Heb jij homeopatie geprobeerd en werkte het?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Heb jij homeopatie geprobeerd en werkte het?

Bericht door Marjolijn »

Als je homeopatie hebt geprobeerd, zou je hier dan eens willen laten weten of het werkte?
En als je het nog nooit hebt geprobeerd en daar een reden voor hebt kan je die misschien ook even laten weten.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

RE: Heb jij homeopatie geprobeerd en werkte het?

Bericht door Jazzie »

Ik heb het nooit geprobeerd omdat ik er te weinig vertrouwen in heb.
En ik wil me niet inlaten met iets waarvan niemand weet hoe het precies werkt.
Niemand weet namelijk waarom een stof steeds werkzamer wordt naar mate hij meer en meer wordt verdund volgens een vreemd schud-proces (= de kern van homeopathie).
Gebruikersavatar
Saskia24
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:47

RE: Heb jij homeopatie geprobeerd en werkte het?

Bericht door Saskia24 »

Ik heb het wel geprobeerd (in mijn zoektocht naar een redmiddel) en helaas heeft het bij mij niet geholpen.
Kheb veel verschillende dingen geslikt maar niets wat hielp. Uiteindelijk gaf mijn homeopaat ook toe dat hij niet wist wat hij kon doen. Dus hield het voor mij snel op....
Gebruikersavatar
Yvonne
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 okt 2005, 22:48

RE: Heb jij homeopatie geprobeerd en werkte het?

Bericht door Yvonne »

homeopatie of alternatief, betekent over het algemeen eigen portomonee. Er zijn best wel dingen die ik zou willen proberen omdat ik denk dat het bij me past, maar zolang ik het niet vergoed kan krijgen of het geldschip binnen komt, laat ik het voor wat het is.

een klein jaartje heb ik nog wel met supplementen gewerkt ( schreeuwend duur) en alleen een merkbaar verschil in het begin, later niet meer.
Gebruikersavatar
anika
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 14 okt 2005, 21:15

Bericht door anika »

Ik ben nu al een paar maanden bezig met homeophatie, en ja het is duur (50 euro per consult, 1x in de 2 weken erheen) Maar ik zie verbetering !
Ze werkt met bio-resonantie, dat heeft met trillingen te maken in je lichaam. Eerst vond ik allemaal maar geheimzinnig, maar vaak verteld of vraagt ze dingen die zij helemaal niet kan weten ! Zo kan zij zien dat er een bepaald orgaan bij mij niet werkt, ze laat me een blad zien met de 'ziektebeelden' . Nou geloof me, meer dan de helft kwam overeen ! Klinkt allemaal raar, maar het is gewoon waar.
Volgens haar ben ik allergisch voor koemelk, soja en mais. Cacao allergie ben ik inmiddels vanaf. Ook kan mijn lichaam geen suiker opnemen.
Sinds ik het dieet volg gaat het al stukken beter (ben wel aangekomen :? ) en er zit echt verbetering in !
Ik ben blij dat ik hier aan ben begonnen, ook al had ik zo mijn twijfels !
*~.my life - look at my life - what will I become.~*

Imagine 24/7 pain.. You can?t .. So don?t say you know what I?m going through
Dennis
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:16
Locatie: Den Haag

Bericht door Dennis »

Ja, ik heb ook homeopathie geprobeerd. (zoals zoveel dingen als b.v. acupunctuur, gezondheidspsycholoog). Dit allemaal na in ongeveer zo`n anderhalf jaar in het ziekenhuis onderzocht geweest te zijn.
Toen dacht men al aan CVS/ME maar durfde het nooit officieel vast te stellen omdat het zo ongrijpbaar is. (en toen zo`n 6 jaar geleden was er toch ook wel een stuk minder van bekend).

Het is bij mij dus nooit officieel vastgesteld maar ik pas helemaal in het klachtenbeeld van helemaal uitgeput zijn en lang herstel na inspanning.
Soms dagen/weken. Ook de aanleiding klopt, het is bij mij begonnen na het krijgen van "broertje" van Pfeiffer + darmontsteking en nierbekkenontsteking tegelijkertijd en 3 maanden later operatie waarna ik nooit meer de oude ben geworden. Toen ik eens op internet ging zoeken naar CVS en lotgenoten vond wist ik eigenlijk zeker dat ik het ook had.

Ervoor werkte ik gewoon full-time, zat ik in een band (drummer) en sporte ik. Dit alles kan ik niet of nauwelijks meer doen en er is dus nooi wat gevonden vandaar o.a. de homeopathie.
Dit heeft niets geholpen, het is alleen fijn dat er weer even iemand is die je probeerd te helpen. De acupunctuur heeft ook niets geholpen en de gezondheids-psycholoog voor een deel even (cognitieve gedragstherapie) maar uiteindelijk toch niet.

