Gezinshulp?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Gezinshulp?

Bericht door Jazzie »

In een ander topic zie ik de term Gezinshulp voorbij komen.
Wie kan me daar meer over vertellen?
Wat is dat precies, hoe kun je dat krijgen, moet je dat zelf betalen?

Ik heb wel eens gekeken of ik een indicatie zou kunnen krijgen voor Thuiszorg o.i.d., maar toen las ik dat als je een partner hebt, je dat wel kan vergeten. Ze gaan er namelijk van uit dat je partner (ook als hij fulltime werkt) genoeg aan verzorging en huishouding kan doen. Heb ik dat goed begrepen?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, ze zijn bere streng geworden wat gezinshulp betreft. Ook i.v.m. post-operatie patienten als die naar huis gaan. En je weet, die gaan steeds eerder naar huis, dus als je een zware buikoperatie hebt gehad en tijdelijk helemaal niets mag doen, een partner thuis hebt, werkend of niet, dan krijg je veelal niets.

Belachelijk dus, maar misschien val er voor jou op den duur wel wat te regelen, immers erg tijdelijk zal het niet zijn. Rond een Persoonsgebonden Budget valt geloof ik nog weleens wat te improviseren, maar de thuisintakes verlopen, naar ik gehoord heb ook belachelijk.....

Sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Jazzie,
Misschien kun je een gesprek met of informatie bij maatschappelijk werk aanvragen ( dat is gratis ). Zo heb ik ooit gezinshulp gekregen. Maar daarna (nu twee jaar geleden? is wel de heleboel op de schop gegaan. Dus hoe het nu is kan ik niet bekijken. Hartelijke groet van Henny
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Bedankt voor jullie informatie. Ook aan RW die in een privé bericht informatie gaf.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dat over die zware buikoperatie: dat betrof dus mijn beste vriendin, die ook nog eens fybromyalgie heeft.....
Plaats reactie