Lage bloeddruk. Wat doen jullie eraan?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Erg lage bloeddruk

Bericht door southerncross »

monia schreef:Ik heb een vaak erg lage bloeddruk, meestal rond de 100/60 maar regelmatig zakt ie tot soms wel 80/60 .

zo straks had ik het weer : ik was al de hele middag wat licht in het hoofd maar werd ineens erg licht in het hoofd beetje duizelingen, voelde enorme zwakte in mn ledematen en ik begon te trillen als een rietje, ik heb mn bloeddruk op dat moment gemeten en die was dus 82/55op zulke momenten ben ik bang weg te vallen.

Ik ben altijd wel licht in het hoofd en erg kouwelijk maar bij mn huisarts is mn bloeddruk altijd precies goed (omdat ik dan erg zenuwachtig ben schiet ie omhoog waarschijnlijk) dus daar doet ze niets aan mn bloeddruk meter is ook goed dat hebben we getest bij de huisarts.
wat kan ik doen aan die lage bloeddruk en licht gevoel in het hoofd?

zijn hier meer mensen met lage bloeddruk? en is het een m.e symptoom?


groetjes monia
Ik heb hetzelfde probleem en neem daar dit voor:
http://www.iherb.com/Now-Foods-Licorice ... psules/686

Het helpt bij mij om de bloedruk iets omhoog te krijgen, maar vooral ook om de klachten weg te nemen!

Als je bijnieren niet goed werken kan hydrocortison ook helpen
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

ik ben met een lage bloeddruk destijds leuk opgeknapt door een supplement wat destijds mag-k-chela-max heette, een supplement met kalium en magnesium. binnen enkele weken was mijn bloeddruk wat minder laag en voelde ik me ook beter (minder duizelig o.a.)

@danielle: ja ik heb dat ook, ik vermoed zelf dat ik POTS heb. mocht je nog niet weten wat het is, dan ist zeker de moeite waard je daar eens in in te lezen
Gebruikersavatar
Sunny
Actief lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 jun 2006, 22:18

Bericht door Sunny »

Mijn bloeddruk is altijd laag.
Zo'n 15 jaar geleden heeft mn huisarts me geadviseerd om extra zout en drop te nemen.
Ik hou niet zo van drop, maar sinds die tijd neem ik altijd extra zout bij het eten. Het doet me goed.
Ik voel ook aan als ik het nodig heb, dan begin ik me slap, duizelig en trillerig te voelen en heb altijd zoute crackertjes in mijn tas.
Ik weet niet of het ME gerelateerd is, maar ken wel meerdere mensen met ME die een lage bloeddruk hebben.
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Lage bloeddruk. Wat doen jullie eraan?

Bericht door wendy123 »

samengevoegd. mod.

Mijn bloeddruk is laag. En als ik heel moe ben, dan zakt hij.
Wat doen degenen hier die een te lage bloeddruk hebben?
Zout eten helpt een beetje.
Ik heb ook een snelle hartslag (altijd al gehad), hangt dat samen?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Zoek eens op lage bloeddruk en bijnieren.
Ik herken daar veel uit en ben er nu voor in behandeling.
Heb een beetje beterschap met hydrocortisone.
Zout helpt nauwelijks. Wel voldoende water drinken.
Ook ijzertekort (bloedarmoede) kan verhoogde hartslag geven en lage bloeddruk.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Allereerst, leuk dat je de tijd neemt om te reageren.
Wat gebruik jij daar verder voor. Ik denk dat ik daar de meeste dingen al van heb geprobeerd. Van hydrocortisone was ik klaarwakker en sloeg mijn hart op hol :(
Laatst gewijzigd door wendy123 op 20 feb 2013, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Zijn er hier nog anderen, die deze syptomen hebben. En wat doe jij eraan?
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Tegen de lage bloeddruk helpt bij mij het drinken van zoethoutthee.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Heb ook heel erg last van de lage bloeddruk (ligt meestal ergens tussen 80/50 en 90/60 mmHg in rust), huismiddeltjes helpen bij mij helaas niet. Huisartsen roepen altijd meteen, extra zout, extra vocht, ik merkte van het eerste totaal geen effect, het tweede soms.
Van zoethoutthee kreeg ik extra last van ritmestoornissen. Heb helaas dus nog geen middel gevonden dat echt helpt.

Bloeddrukproblemen en hoge hartslag kunnen zeker samengaan. Als je last hebt van orthostatische hypotensie of POTS merk je aan de lichaam dat als je bijvoorbeeld staat je hartslag veel hoger ligt dan als je zit. Het is een manier van het lichaam om je bloeddruk op peil te (proberen te) houden.
Plaats reactie