concentratie

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

concentratie

Bericht door Alabama »

beste allemaal,

concentratie-problemen, daar zullen de meesten hier wel last van hebben. ikzelf begin er meer last van te krijgen dan de lichaamlijke klachten. het beperkt me ook meer dan het vermoeidheid, besef ik nu.

ik ben bij dr. vermeulen geweest. de uitslag van de consentratietest die ik daar heb gedaan is heel slecht. ik moest veel te lang nadenken.

de komende tijd zal ik mijn consentratie heel hard nodig hebben. ik heb al een tijdje een stemmetje dat zegt dat ik anders maar oppeppende middelen moet gebruiken, maar dat wil ik absoluut niet doen, hoe wanhopig ik op dit moment ook ben. jullie zullen vast andere tips hebben, of zelfs ervaring hebben met pillen ofzo die je bij de drogist kunt halen.

hopelijk zal iemand een gouden tip voor me hebben.

liefs!!
God is closest to those with broken hearts..
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

concentratie

Bericht door Biancavia »

Ik heb een tijdje van die energiepillen van de etos gebruikt, een aantal jaar geleden. Die hebben ze nog steeds, er zit guarana in en kolanoot en nog iets...
Het hielp mij bij concentratie (vooral lange stukken autorijden en lessen volgen op school).
Ik heb het alleen maandenlang dagelijks gebruikt, en toen volledig ingestort, dus da's niet aan te raden. ;)
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Oppeppende middelen werken verslavend. Zo nam ik een poosje geleden Captagon. In het begin dacht ik, dàt is het.
De weerslag is wordt echter elke keer zwaarder ...
Niet doen dus ...
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Ho siem,

Bij mijn dochter is het precies hetzelfde.
De concentratie is erger dan de lichamelijke klachten.
Ze moet dit jaar examen doen. :roll: :roll: :roll:
Hope
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Bij mij zijn mijn concentratieproblemen ook erg, ik scoorde bij de concentratietest bij dr. Vermeulen, extreem belabberd. Echter heb ik er meer last van dat mijn hersencapaciteit verminderd. Naast concentratie heb ik meer last van niet goed kunnen analyseren wat iemand zegt, bedoeld, daardoor miscommunicatie, niet meer kunnen hoofdrekenen, niet meer lange termijn kunnen denken.

Ik wil er geen pepmiddelen voor gebruiken want dat wekt een verslaving in de hand daaarbij stop je dan je lichaam weer vol met gifstoffen die mijn lichaam al moeilijk kwijt kan raken. Ik wil proberen of ik gebaat ben bij carnitine, of dat een wat beter effect gaat hebben. En die gouden tip zoek ik ook nog steeds.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien het proberen waard?
Ginkgo Biloba

Ginkgo Biloba kan handig zijn wanneer je lekker geconcentreerd bezig wilt zijn. Ouderen gebruiken het vaak om bij de tijd te blijven. Soms ervaart men een positieve invloed op hun geheugen.

De laatste inzichten wijzen er ook op dat Gingko een stimulerende invloed heeft op de bloedsomloop van de hersenen. Ginkgo Biloba bevat namelijk een bijzondere groep van bioflavonoïden die de bloedvaten in het hoofd soepel en elastisch houden. Mogelijk wordt hierdoor de doorbloeding in het hoofd bevordert zodat hersencellen goed van zuurstof en voedingsstoffen worden voorzien.

Dit zou je concentratievermogen, geheugen en reactie- snelheid kunnen helpen verbeteren.

- voor een goede concentratie
- kan ondersteunend zijn voor het geheugen
- voor je reactievermogen
- voor wanneer je punt 1 al vergeten bent
Zo zijn er nog wel meer kruiden, type maar eens in in google.
http://www.azarius.nl/smartshop/energy/concentration/
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

hoi Juul, bedankt voor de info. hebben ze dat bij Kruidvat?
Hope
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet het niet, het is iig wel online te krijgen. Ik weet niet of dit een goede is, maar hier hebben ze wel wat bijvoorbeeld:
http://maximaalvitaal.nl/shop/product_i ... b24627294a

http://maximaalvitaal.nl/shop/product_i ... b24627294a

Eigenlijk moet je met kruiden wel even navraag doen bij iemand die hier verstand van heeft (of en hoe je dat mag nemen).
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Bedankt Juul ik ga morgen kijken bij Kruidvat wie weet.
Hope
Gast

Bericht door Gast »

offtopic
Morgen is het zondag flos ;) Of je moet ergens heen gaan waar ze koopzondag hebben (1ste van de maand)
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Koopzondag is het bij ons in de buurt.
Maar bedankt. :P :P :P
Hope
Eline
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:33

Bericht door Eline »

Ik gebruik Gingko Biloba al jaren. Een collega had het mij aangeraden omdat ik steeds ijskoude handen en voeten heb en voor mijn concentratie. Ik vind het goed werken. Eenmaal ben ik een paar weken ermee gestopt en toen merkte ik een achteruitgang.

De concentratietest bij dr Vermeulen was bij mij ook niet goed. Ik deed er veel te lang over en uit de test kwam een concentratiestoornis zoals bij ME.

Ik gebruik de Ginkgo Biloba van het merk Kruidvat
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Bedankt allemaal, ik heb het net gekocht bij ETOS, morgen even de apotheek mailen of het samen kan met haar andere medicijnen.
Hope
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

bedankt voor de reacties!

tot nu toe voel ik me wel sterk genoeg om de oppeppende middelen te weerstaan, ookal ben ik nu zo wanhopig! wil ook graag een middel, maar niet instorten (wat jij zegt biancavia). zou het misschien beter zijn om het om de dag te nemen? en wanneer zou ik vooruitgang moeten boeken? als ik bijvoorbeeld een examen heb, kan ik het dan ook gewoon alleen voor die dag gebruiken? en dan wel een paar dagen van te voren beginnen en na de examen stoppen.....

@flos: succes! hoop dat het haar helpt en dat het haar gaat lukken! laat je weten of het bij haar helpt? dan ga ik ondertussen wat onderzoek doen naar andere (legale ;)) middelen.

alle verdere tips zijn welkom!
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Iemand bekend met de ginko biloba druppels van fytostar?
Ik gebruik liever druppels dan capsules.Van fytostar schijnt het sterkste middel te zijn met ginko biloba. Ik dacht als we er dan toch mee beginnen dan maar meteen een sterke.
Plaats reactie