'armband' sense wear (dr. Lambrechts, Lelystad)

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
floke
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jul 2009, 12:43

'armband' sense wear (dr. Lambrechts, Lelystad)

Bericht door floke »

hallo,
heeft er iemand ervaringen met de armband die je 72 uren moet aanhouden? Hij zou het aantal stappen registreren, ook het calorieverbruik, het inspanningsniveau en het slaappatroon...
Ik heb hem vandaag laten omdoen en moet de resultaten donderdag gaan bespreken.
Iemand al positieve of negatieve ervaringen mee?
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Mijn dochter heeft hem ook al 2x gehad, weet je meteen hoe je er aan toe bent.
Wij horen de uitslag weer eind feb.
Hope
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

dat vind ik wel interessant, wat voor systeem is dat eigenlijk, werken daar nog dokters mee ? Is dat niet gewoon zo'n bakje dat cardiologen plaatsen ?
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

nee niet het bakje van cardiologen, het heet sense ware.
Alles wordt geregistreerd, en daar krijg je ook een uitdraai van.
Hope
Gebruikersavatar
floke
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jul 2009, 12:43

Bericht door floke »

@masterddv: is inderdaad niet hetzelfde bakje dat cardiologen krijgen.
@flos: mag ik vragen wat er dan precies bij je dochter "te merken" was door die armband?
Ik heb namelijk niet de officiële diagnose cvs... ik zweef in een pré-fase volgens de dokter...
Hij zei wel dat ik binnen een jaar een burn-out zou krijgen als ik aan mijn 'normale' tempo doorleef en doorwerk. Het is natuurlijk weer het toppunt dat ik van zondag in een 'hyper' fase zit. Daarmee bedoel ik dat ik onstopbaar ben, veel energie heb, weer veel levenslust bezit, ... noem maar op. En net nu heb ik die armband. Ben nu zo bang dat het een vertekend beeld geeft, want ondervind momenteel weinig pijn en ongemakken. Dit zal ik uiteraard tegen het einde van de week dubbel en dik moeten bekopen. Dan sleep ik me weer dagenlang voort, maar daartegen is die armband al lang af. :-(
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

Hoi Floke!
Ik lees je verhaal en begrijp je 'frustratie'. Ik heb ook van die hele goede periodes waarin ik meer energie heb. Niet meer zoveel als voorheen maar toch... En dan juist uitgerekend nu heb je die armband! Kun je misschien de situatie uitleggen en dat ding later nog eens dragen?
Ik had er nog nooit van gehoord... Maar als ik dat lees (ik denk misschien wel wat negatief hoor) krijg ik toch mijn vraagtekens. Gaan ze dan niet zeggen dat je bijvoorbeeld eerder op bed moet, eerder van bed, meer bewegen of iets dergelijks? Dat ze het daaraan gaan wijten?
@Flos, kun je een voorbeeld geven wat voor resultaten het gaf bij je dochter?
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

De armband registreert: ik heb de uitslag erbij van mijn dochter.
stappen, calorieen, melkzuur, slaapkwaliteit.

Hiervan krijg je een uitgebreid verslag en wordt het besproken met je.
Mijn dochter sliep of nu nog soms maar 3 uur of nog minder per nacht de rest was spierherstel. Dit is hopelijk nu verbeterd. Ze krijgt de uitslag eind feb.

Foke@ bespreek het met Lambrecht die begrijpt het wel en hij heeft veel ervaring. De ene periode gaat het beter als de andere dat weet Lambrecht ook.

veel sterkte
Hope
Gebruikersavatar
floke
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jul 2009, 12:43

Bericht door floke »

Bedankt flos... ik moet morgen al bij dr Lambrecht... ben erg benieuwd!!!
Gebruikersavatar
floke
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jul 2009, 12:43

Bericht door floke »

@sunshine: pfff ik weet het ook niet... Ik wil alles proberen om te weten wat er mis is met mij. dr lambrecht stelde die armband voor. Ik dacht: baat het niet, schaadt het niet? Morgen weet ik meer.
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Ik ook Floke, succes.
Hope
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

@Floke en Flos;
Nu lees ik zo mijn eerder reactie en kan wel eens erg negatief overkomen. Komt meer door het wantrouwen in artsen. Als zij het niet meer weten dat schuiven ze het vaak op iets anders af...Dus niet raar bedoelt!!
Dus beiden morgen meer nieuws? ben wel erg benieuwd! Succes!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Gebruikersavatar
floke
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jul 2009, 12:43

Bericht door floke »

@sunshine: heb ik helemaal niet negatief opgenomen hoor. Mijn hoop staat nu een beetje op die dokter, want in eigen huisarts ben ik ook al lang vertrouwen kwijt. Hoop doet leven hé. Daarbij komt dat ik nog niet echt "cvs" uitgesproken kreeg, ook al voel ik het zo wel aan. Sinds ik hier op dit forum meelees, klopt het plaatje gewoon. Begrijp je? In mijn bloeduitslagen stond ook iets van spasmofilie... dus ik zie wel ...
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

@Floke, begrijp je heel goed! ME is ook nog nooit genoemd bij mij, totdat ik erover ging lezen en op dit forum kwam. Pas toen naar de huisarts geweest, die zich daar later in verdiept heeft en inderdaad tot conclusie ME/CVS kwam...
Begrijp dat je je hoop hebt gericht op die arts, niks mis met hopen. En ik hoop met je mee dat die jou helpen kan! Wie weet wat eruit komt! Ben wel benieuwd, misschien is het ook iets wat ik in de toekomst eens kan voorleggen.

liefs!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

@sunshine: Hetzelfde idee heb ik ook over het vastleggen van je leefgewoontes zeg maar.
In februari begin ik bij het roessingh, 1 of 2 weken daarvoor krijg ik zo'n charmant enkelbandje.. Ik hoor ze nu al zeggen; wel op tijd naar bed gaan, niet te lang slapen, meer bewegen, bla bla..
Maarja, we zien wel, de tijd zal het leren.
Gebruikersavatar
floke
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jul 2009, 12:43

Bericht door floke »

hallo,
heb vandaag een verhelderend gesprek gehad met de dokter. Die armband is dus best wel nuttig. Het aantal stappen en de calorieën zijn normaal, maar nu blijkt dat ik 's nachts te weinig slaap. Slechts 40% van de minimum hoeveelheid. Ik 'verbruik' of 'heb' (hoe zeg je dat?) te veel melkzuur ook... We starten met een minieme dosis slaapmedicatie om te zien of dit helpt. Ben wel heel blij en opgelucht dat ik nu eindelijk meer weet.
Van op tijd naar bed gaan en niet té lang slapen en bewegen heeft hij niet gesproken. Ik moet wel proberen te doseren: 20 minuten max inspannen en proberen daarna even 5 minuten te ontspannen. (pacing noemt dat) Tsja haha, heb ik eens mee gelachen, want dat is haast onmogelijk in mijn job.
@Sunshine: misschien toch ook het overwegen waard voor jou?
Plaats reactie