Poll: Ben je op de ziekte van Lyme getest?

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@annahan Het is hier al eens ter sprake gekomen dat er een verschil bleek tussen ME/CVS-patiënten en Lyme-patiënten door bepaalde eiwitten in hersen-en ruggemergvocht. Ik zie net de door mirjamzy geplaatste filmpjes van Friedman onder het kopje 'ME op radio en tv' en kom het daar weer tegen. Het verbaasde me dat jij daar destijds niet op reageerde en ik vraag me nog steeds af wat je daar op te zeggen hebt.
Life smells...
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

De in 1988 voor de Nobelprijs (geneeskunde) genomineerde microbioloog professor Lida Mattman is overigens is 2008 overleden.


http://lymebook.com/blog/research-news/ ... orms-book/
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@annahan
Ik denk niet dat je gelijk kunt stellen dat Marlène Lymepatiënt is DUS geen ME-patiënt. Die redenering is bijna net zo kort door de bocht als die van artsen die denken alles uitgesloten te hebben en DUS vinden dat je gezond bent. Ik denk dat de toekomst ons zal leren of het een co-infectie is of 'de' oorzaak van alle ellende.

Wat er gezegd wordt in dit (?) topic over toxines is interessant: DML gaat ongeveer uit van hetzelfde principe, waarbij toxines worden veroorzaakt door een 'verkeerde immuunreactie' afkomstig van LPS uit de darmen. Dat moet toch ook een diepere oorzaak hebben, dus raakvlakken zullen er zeker zijn.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Malu schreef;
DML gaat ongeveer uit van hetzelfde principe, waarbij toxines worden veroorzaakt door een 'verkeerde immuunreactie' afkomstig van LPS uit de darmen.

Idd heeft dit te maken met je immuunsysteem


Bekend is dat bacteriën, virussen of giftige stoffen die het lichaam binnen komen door cellen worden opgenomen en onschadelijk worden gemaakt. Dit proces heet fagocytose.
Bij heel veel mensen werk het systeem van opruimen- fagocytose- niet goed. En zo kunnen dan de bacterie gedood worden, en de bacterieele afvalproducten ook wel gifstoffen genoemd, achter in het bindweefsel.
Het is dus idd een verkeerde immuunreactie zoals je aangeeft
Dit ontstaat vooral bij degenen met een slecht werkend immuunsysteem wat meestal is veroorzaakt door externe invloeden.
Het gevolg van de opgeslagen toxinen is weer het bekende vit B12 verhaal, wat ook weer moet samenwerken met vit B6, anders krijg je daar weer problemen mee .
Een slechte darmflora verhinderd weer de vitamine opnamen.
Kortom ; van het een komt het ander, er ontstaat een kettingreactie die steeds grotere gevolgen heeft .

Aiofa; ik weet dat Lida Mattman overleden is ja, en met haat de uitvinding van het daadwerkelijk aantonen van de Borrelia.
Dus moeten we het doen met onbetrouwbare testen, zodat lyme niet gediagnosticeerd wordt en steeds meer mensen ziek zijn en ziek blijven of de verkeerde diagnose krijgen met alle gevolgen van dien.
Zo is prednisolon bij lyme uit den boze.

Toen ik nog niet wist dat ik lyme onder de leden had maar wel als ME patiente door het leven ging ( laten we dat niet vergeten, ik voel met jullie mee!!! ) ...kreeg ik ook een predison injectie voor een heel ander probleem en dat had nu juist NIET gemoeten, maar de orthopeed wist natuurlijk van die tekenbeet niet af en ik wist toen ook nog van niets.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@annahan
Volgens DML werkt de fagocytose (door macrofagen) niet goed omdat de LPS de GcMAF overheerst en juist deze voor verkeerde immuunreacties zorgt. De macrofagen worden dus verkeerd geactiveerd. Patiënten met ernstige lekke darmen hebben een zeer hoge LPS, wat eigenlijk voor een continue gram-negatieve shock zorgt. Het is 1 grote vicieuze cirkel, omdat infecties zo nooit gedood kunnen worden en zich (zoals bij Lyme) lekker in de cellen blijven nestelen. Volgens DML zijn het dus vooral gram-negatieve bacteriën die toxines produceren. Misschien moet er eens onderzoek worden gedaan naar de rol van LPS bij Lyme-patiënten (waarbij de resultaten worden vergeleken ME-patiënten) ;).

