Examenjaar

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
plientje91
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 nov 2009, 15:45

Examenjaar

Bericht door plientje91 »

Hoi,

Ik word zo gek van school! Ik moest de havo gaan doen, door de ziekte. Dat was al erg. Vorig jaar heb ik me er goed doorheen gesleept, maar dat deed ik door niet naar mezelf te luisteren en school voor m'n gezondheid te laten gaan. Ik had hele goeie cijfers (soms zelfs de beste van de klas :shock: ), terwijl ik er nooit was. Dat kwam dus vooral doordat ik school voor m'n gezondheid liet gaan, maar ook doordat ik een niveau lager doe (wat op zich ook als vwo lijkt als je CVS hebt!) en ik nog een keer in de 4e zat.
Maargoed, nou zit ik in het examenjaar en door vorig jaar is alles 10 x zwaarder. Ik kan niet meer normaal leren, ik kan niks in me opnemen en ga zo nog maar even door. Ik was vroeger altijd heel erg goed in scheikunde, maar nu bak ik er echt niks meer van. Ik heb gewoon de energie niet om overal goed over na te denken en meestal maak ik toetsen ook gewoon maar op m'n gevoel, aangezien ik er meestal al niet voor kan leren door de vermoeidheid enz. Ik had dinsdag een tentamen scheikunde en daar had ik gewoon een 4,3 voor :shock: . Ik kon het niet geloven! Maar het ging ook zo slecht.
Maar zo gaat het dus al het hele jaar.. Ik heb echt lang niet meer zo slecht gestaan als nu en dat in het examenjaar! En ook nog terwijl ik weet dat ik het eigenlijk makkelijk kan, als ik gezond ben. Het is zo deprimerend!
Ik weet nou niet of ik ga slagen, maar op school maken ze zich blijkbaar niet zoveel zorgen.. Nou als ik me zorgen maak dan is dat niet voor niets!
Ik ben ook naar mijn afdelingsleider gegaan om te vragen of ze rekening met mij kunnen houden. Dat kunnen ze uiteindelijk wel, maar alleen d.m.v. extra tijd. Daar heb ik best wat aan, maar ik heb er meer aan als in de tentamenweek de tentamens een beetje verdeeld kunnen worden. Dat ik bijvoorbeeld in de week ervoor of erna al een tentamen mag maken. Eerst zei mijn afdelingsleider dat dat ook kon, maar op het laatst kon het ineens niet meer. Ik was zo boos! En dat word ik nu weer! Alsof het zo moeilijk is! Ze hebben het ook nooit aan de leerplichtambtenaar gemeld dat ik ziek ben, dus ik ben vorig jaar illegaal zoveel thuis geweest. Nou maakte dat de laatste tijd niet meer uit, want ik ben al een tijdje 18, maar toch! Ze hebben echt de helft niet verteld, want om die extra tijd te krijgen moest ik een medische verklaring hebben en die hadden ze blijkbaar niet! Dat hadden ze wel eerder mogen zeggen! Dan had ik ook nog extra tijd en andere voorzieningen gehad bij de examens, want ik krijg alleen extra tijd bij de tentamens en repetities. En waarom? Omdat we dan voor 1 oktober de medische verklaring hadden moeten opsturen. Daar kwam meneer begin oktober mee.. Als ie dat nou eerder had gezegd! Je moet ook echt OVERAL zelf achteraan! Zelfs om je school te halen!
Zo het is een heel verhaal geworden, was niet mijn bedoeling :roll: . Maarja als je eenmaal begint...
Maargoed ik vraag me echt af hoe jullie je diploma hebben gehaald? Tenminste als je toen al CVS had.

Groetjes!
The things people refuse are the things they should use.
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Mijn dochter worstelt ook zo verschrikkelijk ze ziet het leven gewoon niet meer zitten. Wat is er gebeurd nou boekverslagen afgekeurd en een 1 gekregen terwijl ze z'n goed punt had. `Mijn dochter is gewent zo de boekverslagen te maken met behulp van internet niets mis mee zo doet het gros van de leerlingen dat. ~op de speciale school waar ze nu zit zijn ze echt aan het muggenziften. Ze is van plan om er 1 examenvak af te halen en de handdoek in de ring te gooien dus maar 2 examens dit schooljaar. Van mij mag ze hoor. 8 boekverslagen opnieuw maken voor dit schooljaar is voor haar echt te veel naast haar gewone schoolwerk. 6 boekverslagen zijn goedgekeurd op de oude school maar deze speciale school gaat er een potje van maken.

