Ik word zo gek van school! Ik moest de havo gaan doen, door de ziekte. Dat was al erg. Vorig jaar heb ik me er goed doorheen gesleept, maar dat deed ik door niet naar mezelf te luisteren en school voor m'n gezondheid te laten gaan. Ik had hele goeie cijfers (soms zelfs de beste van de klas

Maargoed, nou zit ik in het examenjaar en door vorig jaar is alles 10 x zwaarder. Ik kan niet meer normaal leren, ik kan niks in me opnemen en ga zo nog maar even door. Ik was vroeger altijd heel erg goed in scheikunde, maar nu bak ik er echt niks meer van. Ik heb gewoon de energie niet om overal goed over na te denken en meestal maak ik toetsen ook gewoon maar op m'n gevoel, aangezien ik er meestal al niet voor kan leren door de vermoeidheid enz. Ik had dinsdag een tentamen scheikunde en daar had ik gewoon een 4,3 voor

Maar zo gaat het dus al het hele jaar.. Ik heb echt lang niet meer zo slecht gestaan als nu en dat in het examenjaar! En ook nog terwijl ik weet dat ik het eigenlijk makkelijk kan, als ik gezond ben. Het is zo deprimerend!
Ik weet nou niet of ik ga slagen, maar op school maken ze zich blijkbaar niet zoveel zorgen.. Nou als ik me zorgen maak dan is dat niet voor niets!
Ik ben ook naar mijn afdelingsleider gegaan om te vragen of ze rekening met mij kunnen houden. Dat kunnen ze uiteindelijk wel, maar alleen d.m.v. extra tijd. Daar heb ik best wat aan, maar ik heb er meer aan als in de tentamenweek de tentamens een beetje verdeeld kunnen worden. Dat ik bijvoorbeeld in de week ervoor of erna al een tentamen mag maken. Eerst zei mijn afdelingsleider dat dat ook kon, maar op het laatst kon het ineens niet meer. Ik was zo boos! En dat word ik nu weer! Alsof het zo moeilijk is! Ze hebben het ook nooit aan de leerplichtambtenaar gemeld dat ik ziek ben, dus ik ben vorig jaar illegaal zoveel thuis geweest. Nou maakte dat de laatste tijd niet meer uit, want ik ben al een tijdje 18, maar toch! Ze hebben echt de helft niet verteld, want om die extra tijd te krijgen moest ik een medische verklaring hebben en die hadden ze blijkbaar niet! Dat hadden ze wel eerder mogen zeggen! Dan had ik ook nog extra tijd en andere voorzieningen gehad bij de examens, want ik krijg alleen extra tijd bij de tentamens en repetities. En waarom? Omdat we dan voor 1 oktober de medische verklaring hadden moeten opsturen. Daar kwam meneer begin oktober mee.. Als ie dat nou eerder had gezegd! Je moet ook echt OVERAL zelf achteraan! Zelfs om je school te halen!
Zo het is een heel verhaal geworden, was niet mijn bedoeling

Maargoed ik vraag me echt af hoe jullie je diploma hebben gehaald? Tenminste als je toen al CVS had.
Groetjes!