Wat bedoel je trouwens met externe invloeden? Hoofdzakelijk infecties of leefwijze?
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Gram- negatieve bacterieen die toxinen veroorzaken; helemaal waar.

Wat ik bedoel met externe invloeden?

Vaccinaties, heel veel chemische en giftige stoffen om ons heen en in ons voedsel , electrostress, het gebruik van bestrijdingsmiddelen, gebrek aan vitaminen het steeds minder aanwezig zijn van vitaminen in groenten en fruit. etc

Ons afweersysteem is niet het gevaar voor de ziekteverwekker, maar de verworven zwakte van ons immuunsysteem is het gevaar!

En door een verworven verzwakt imuunsysteem sta je weer bloot voor virussen en infecties ja logisch denk ik.
De afkortingen die je noemt zeggen me niks, maar zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
Het voornaamste probleem is gewoon dat je fagocytose niet goed werkt.
En die afkortingen zullen daar zeker een onderdeel van zijn maar heb je daarmee het probleem boven water ?

M.i niet ...........


http://www.wijwordenwakker.org/content. ... s=M24&l=NL

De grondlegger van de hedendaagse geneeskunde is Louis Pasteur. Zijn redenering was als volgt: je hebt een bacterie; die veroorzaakt een ziekte; we moeten iets tegen die bacterie doen. Dat is – in een notendop – de visie van de moderne geneeskunde. Daarom hebben wij zo gigantisch veel ziekten en komen er steeds meer bij. Het is nauwelijks bij te houden. Drie van mijn zonen zijn arts. Soms noemen ze ziekten waarvan ik denk: waar heb je het over? Voor elke ziekte hebben wij een naam bedacht – meestal die van de ontdekker – en we proberen voor elke ziekte een afzonderlijk geneesmiddel te vinden. Hierdoor ontstaat een soort tunnelvisie. Je ziet alleen de ziekte en het specifieke geneesmiddel. Alles wat daarbuiten valt, is niet relevant.



Het chronisch vermoeidheidssyndroom (ME) – volgens Moolenburgh een iets minder kwaadaardig nichtje van aids – is daar een duidelijk voorbeeld van. ‘Het is een verschrikkelijke immuniteitsziekte. Ik zie kinderen vanaf twaalf jaar, die in hun stoel hangen en niets meer kunnen. Het immuunsysteem doet het gewoon niet meer. Ze hebben bijna allemaal de ziekte van Pfeiffer doorgemaakt, bijna allemaal ook andere virusziekten – herpes en dergelijke – en hebben gewrichtsklachten. Vrijwel alles wat je bij die kinderen bekijkt, is negatief. Ik stuur hun bloed op naar een laboratorium in Nieuw-Zeeland. Wat je steeds ziet, is dat de rode bloedlichaampjes star zijn en niet meer door de capillairen kunnen. De patiënten gedragen zich alsof ze een enorm zware bloedarmoede hebben. Het heeft ook alles met het milieu te maken. We hebben zeventigduizend nieuwe chemische stoffen in ons milieu losgelaten waarvan we nog lang niet allemaal weten welke invloed ze op ons hebben.’





Mijn vraag;

Test DMl jullie ook op bijv een ; kwik-amalgaam belasting ,Articaine belasting, bestrijdingsmiddelen zoals DDT ,vaccinatieschade door de DKTP BMR of bijv van een malariakuur , toxoplasmose, shigela ontsteking electrostress, enz.

Daar ben ik wel benieuwd naar.

.
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Over dat eiwitverschil kan ik niks zeggen want dat weet ik niet, maar er zal ongetijfeld een studie over zijn.

Opmerkelijk is natuurlijk wel, dat er bij mij geen eiwitten zichtbaar waren in de liquortest maar ik wel degelijk lyme- neuroborreliose had.
Mogelijk dat het in het lab. Keulen wel zichtbaar zou zijn geworden, maar dat is nu eenmaal niet gebeurd.

