XMRV virus gelinkt aan ME/CVS (video's)

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Een betere poging:
Dr. Oz in interview met Dr. Donnica Moore
Dr. Oz Show op het Amerikaanse Fox 61
http://www.youtube.com/watch?v=_WEUC7hRXzM

Dank aan Dirk
Hoop doet leven!
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Ah, dacht al :p

Bedankt voor de link.
Valt inderdaad nog wel mee, hij gaat er toch wel serieus mee om gelukkig.
Hopen dat er nu genoeg onderzoeken worden gedaan en dat er snel schot in de zaak komt.

Vraag me eigenlijk af in hoeverre de Nederlandse regering hiervan op de hoogte is en of het niet eens tijd wordt dit (nog) eens duidelijk te maken?
Misschien dat het nuttig is hier een soort van oproep voor te doen ofzo (ik typ maar even hardop..)?
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik ben het niet helemaal met jullie eens.

Het is nu 4 jaar dat ik hiermee zit.
Beweging is slecht , maar alleen als je teveel doet. Helemaal niks doen is zeker niet goed.
Hij heeft het er niet over dat je moet gaan sporten maar wel jezelf pushen om een rondje te lopen. Of de straat op en neer. Wat dan ook.

Ik ben zelf ex-topsporter. Dus deze ziekte is voor mij extra gek , omdat ik mijn brood met mijn lichaam verdiende.
Er is een tijdje geweest dat ik weer wat kon sporten, maar omdat ik dan teveel aan het pushen was ging het fout. Ik kan moeilijk dingen rustig aan doen.
Wat mij wel hielp was gewoon naar de fitness en wat lichte gewichten heffen , zonder dat je hart ( cadrio-traning) echt te keer gaat.

Wat tot nu toe de fout is bij CGT is dat je over je grenzen moet heen zetten , dit is gewoon gevaarlijk en kan je dan weer voor onbepaalde tijd uit de running helpen.

Wat mijn volgende stap is om een langzame sport te gaan doen. Bijv, Thai Chi , of rek oefeningen.

In de tijd (2 jaar geleden) toen ik weer ging trainen en niet te veel deed kon ik op een gegeven moment weer goed fietsen etc.
En kon ik uberhaupt weer meer dingen aan.
Maar ja dan komt de top sporter weer naar boven en trainde ik of dat ik weer gezond was en dan ging het fout. Stupid lol.

Niet dat dit je gezond zal maken maar het kan je wel helpen je lichaam wat sterker te maken.

Op het moment doe ik niks en nu zijn de kleinste dingen al te zwaar.

Het is lastig een keuze te maken . Of je doet weinig bent dan wel redelijk stabiel , of je doet
IETS aan oefeningen of beweging dat het beter gaat, maar als je dan weer te veel doet ook het gevaar dat er een domper kan komen.

Beweging kan slecht zijn. Helemaal niks doen is zeker niet goed.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Hey eezdva,

wat je zegt over de mate van beweging ben ik absoluut helemaal met je eens.
Het is idd puur een kwestie van (met vallen en opstaan) je nieuwe grenzen leren kennen.

Mijn opmerkingen over het strectchen e.d. is een (sarcastische..) reactie op het 1e introductie filmpje waarin dr. Oz een aantal dingen een beetje banaal zegt over bewegen en/met cvs.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja , ik begrijp het.

Het is zo annoying om dit allemaal te horen. Wat zo'n kerel er even over zegt.
Maar wij moeten zeker niet bij de pakken neer gaan zitten. Elke dag wat frisse lucht. Of de supermarkt. Kan wonderen doen. Niet alleen geestelijk maar voornamelijk lichamelijk.

Wat ik denk dat veel mensen baat bij kunnen hebben is Pilatus.
Je beweegt iets (arm, been ,heup) een centimeter of 5 en ligt voornamelijk op de grond. En maakt je spieren echt sterk.
Zonder dat je uitgeput raakt.

