5 dollar korting bij iHerb.com

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Iherb

Bericht door Lynn »

Ik kies tegenwoordig voor dhl en dan is het er binnen 2 dagen..
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Iherb

Bericht door bloemetje »

Jep, ik ook. De eerste keer was het er binnen 48 uur!
Gebruikersavatar
manon30
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2011, 17:20

Iherb

Bericht door manon30 »

Bedankt voor jullie reactie!

Binnen 2 dagen :shock:
Hoe duur is die verzendmethode?
Ik kies altijd die van 4 euro..

Vorige keer duurde het zelfs 3 weken. Toen bleek dat ik melatoline 3 mg had besteld en dat in Nederland niet mag...
Het was er door de douane uitgehaald. Ik hoop niet dat ze nu telkens mijn pakketje gaan controleren.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Tiens, ik heb een keer of 2 iets besteld bij iherb en toen duurde dat toch ook niet lang, hoor. Zeker geen 2 weken...
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Ik ben de laatste keer ook gecontroleerd bij de douane, en moest 14 euro bijbetalen. :-(. Tja, dan schiet het met de goedkope supplementen niet zo op.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gast

Iherb

Bericht door Gast »

manon30 schreef:Bedankt voor jullie reactie!

Vorige keer duurde het zelfs 3 weken. Toen bleek dat ik melatoline 3 mg had besteld en dat in Nederland niet mag...
Het was er door de douane uitgehaald. Ik hoop niet dat ze nu telkens mijn pakketje gaan controleren.
Bij ons was er ook iets door de douane uitgehaald; de controles op dit soort verzendingen zijn sinds afgelopen najaar verzwaard. Het is voor de leek niet altijd duidelijk wat wel of niet vrij ingevoerd mag worden. Sowieso de middelen die onder de geneesmiddelenwet vallen.

Bij ons ging het om een produkt (dopamine) dat in Nederland vrij via een webshop te verkrijgen is (maar dan veel duurder) , maar deze verkopers hebben hiervoor dan een speciale vergunning (aldus de verklaring van de douane). Blijkbaar vallen hormonale supplementen hier ook onder.

Miek
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Iherb

Bericht door bloemetje »

Ik heb tot dusver 3x iets bij iHerb besteld en nog nooit *afkloppen* hoeven bij te betalen. Probeer het niet te gek te maken, dus rond de 100 - 120 dollar per keer te bestellen. Hopelijk blijft het dan buiten het zicht van de douane... Stier, jij moest E 14 bij betalen.. voor hoeveel had je toen besteld?
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Iherb

Bericht door stier »

Het was maar 60 euro of zo. En er zat ook niks raars bij, alleen maar Vitamine C, Jarrow bile factor, chlorella en een flesje shampoo :-(.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

@ manon : heel normaal tot 4 weken wachten

International AirMail A Flat $4.00
For orders valued up to $80.00, and weighing up to 3 pounds (1361 grams).
Orders shipped out using this method take 1-4 weeks for delivery to Canada and Europe.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Iherb

Bericht door bloemetje »

stier schreef:Het was maar 60 euro of zo. En er zat ook niks raars bij, alleen maar Vitamine C, Jarrow bile factor, chlorella en een flesje shampoo :-(.
Wat een pech dan..
Gebruikersavatar
manon30
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2011, 17:20

Bericht door manon30 »

stier schreef:Ik ben de laatste keer ook gecontroleerd bij de douane, en moest 14 euro bijbetalen. :-(. Tja, dan schiet het met de goedkope supplementen niet zo op.
Ja, het is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat hier in Nederland verboden is.
Wel belangrijk voor mij nu om te weten want ik kreeg een brief van de douane dat als het nog een keer gebeurd ik een boete zou krijgen van in de honderden euro's. Dat is dus niet de bedoeling!
Gebruikersavatar
manon30
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2011, 17:20

Bericht door manon30 »

senna schreef:@ manon : heel normaal tot 4 weken wachten

International AirMail A Flat $4.00
For orders valued up to $80.00, and weighing up to 3 pounds (1361 grams).
Orders shipped out using this method take 1-4 weeks for delivery to Canada and Europe.
Oke, dat had ik nog niet gelezen. Dan moet ik gewoon geduld hebben..
En als ik een keer iets sneller wil hebben ook maar dhl methode kiezen.
Weet iemand hoe duur dat is?
Gast

Iherb

Bericht door Gast »

bloemetje schreef:Ik heb tot dusver 3x iets bij iHerb besteld en nog nooit *afkloppen* hoeven bij te betalen. Probeer het niet te gek te maken, dus rond de 100 - 120 dollar per keer te bestellen. Hopelijk blijft het dan buiten het zicht van de douane... Stier, jij moest E 14 bij betalen.. voor hoeveel had je toen besteld?
Wij zaten ook onder de 80 dollar en onder het maximum gewicht.
De brief van de douane die erbij zat, is een standaardbrief. Je kunt ze bellen om verdere uitleg. Ze waren ons zeer ter wille en gaven ook toe dat het voor de gemiddelde consument een wat ondoorzichtige materie is.

Je moet er dus in ieder geval ervoor zorgen dat het geen supplementen zijn die onder de geneesmiddelenwet vallen of hormonale supplementen zijn. Bij twijfel kun je ze misschien ook wel voordat je bestelt, bellen.

Miek
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Iherb

Bericht door bloemetje »

Da's een goeie tip, Miek. Enig idee of een en ander via een website te raadplegen is?
Gast

Iherb

Bericht door Gast »

bloemetje schreef:Da's een goeie tip, Miek. Enig idee of een en ander via een website te raadplegen is?
http://www.douane.nl/bibliotheek/handbo ... P243_22509

Maar dat maakt het voor de leek nog niet veel duidelijker!

Miek
Plaats reactie