Veel sterkte met die @#$%^&*()_+ scholen. Rekening houden met kinderen die weinig energie hebben doen sommige leerkrachten niet en die tref je natuurlijk.
Hope
Gebruikersavatar
plientje91
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 nov 2009, 15:45

Bericht door plientje91 »

Wat vreselijk! En dan zit ze op een speciale school.. waar ze rekening horen te houden met zieke mensen! Tegenwoordig ben je ook echt nergens meer als je ziek bent...echt heel erg!
Ik wens jullie allebei heel erg veel sterkte!

Groetjes!
The things people refuse are the things they should use.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

hoi plientje,
ik ben ziek geworden toen ik in het vijfde middelbaar zat (het voorlaatste jaar, weet niet hoe dat allemaal zit met het onderwijssysteem in nederland). Ik ben toen een halfjaar niet naar school kunnen gaan, ze raadden mij aan om te dubbelen, maar heb ervoor gekozen om in de zomervakantie zelfstandig de dingen in te halen en herexamens te maken. dat was toen gelukt. het laatste jaar heb ik gehaald net zoals jij beschrijft: mezelf forceren en de school op de eerste plaats laten komen, voor mijn gezondheid. ik wou koste wat het kost afstuderen en heb mij toen ook wel wat te ver gepusht. het jaar erna (eerste unief) kon ik net als jij niet meer, zag de studie helemaal niet zitten en ben toen gestopt na een week, en de rest van het schooljaar niets gedaan buiten een losse cursus. het jaar daarna ben ik begonnen met een thuisstudie bij de open universiteit nederland en dat doe ik nu nog steeds, en bevalt mij goed op deze manier. (om daar te studeren heb je trouwens geen diploma middelbaar nodig dacht ik, maar als je het kan afmaken is natuurlijk veel beter)

ik had dus het geluk dat ik pas moeten stoppen ben toen ik mijn middelbaar al gehaald had.
ik kan je dus niet echt met iets helpen, het is echt heel erg dat je door de situatie niet aan aangepaste regelingen geraakt. ik wens je er veel sterkte mee, het is rot.
Maar op je eigen tempo kom je er wel!
Ook sterkte voor jullie, flos.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Hey Plientje,

Voor mij is het inmiddels 4 jaar geleden dat ik het vwo examen heb gedaan. En nu zit ik inmiddels in mijn laatste jaar van mijn hbo opleiding. Ik heb geen idee hoe het met school geregeld was, dat zou ik aan mijn ouders moeten vragen. Maar ik weet wel dat ik dat jaar bijna alleen maar naar school ben gegaan als ik examens had. De rest van huiswerk enzo deed ik thuis, lessen volgde ik niet.

Ik heb geen extra tijd gekregen, en geen ander rooster dan mijn klasgenootjes. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er ook niet om gevraagd heb. En dat ik het geluk heb dat de ME/CVS niet zo veel vat heeft gehad op mijn denkvermogen. Inmiddels wel, uit de laatste belastbaarheidsscan kwam o.a. dat mijn hersens uitgeput zijn.

Maar wonder boven wonder heb ik mijn examen gehaald, zonder herkansing, en dat in een van mijn slechtere jaren.

Ik kan best begrijpen dat je boos kan worden om zulke gedragingen vanuit school. Probeer het van je af te zetten en misschien dat je ouders daar achteraan kunnen gaan? Dan kun jij je concentreren op je schoolwerk, dat is al lastig genoeg.
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Ik heb alles over mijn dochter opgeschreven op mijn weblog www.marrym.web-log.nl Vooral bij onderdeel kinderen met ME en school. Heb ook een zoekmachine op mijn log om zo te kunnen zoeken

Dochter heeft aangepast rooster en aangepast examen wat verdeeld is over 2 jaar nu. Alle medewerking gekregen van school en geen problemen gehad.

Groetjes marry
Gebruikersavatar
plientje91
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 nov 2009, 15:45

Bericht door plientje91 »

Bedankt voor de reacties iedereen! :D
The things people refuse are the things they should use.
Plaats reactie