Er is def. geen cardio bij deze techniek.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Ik vind het raar dat er bij ons zo weinig over gezegd wordt in de media. De vorige keer was er zoveel te doen rond de ontdekking van De Meirleir en bij deze, mogelijks nog belangrijkere ontdekking, is het muisstil. Of ben ik mis?
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Persoonlijk ben ik ook wel erg voor de oosterse ontspannings/bewegingsmethodes. Goeie combi en denk idd dat veel mensen hier wel baat bij hebben, om maar niet vast te roesten :p

In de NL'se kranten stond n maandje geleden wel de ontdekking van het xmrv virus maar sindsdien is het weer erg stil.
Misschien kunnen wij hier met zn allen iets aan doen?
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

@Klink dat is onze minister van volksgezondheid, hij weet nog niet eens wat mexicaanse griep is. Laat staan dat hij dit begrijpt.
Als hij nu nog wakker moet worden wat de gevolgen kunnen zijn van de
qkoorts en blijkbaar (geld) belangen van de geiten en de boeren hier in NL voorop staan!!!!!!!!!!!!!!! zo is het wel!!!!!
Dat klinkt niet alleen overdreven, het is daadwerkelijk zo.

Het is altijd fijn dat er mensen wat voor de ME/CVS patienten willen opkomen, gezien er altijd nog een groep patienten is die niet in staat zijn om wat te kunnen ondernemen, puur om het feit dat ze te ziek zijn.

de video van DR os kijk ik niet, als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel die gemanupileerde amerikaanse programma's. ( of ging het daar niet over)

en zelfs oosterse ontspanningsoefening kunnen teveel zijn, als iemand een concentratie heeft van nog geen 1 minuut, dan houdt het al op met dat soort ontspanningsoefening.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Zuiderzon schreef:Een betere poging:
Dr. Oz in interview met Dr. Donnica Moore
Dr. Oz Show op het Amerikaanse Fox 61
http://www.youtube.com/watch?v=_WEUC7hRXzM
Een mooi overzicht van de goeie en slechte punten van deze uitzending: klik hier
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Een mooie kernachtige 'documentaire' over XMRV: de feiten op een rijtje, begrijpbaar voor iedereen en wat elke buitenstaander zou moeten weten :!:

http://www.youtube.com/watch?v=HY5Ph_9pL5g

(Engels, 4'44, rustig te volgen)

Dank aan Dirk
Hoop doet leven!
carla-nl
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 nov 2009, 19:05

25 nov in de Bovenkamer om 20.50 uur

Bericht door carla-nl »

http://www.nevadanewsmakers.com/video/n ... showID=938

Interview met dr. Judy Mikovits en Annette Whittemore.
Hier verklaart dr. Mikovits heel duidelijk hoe het virus precies werkt.
Wel in het Engels. En even de reclame's doorworstelen, maar het interview is absoluut de moeite waard.

Gr. Carla

Voor een totaal media overzicht per land kijk onder 'LINKS' op onze website: http://www.diagnosesupport.com
Frank
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:07

Dr. Oz met nederlandse ondertiteling

Bericht door Frank »

http://www.youtube.com/watch?v=24uLbLf6PWI
Dr. Oz met Nederlandse ondertiteling

Link gewijzigd naar youtube met ondertiteling.
carla-nl
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 nov 2009, 19:05

Dr. Oz met nederlandse ondertiteling

Bericht door carla-nl »

LOL, iemand anders wil met onze eer gaan strijken :)
Wij zijn bezig met de vertaling en ondertiteling in het nederlands, frans en spaans.

De Engelse tekst staat hier: http://diagnosesupport.com/main/content/view/202/162/

Dus als deze meneer/mevrouw het niet lukt om de ondertitels te plaatsen, moet je nog even een paar dagen wachten op onze vertaling.

Groetjes
carla
Frank
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:07

Dr. Oz met nederlandse ondertiteling

Bericht door Frank »

Hey carla ik heb de ondertiteling;
Je moet bij youtube rechts onderaan voor ondertiteling kiezen. Ik heb nog niet de kans gehad vast te zetten op het filmpje zelf.

Als je wilt kan ik je het .srt bestandje bezorgen...

Dank voor de uitleg om de ondertiteling te activeren.
He Carla: het gaat ons toch niet om de eer he, maar wel om samen te werken :wink:
Admin Zuiderzon
Frank
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:07

Dr. Oz met nederlandse ondertiteling

Bericht door Frank »

Idd samenwerken gaan we! Ik heb veel respect voor je Carla, ik weet dat je al een heleboel gedaan hebt op internet. Misschien moet je jouw email even pm'en zodat ik je de ondertitels kan sturen.
Plaats reactie