Tips om aan te komen?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Bedankt voor het delen van je ervaringen, Ariadne! Het is misschien zeker het proberen waard.
Fijn dat het bij jou in ieder geval heeft geholpen en dat je er wel van bent aangekomen.

Welke hoeveelheden at jij dan ongeveer? Want ik ben bang dat ik dan nog minder calorieën binnen krijg.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Hallo Renka,

Ik heb nooit calorieën geteld, maar at wel behoorlijke hoeveelheden, eigenlijk net zoveel als toen ik nog werkte en sportte. 's Middags 3 of 4 boterhammen met b.v. (biologische) notenmoes en een beker volle drinhyoghurt. Ik weet natuurlijk niet of je zuivel mag, maar notenmoes is wel een aanrader. 's Avonds 1½ bord warm eten. Het kostte me geen moeite om dat weg te krijgen omdat ik zoveel trek had. Dat is later minder geworden toen m'n darmen tot rust waren gekomen. Tegenwoordig moet ik eerder oppassen om niet te dik te worden! Moed houden dus maar. Ik woog 12 jaar geleden nog maar 52 kg., nu 62.
En mag/lust je vis? Vette vis is hardstikke gezond en bevat veel calorieën.

Sterkte ermee en groetjes,

Ariadne.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Dat zijn inderdaad wel redelijke hoeveelheden. Ik mag qua zuivel alleen geitenyoghurt. De notenmoes ken ik niet. Wel een soort notenpasta, maar dat vind ik zulke droge, plakkerige zooi.

Ik eet wel redelijk wat vis. Bij mijn brood 's middags vaak makreel. 's Avonds regelmatig zalm.

Tnx voor de tips!!
Plaats reactie