Wat ik wel wil zeggen ;

Als alle ME patienten allemaal op dezelfde manieren worden getest , dan kun je daar veel lymepatienten uithalen

Als alle MS patienten allemaal op dezelfde manieren worden getest dan kun je daar veel lymepatienten uithalen

Als alle ALS patienten allemaal op dezelfde manieren worden getest dan kun je daar veel lymepatienten uithalen

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik werkelijkheid zijn er ontzettend veel lymepatienten en veel minder ME, MS ,ALS ,etc ,etc.

Ik heb mij vorig jaar laten testen bij een natuurgeneeskundig centrum. Niet meer voor lyme maar voor iets heel anders.
Wat daar allemaal uit die test naar voren kwam dat klopte exact met mijn medische voorgeschiedenis Het was bijna griezelig wat daar bekend werd.

En dat het gewoon allemaal WAAR was wat er (positief ) getest werd, dat blijkt uit wat ik uiteraard zelf weet uit mijn verleden.
Zo werd o.a. duidelijk uit de test dat is een slechte eiwitvertering heb in mijn darmen.
Wist ik dit, heb ik ze dat daar verteld ? NEE natuurlijk niet !wist ik veel !

Ik zou zeggen; laat je daar ook eens testen, al is het maar voor een second opinion.
Kun je daarna altijd beslissen wat je wilt.
Maar dan zul je je schroom of scepsis moeten overwinnen tav je ongeloof richting homeopathie en natuurgeneeskunde.

Asje ,ME bestaat in die zin dat heel veel mensen dit ernstige 'probleem' hebben, laat ik daar duidelijk over zijn .En dat het erg en heftig is dat geloof ik ook allemaal.
En dat DML zijn best doet , dat kan niet anders!

Er kunnen heel veel problemen bij ME een rol spelen die met bloedtesten aantoonbaar zijn.
Maar er zijn echter ook heel veel factoren die een rol mee (kunnen) spelen die NIET in je bloed aantoonbaar zijn.
Bestaat het daarom niet ? Jawel, maar het is niet wetenschappelijk te bewijzen.

En daarom hechten reguliere artsen er geen waarde aan, trekken er hun neus voorop op gruwelen ervan, wat oh oh, de wetenschappelijke bewijzen !!!
Zo is een en ander volledig op zichzelf komen te staan; Wat in een laboratorium niet voor de dag komt bestaat niet.........


Er is in Duitsland veel meer bekend over het probeem van lyme , omdat zij daar niet zo spastisch doen over vegatesten etc. In Duitsland ligt nl de oorsprong van deze testmethode.

Maar in Nederland is dit natuurlijk allemaal kwakzalverij.
Veroorzaakt door een minister die er verstand van had en zogenaamd alles van wist.
Hij heeft letterlijk gezegd; Ik zie hoe de methode werkt maar geloof het niet want het is niet wetenschappelijk bewezen. Punt.

En de gevolgen van deze dwaling zijn zichtbaar in 2012.
En het zal nog veel erger worden.
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Nog maar een voorbeeld;
Gebruik van de magnetron............op de schroothoop met dat kreng. :? .

Ik ken het verhaal , afkomstig van een homeopaat;

Er was eens een babytje die flesvoeding kreeg.
Het kindje stond ook stijf onder het eczeem.
Naar de dokter, een zalfje- hormonenzooi- en succes. Het eczeem ging niet weg. Naar de dermatoloog- weer een ander zalfje - hielp niets.
Ten einde raad gingen de ouders naar een homeopaat want ja. misschien had die wel een ander smeerseltje.

Er werden 2 vragen gesteld;

" Krijgt het kind borst of flesvoeding ?"
" En hoe wordt dit verwarmd?"
" Ja , in de magnetron natuurlijk!"

Het advies was; " Ga over op een ordinaire flesverwarmer, ouderwets, maar wat zou dat."
2 weken later was het eczeem bij de baby ; weg

Toeval ? :lol:

Van mijn behandelaar leerde ik simpel te denken, eenvoudig te denken.
Nou...., dat deed deze homeopaat ook :D

Straling ; een volledig onderschat probleem van deze tijd
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

De magnetron is in Rusland een paar jaar verboden geweest. Wat daar achter zit weet ik niet, wel dat Rusland een eigenaardig land is qua regelgeving etc.

