viroloog gezocht bekend met ME/CVS

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hallo allemaal :D
Ik heb de huisarts zelf maar eens gebeld nav het zoeken naar een viroloog!
Hij gaf aan dat het zeer moeilijk is een viroloog te vinden en hij gaf aan dat hij contact heeft gehad met het Radboud in Nijmegen!!!!en het leek hem een goed plan om me daar te laten onderzoeken :?:
Ik wil onder geen voorwaarde cognitieve therapie en dat doen ze dus in Nijmegen :roll:
Ik heb gezegd dat ik een aanvraag naar Prof De Meirleir wil en dat gaat hij nu regelen :D
Ik heb toestemming nodig volgens mijn ziektekostenverzekering om naar DML te mogen en hem onderzoeken te laten doen!!!!
Ik hoop dat het snel lukt want ik heb al een afspraak staan bij DML in Januari
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Niessie,

Goed weer van je te horen! :P
niessie schreef:Hij gaf aan dat het zeer moeilijk is een viroloog te vinden
Afbeelding Dat wisten we op het forum al..... Maar, ik was dan ook erg benieuwd waar en met wie je huisarts zou gaan komen.
en hij gaf aan dat hij contact heeft gehad met het Radboud in Nijmegen!!!!en het leek hem een goed plan om me daar te laten onderzoeken :?:
Bedoel je het Nijmeegs Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid (NKCV)? Zie: http://www.umcn.nl/patient/behandelinge ... ndoeningen

Afbeelding Echt niet doen, meis. Deze therapie bestaat uit revalidatie en CGT en GET voor de behandeling van ME/CVS. En zij zeggen in het NKCV: dat zij goede resultaten boeken hiermee bij ME/CVS. Harde feit is echter: vooralsnog is de lichamelijke ziekte ME/CVS niet te genezen. Men benadert in Nijmegen (NKCV) de ziekte ME/CVS als een psychische ziekte.

In Nederland zijn heel veel ziekenhuizen (nog steeds in 2009!), als ook: huisartsen, Arbo-artsen, werkgevers, UWV-artsen die zich spiegelen aan het NKCV: met andere woorden: dat dit de enige doeltreffende behandeling is (revalidatie en CGT en GET) voor ME/CVS. Zij blijven hiermee doorgaan, ondanks dat hiervoor wetenschappelijk bewijs is geleverd dat dergelijke behandelingen (ernstige) schade berokkent aan ME/CVS-patiënten en achteruitgang.

Heel goed van je dat je erop bent blijven aandringen dat je naar DML wilt! En goed dat je huisarts naar jou luistert en daaraan mee werkt.

Veel sterkte en nu aftellen tot januari......

Groetjes, Louisa
Afbeelding
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Louisa :D
Ik heb van de huisarts begrepen dat er een poli is in het radboudziekenhuis die onderzoek doet naar ME/CVS???
Ik heb sterk het gevoel dat het idd NKCV is en daar wil ik dus niet heen, ik ben genoeg vernederd :evil:
De huisarts had diep in zijn hart wel liever gezien dat ik daar naar toe zou gaan want hij vind DML toch een beetje eng is bang dat ik meer schade ga krijgen door evt medicijnen die DML voorschrijft :shock:
Ik heb gezegd dat ik niets te verliezen meer heb want zo als het nu gaat wil ik niet eens meer oud worden :!:
Ik heb een gezin en daar doe ik het nog allemaal voor en ik laat de moed niet vallen en vecht door \:D/
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Ook onze huisarts had haar bedenkingen bij DML.

Maar als we nagaan hoeveel schade we hebben opgelopen de laatste vijftien jaar door alle medicatie, therapieën en adviezen van onze huisartsen, dan is die arrogante houding toch onvoorstelbaar!

De laatste keer dat we bij de HA waren, was mijn man door de aangepaste voeding van C.Tobback 16 kg afgevallen.
Dit was mooi meegenomen want hij had wel wat overgewicht.
De reaktie van de HA was : en dat allemaal door die slechte voeding!
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

@Lea, goed verwoord zo denk ik er ook over. =D> =D> =D> =D>
Hope
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@Lea helaas heb je helemaal gelijk :cry:
We zijn al te lang vernederd en niet geloofd!daar moet nodig een einde aan komen.
Plaats reactie