijf rond Brussel?

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

metoo schreef: Bij Campanille is 114 euro voor twee nachten...
114 euro maar? Ik heb voor begin september 2 nachten Campanile Vilvoorde geboekt voor 158 euro. Dat was het laagst verkrijgbare tarief.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Die tarieven zijn soms niet te volgen en volgens mij ook erg afhankelijk van wat te doen in Brussel, vooral met grote conferenties en dat soort dingen. Dan vooral duurdere hotels door de week goedkoper dan weekend), heb ik weleens begrepen....
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ja, viel mij ook mee...was het bij jou met of zonder ontbijt, kan ook nog verschil uitmaken, dit is nl. zonder...hoe was het bij Campanille, kan je daar evt. ook een beetje lekker wat buiten zitten dat je weet? Ik neem nl. mijn moeder mee, en wil ergens waar het voor haar ook een beetje te doen is, dat we niet de hele dag op elkaars lip op een kamer hoeven zitten, dat werkt bij ons nooit zo sfeer bevorderlijk zeg maar... ;-) zeker met het warme weer van deze dagen...en hoe lang was je onderweg van Hotel naar DML, nog last met verkeer, ik moet er al om 8.00 zijn, dus midden in de spits denk ik...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Zonder ontbijt.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ja, da's wel stukje duurder dan...ik zit nog te twijfelen, want bij Holiday Inn geloof ik was een tuin bij, is wel lekker in de zomer als je er buiten kan zitten, was dat daar ook? Dat is dan meer voor degene die mee gaat, want lig ik zelf na de onderzoeken waarschijnlijk wel gewoon plat op bed, ipv buiten op een terras ofzo...helaas...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

http://www.bbvalentine.com/ligging_nederlands.html

persoonlijk zou ik zoiets veel leuker vinden dan een hotel.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ha Anto,
Dank je voor de tip, ziet er erg mooi uit, ben alleen bang dat het iets te duur is...moet nog gaan beginnen bij DML, dus probeer mijn centjes zo veel mogelijk daarvoor te bewaren waarvoor het echt nodig is, en een duur hotel is dan al gauw overbodige luxe, hoewel ik natuurlijk wel lekker wil slapen, dus toch wel belangrijk, en dat het op korte afstand lig van DML...misschien als ik in de toekomst eens wat anders wil, zal ik hem zeker in gedachten houden...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

HOi! Ben gisteren in Campagnile in Vilvoorde geweest en ben er erg over te spreken! Vriendelijk personeel en zelfs mijn nogal extreme dieet was geen probleem (bij diner), de 'opperober' :wink: deed alle moeite mij toch nog een zo normaal mogelijke maaltijd voor te zetten, wat ook gelukt is. Dat het sober was, kon niet anders, dat is nou eenmaal m'n dieet. Bij ontbijt is dat echt onmogelijk, maar ook vriend heeft niet ontbeten, want hij was te laat daarvoor (dacht dat 't tot 10u was ipv 9:30) haha!

Verder netjes een rolstoelkamer gekregen, waar ze zelf mee kwamen, hoewel niet aangevraagd (bij boeken konden geen opmerkingen gemaakt worden nl). Je kon de treinen wel horen met raam open, hoewel die niet vaak langskwamen en voor mij niet heel storend, maar als je het raam dicht doet is het zelfs nagenoeg (of helemaal, kan me niet herinneren dat ik een trein heb gehoord) geluidsdicht!!

Prima dus en een aanrader! Kosten waren 69,- voor 1 nacht, dit was wel zonder ontbijt. Niet goedkoop, maar voor Brusselse (en omgeving) begrippen, weet ik inmiddels, ook zeker niet duur.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

En gratis parkeren bij Campanile, omdat het buiten de stad is. Laatste keer verbleef ik met manlief in een hotel in Mechelen om de volgende dag vandaag naar DML te rijden en toen moesten we iets van een eurootje of 15 aan toeslag betalen voor het parkeren in de kelder. Zal in Brussel niet veel anders zijn, vermoed ik.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Jeetje, wat veel! In Brussel heb ik dat nooit gehad of anders maar een enkele keer. Bij Rijckendael is het iig gratis en bij een ander hotel in Brussel konden we em ook gratis achter het hotel parkeren, gold ook voor Ibis hotel in buurt van Expo dacht ik.. Maar goed, ik heb in totaal in 5 of 6 verschillende hotels in Brussel gezeten en er zijn er honderden, dus weet niet hoe representatief dat is, of puur mazzel van mijn kant... :wink:
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Hotel Slaapplekken Brussel DML tips review en andere

Bericht door slakkenhuisje »

samengevoegd. mod.