Op http://www.redlabs.be/documents/Request ... IMMUen.pdf kun je onder het kopje 'environmental exposure, oxidative stress' zien welke testen hij tot zijn beschikking heeft op dat vlak. En daarnaast kan hij dus standaard labonderzoek aanvragen, waar bv op toxoplasmose kan worden getest als je profiel daar aanleiding toe geeft.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

annahan schreef:Wat ik wel wil zeggen ;

Als alle ME patienten allemaal op dezelfde manieren worden getest , dan kun je daar veel lymepatienten uithalen

Als alle MS patienten allemaal op dezelfde manieren worden getest dan kun je daar veel lymepatienten uithalen

Als alle ALS patienten allemaal op dezelfde manieren worden getest dan kun je daar veel lymepatienten uithalen

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik werkelijkheid zijn er ontzettend veel lymepatienten en veel minder ME, MS ,ALS ,etc ,etc.
ook dit lijkt me erg kort door de bocht.
bedenk dat 1 pathogeen in verschillende ziektes geuit kan worden.
vb. kijk eens bij HHV6:
http://www.hhv-6foundation.org/conditio ... with-hhv-6
HHV6 wordt in verband gebracht met bv. encefalitis, mogelijk epilepsie, MS, hodgkin lymfoom.
ga je dan ook zeggen net zoals 'je hebt lyme ipv ME, MS, ALS': 'je hebt HHV6 ipv hodgkin lymfoom?' en zelfs al ligt borrelia of co aan de basis van een ziekte, is het kort door de bocht dat je dan die ziekte niet hebt maar gewoon de ziekteverwekker noemt.
plus weet ook dat er veelal méér dan 1 pathogeen betrokken is bij 1 ziekte. kijk maar eens hoeveel virussen en bacteriën 1 ME-patiënt kan hebben bv. Je haalt zelf wel lyme met zijn co-infecties aan maar er bestaan ook herpesvirussen, enterovirussen, intracellulaire bacteriën zoals mycoplasma,... en dat lijkt me heus niet altijd allemaal terug te voeren op 'the one and only' lyme.
admin
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

annemoontje schreef:ik ook Sprankel.

Maar ik erken ook wat Nabo zegt, dat DML niet alles weet en fouten maakt. En ook herken ik dat hij dingen zegt binnenkort etc, wat niet altijd blijkt (volgens mij wel vooral uit uit enthousiasme en drive). Dat mág toch ook gezegd worden? Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik geloof niet dat iemand problemen heeft met dat negatieve (of kritische) dingen gezegd worden. Ik persoonlijk heb er soms enkel problemen mee hoe sommige negatieve dingen gebracht worden en heb dat weleens geuit. Dat moet ook kunnen lijkt me?
ja mee eens.
Nee sorry ik bedoelde HIJ dml. zoals Annahan al dacht. sorry spelfout

dus geeeeeeeeen aanval op iemand! Alleen verbazing over dml
Laatst gewijzigd door nabo op 08 jun 2012, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

En indd goed ja dat dml naar dat congres ks gegaan. Suuupperrrr!!!

Heb em laatst gesproken maar stuurt geen bloed naar duitsland wilt het weer via redlabs doen. Want hij verdenkt lyme zoals ik zelf al dacht maar heb ik al 2x gedaan en kwam niets uit. Dus dat ga ik niet doenn. Zeker niet net na een AB kuur wat dus helemaal niet gled is. ook over andere dingen gesproken het was geen fijn gesprek maargoed...Ook gesproken over de maf maar totaal iets anders dan wat jij zegt malu. Maarja dat is ook niet voor t eerst haha zegt tegen iedereen wat anders......

Hoop dat ie toch snel besluit het bloed naar duitsland te sturen. Zou ons allemaal goed helpen. Ik stuur t deze maand. spannend!!!!!

