concentratie

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Ik dacht één van de beste dingen om die concentratie te verbeteren is 2x per week 10 mg VIT B12 , intramusculair. Neemt de mist in het hoofd weg....
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Door het Vermoeidheidcentrum wordt L-carnitineformule aangeraden om de concentratie te verbeteren, die kun je hier bestellen:

http://www.vermoeidheidcentrum.nl/37_stuur_mij.html

Ook de vitamine B12 schijnt inderdaad te kunnen helpen (ook te bestellen via die site, dat is de beste versie, beter dan die in de winkel - ik zit op de 5 tabletten per dag), en uiteraard een goede multivitaminen als basis, mijn arts (accupuncturist+huisarts) adviseerde Plantina Multivitaminen (klikkerdeklik, en dan 2-3 keer de dagelijkse hoeveelheid die op de verpakking staat. Het zijn wel grote ranzige tabletten, als je dat niet lukt zijn deze kauwtabletten een goed alternatief klikkerdeklik.

Verder heb ik weinig goede ervaringen met supplementen, bij mij lijken ze gewoon totaal niet te werken, maarja, bij heel veel andere mensen werkt het juist weer wel, dus ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Vitamine B12 heeft bij mij geen invloed op mijn hersencapaciteit, ik merkte geen verschil. Met tabletten kreeg ik mijn waarde niet omhoog, toen via een spray en dat ging wel goed, maar ik voelde geen effect.
Carnitine ga ik aanvragen bij het CVS centrum te Amsterdam echter niet de L carnitine. Via amsterdam word deze 100% vergoed door mijn ziektekostenverzekering, dus dat is beter dan kopen via een site.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

@Barb70 kun jij uitleggen wat het verschil is tussen de L-Carnitene en carnitene?
Ik heb die vraag een keer gesteld bij CFS Amsterdam.
Laten we het er maar op houden dat ik het vergeten ben.

Ik heb baat bij Carnitene en q10 voor de concentratie, ik kon geen half uur meer concentreren en nog minder.
Omega3 daar heb ik geen baat bij gehad.
En je kunt pas je concentratie trainen als het het mogelijk/haalbaar is.
En niet andersom. Daar ben ik zieker van geworden.
Hoe meer ik mijn concentratie probeerde te trainen, hoe harder dat achteruit ging, en daar heb ik nog naweeen van.

Mijn geheugen blijft en is een nog groter probleem, merk ik, nu ik me weer redelijk kan concentreren.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Plaats reactie