Hoi Mensen,

Met deze post hoop ik dat we elkaar kunnen helpen met het vinden van een goedkope en goede slaapplek.

eurovolleycenter:
BENELUXLAAN 22
1800 VILVOORDE
Tel. 0032 (0)2 257 16 16
Fax 0032 (0)2 257 16 20
E-mail: evc-hotel@skynet.be
http://www.eurovolleycenter.be/c3-266/Toegangsplan.aspx
95 per nacht. Staat niet op een veiling site, dus kan niet goedkoper.

Wij zijn nu voor het eerst naar het Volleybal hotel geweest.
We hadden geen goede veiling gevonden:)
5 min van DML te Brussel. De staf was erg vriendelijk en gezellig.
Ik raakte daar met een aantal stafleden aan de praat en overlegde met hen, omdat erzoveel DML pati"enten bij hen logeerde, of het mogelijk was een gluten en melkvrij ontbijt te leveren. Ik heb met de kok gesproken en een lijst gemaakt met normale Gluten vrije en melkvrije, kaasvrije, histamine vrije ect. vrije producten. Producten die ze bij Del Haize om de hoek konden gaan halen. Eigenlijk was de staf wel voor.

- Dus als jullie daar te gast zijn en extra melden bij de receptie en de eventueel kok dat jullie DML pati"enten zij met een dieet, kunnen zij bij gaan houden hoeveel gasten op dieet zitten en hoe zij hieraan invulling kunnen geven.

Verder zijn er hoofdmaaltijden met salade met melkvrije dressing, melkvrije majo, zelf gemaakte frieten en kip / paard en steak vlees al verkrijgbaar, maar je moet je dieet melden bij de kok.
Deze zouden uitgebreidt kunnen worden met wat voor en nagerechten...

- Het hotel wil ook folders van de Wake up call gaan neerleggen bij de leeszitjes. Helaas was het ondertussen al donderdag. Dus als iemand folders wil meenemen van DML en deze af wil geven aan de receptie. Bedankt!

- Posters willen zij ook op gaan hangen. Zijn deze er?

Ze hebben al een shuttle taxi voor 4 euro per rit om gasten naar DML te brengen. Dus handig voor diegene die nog de energie heben om per trein te reizen.

Ze laten je met rust.
Redelijk leuke tv zenders.
Redelijke douche.
Twee twijfelaars als bedden
Grote slaapkamer.

:( koffie decaf'e was 2 euro per kop en persoonlijk vond ik hem niet lekker.
:( Kamers worden niet heel erg donker. Ook dit heb ik gemeld.
:( 's Nachts kun je wakker worden van vliegtuigen, het hotel ligt dicht bij het vliegveld.

Groetjes!
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Hotel Slaapplekken Brussel DML tips review en andere

Bericht door haaii »

slakkenhuisje schreef:Hoi



Groetjes!
Waarvoor is dit? Voor mensen die een paar dagen op een rij op bezoek moeten gaan naar dml's praktijk?

Die testen en behandeling kan toch ook in je eigen omgeving? Of zie ik iets over het hoofd?
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Hotel Slaapplekken Brussel DML tips review en andere

Bericht door sowfia »

Hoi slakkenhuisje, wat betreft de foldertjes/posters:

Ik zal contact opnemen met de wake up call beweging en vragen of er posters zijn die opgehangen kunnen worden, wat betreft de folders zal ik daar ook vragen of iemand binnenkort naar dml moet voor een nieuwe bevoorrading, want ik neem aan als er folders van bij dml naar dat hotel verscheept worden dat daar de voorraad misschien wel uitgeput is :-)
Ik hou het via dit topic op de hoogte dan!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Hotel Slaapplekken Brussel DML tips review en andere

Bericht door asje »

@haaii Als je voor het eerst naar DMl gaat heb je 2 dagen testen en die kun je niet elders doen, ook de behandeling is alles behalve overal te doen. Die is niet eens erkend, die is of heet 'experimenteel'. Als je kiest voor DMl's werkwijze kun je alleen bij hem zelf terecht.
Life smells...
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Hotel Slaapplekken Brussel DML tips review en andere

Bericht door slakkenhuisje »

@haaii
Wij zijn niet in staat om heen en terug te reizen opdezelfde dag. Te uitgeput.
Sowieso doe ik de bloedtesten op de eerste dag en de nuchtere testen de volgende dag.
Dit doe ik sinds 2011.

@ Sowia
Heeft iemand bij de Wake up call een fatsoenlijke kleur (lees beter dan die van mij:))printer?
Zou deze twee ENG + NL in A4 of A2 formaat ook mogelijk zijn?
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... -1014.html
Super bedankt voor de moeite.

Ik hoop als ik wat meer energie heb, wat meer recenties van hotels te kunnen plaatsen. Maar ik ben net terug van DML en slaap nu al dagen zo rond de 20 uur.
Groetjes.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Plaats reactie