Maargoed klaar hiermee. Voor k iets verkeerd zeg.
Iedereen succes met zijn keuze. liefs
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

He Nabo,

Spannend, wachten op bloeduitslagen uit Duitsland (als je bloed straks is opgestuurd)!
Gelukkig krijg je daar de uitslag best wel snel van, toch?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

nabo schreef:En indd goed ja dat dml naar dat congres ks gegaan. Suuupperrrr!!!

Heb em laatst gesproken maar stuurt geen bloed naar duitsland wilt het weer via redlabs doen. Want hij verdenkt lyme zoals ik zelf al dacht maar heb ik al 2x gedaan en kwam niets uit. Dus dat ga ik niet doenn. Zeker niet net na een AB kuur wat dus helemaal niet gled is. ook over andere dingen gesproken het was geen fijn gesprek maargoed...Ook gesproken over de maf maar totaal iets anders dan wat jij zegt malu. Maarja dat is ook niet voor t eerst haha zegt tegen iedereen wat anders......
Is dat niet omdat iedereen eigen combinatie van klachten en afwijkingen heeft hoe overeenkomstig het ziektebeeld verder ook? En heb je MS-achtige ME en reuma-achtige ME enz. En zitten daarin onderling ook (grote) verschillen. Ik heb afgelopen jaren het interview met DML uit 2005 al vaker gelezen en dan snap je meteen een stuk beter waarom hij niet tegen elke patiënt hetzelfde zegt, dat heeft over het algemeen een goede reden. Namelijk dat geen 2 patienten hetzelfde zijn, zoals dat ook voor 2 aidspatienten of 2 kankerpatienten of voor welke ziekte dan ook geldt. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat altijd - of in dit geval - ook zo is, maar wil dit toch even genoemd hebben.

Enneh.. hoezo 'voor ik iets verkeerd zeg'? Het zijn dat soort opmerkingen die mij altijd het idee geven dat 'we' (degenen die zouden vinden dat je iets verkeerds kunt zeggen) mensen hier vreselijk behandelen of niemand iets mag zeggen. Ik vind dat we hier respectvol genoeg met elkaar omgaan en het enige dat ik zie is dat mensen het (lang) niet altijd met elkaar eens zijn. Ik moet het eerste forum of menselijke contact dat dat niet heeft nog zien :wink: Mocht iemand met iemand een probleem hebben dan ga ik ervan uit dat genoeg lef heeft om dit naar die persoon te uiten en anders is er niets aan de hand toch?

Verder lijkt me de kans ook groot dat je Lyme (erbij) hebt, ik hoop van harte dat je daarin een keer duidelijkheid krijgt. Ik denk dat Duitsland je die duidelijkheid kan geven, ik zou ook twijfels houden bij de test van Redlabs ook als die om een reden die wij niet kennen wel ongeacht antibiotica kan worden uitgevoerd omdat ze daar naar iets anders zoeken. Veel succes en ik duim voor je!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@nabo
Idd wat annemoontje zegt: geen twee patiënten zijn hetzelfde en bij jou speelt ook nog een iris-reactie en vele co-infecties, bij mij is de situatie anders. Ik weet natuurlijk niet wat hij jou vertelde, maar het is vaak complexer dan we zelf denken en wellicht verschillen de verhalen daardoor ook.

(Ik denk aan een anekdote van een laborant die ik laatst sprak: een jonge vrouw had zelf een labonderzoek aangevraagd om uit te zoeken of ze kanker zou hebben. Dus zij gingen dat meten, wat bleek: tumormarkers waren enorm hoog. Normaal geven ze die uitslag aan de arts door, maar nu moesten ze dat direct doen. Dus die jonge vrouw van slag. Later is ze toch naar een arts gegaan, en wat bleek: ze was tijdens het bloedonderzoek ongesteld, en dan schieten die waarden ook omhoog... Met ons boerenverstand kunnen we dus niet altijd alles logisch beredeneren helaas).

En voel je idd gewoon vrij om je mening te uiten hoor! Het zou echt niet nodig zijn om het gevoel te hebben je woorden eerst op een goudschaaltje te moeten leggen! Vind gesprekken/discussie altijd wel verrijkend, zolang ze maar niet lomp of persoonlijk worden en zolang er gerespecteerd wordt dat er meerdere meningen bestaan.

Nu weer on-topic ;).
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Plaats reactie