Nu zit ik aan het Radbout te denken maar dat is verweg (ik woon in den haag) en ik heb liever dat het gewoon lichaamlijk opgelost wordt (de oorzaak).

Ik weet het momenteel eigenlijk even niet meer.
Ik kan mij wel weer helemaal binnenstebuiten laten keren maar dat heeft toen ook niets opgeleverd en er zijn maar weinig artsen die CVS vast durfen te stellen dus dat levert denk ik ook niks op.
Musicchris
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 07 dec 2005, 19:10

Bericht door Musicchris »

Ik ben ook bij een homeopaat geweest. Jarenlang. Ze is een goede vriendin van mn ouders (scheelt in de portemonnee, maar is nog duur). Ik heb er zelf niet echt veel baat bij gehad.

Het hielp wel tijdelijk. Dan voelde ik me echt beter en dacht ik: eindelijk, we hebben iets gevonden! Maar na een week of twee zakte het weer af. Ik geloof niet dat het een placebo effect was... maar ik schoot er gewoon niet veel mee op.

Nu heb ik afgesproken dat ik een jaar ofzo niet meer kom. Daarna gaan we nog weer eens iets proberen. Misschien dat ik dan zelf ook weer gemotiveerder ben.

Ik wil ook wel, omdat ik weet dat homeopatie echt kan werken (mijn moeder heeft epileptie, en slikt al jaren alleen homeopatische medicijnen, en ze heeft bijna nooit meer een aanval...).

maar tegelijkertijd ben ik bang om er weer aan te beginnen. Want die hoop die je dan steeds krijgt... die veroorzaakt ook een flinke inzinking als het weer eens niet werkt. Nu gaat alles veel constanter. Geen ups, maar ook niet veel downs. En misschien vind ik dat wel fijner. Maar stel dat ze wel een goed middel vindt dat bij mij werkt... dan kan het beter worden, en dat wil ik ook proberen.

Kortom, homeopatie werkt wel volgens mij, maar het is moeilijk de goede medicijnen te vinden, en dat kan een hoop stress met zich meebrengen.

O ja, nog even dit: mijn homeopate gebruikt naast echt homeopatische middelen ook veel voedingssuplementen. Juist die combinatie werkt goed, denk ik.
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Ik denk dat het wel kan helpen maar het ligt er aan wat je hebt. Verder moet je er denk ik niet met het idee in stappen dat het misschien wel genezing brengt want dan zal het een teleurstelling zijn. Als het maar iets meer energie of weerstand etc geeft is dat al heel goed. Maar het ligt er aan, het ligt er aan wat jou allemaal mankeert door de CVS en ook wel aan de homeopaat natuurlijk.
Maar ik heb het ook geprobeerd en met echt de klassieke homeopatie had ik ook niet zoveel, ik kreeg zoveel pilletjes dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Dat is wel de reden dat ik er al snel weer mee gestopt ben.
Misschien ben ik overhaast gestopt hoor, misschien dat als je het echt consequent allemaal slikt je er best wat op vooruit kan gaan.
Ik heb meer baat gehad bij het orthomoleculaire (schrijf ik het goed?) circuit, althans ik geloof dat dat het was, ik weet soms amper het verschil. Maar de vrouw die mij behandelde op basis van wat er uit de VEGA test kwam dat heeft me echt geholpen, ik ben daarna zo duidelijk en enorm vooruit gegaan en het klopte allemaal, ze pakte alle gevolgen 1 voor 1 aan en ik voelde steeds meer verbetering. Nu ben ik wel weer iets teruggevallen maar zo ziek als voor die behandelingen ben ik nog steeds niet meer geworden.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi, Ik heb ook homeopathie gehad in combinatie met de VEGA test. Dat heeft wel iets geholpen. Daarnaast heb ik een topsporters programma gedaan voor mensen met fibromyalgie. Slenteren op de loopband van de sportschool op een lage hartslag.( Met als doel de hartslag door beweging te verlagen en de hartslag in rust omlaag te krijgen. Zodat de verzuring minder werd.) Melatonine. En een dieet. En nog andere dingen. Voor mij is het duidelijk dat ieder ding apart nauwelijks invloed had. Wel de samenwerking tussen die dingen.Ze versterkten elkaar. Daardoor ontstond er ruimte voor geleidelijke veranderingen. Hartelijke groet van Henny
Plaats reactie