natuurlijke producten, stress reductie

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

natuurlijke producten, stress reductie

Bericht door masterddv »

hallo,
het is bekend dat mensen met ME een verlaagde stress resistentie hebben.
Traditionele kalmeermiddelen, zoals antidepressiva, tranquilizers, etc... zijn gekend, met alle nevenwerkingen en verslavingseffecten als gevolg. Wat zijn jullie ervaringen met natuurlijke producten ? Zijn er mensen die hier in ervaring mee hebben ?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hej,
Een vriendin van mij is goed met Sedinal.
En ik nam vroeger ,want nu heb ik dat niet meer zo nodig, Bachbloesems.
Ik nam wel meer dan ze voorschrijven, maar dat werkt echt wel goed, ik voelde me helemaal rustig worden, net alsof ik een glas wijn gedronken had. Normaal moet je dat heel sterk verdunnen, maar ik had zo een flesje gekocht en deed een druppel in een glas water en dat werkte echt, hoor.
Maar door, veel massages, veel huilen, veel kwaad worden en brullen ben ik ook veel rustiger geworden.
Ik krop de dingen niet meer op, maar uit ze, en dat maakt een wereld van verschil.
En jezelf een plekje gunnen buiten de mallemolen van het leven, daar kan het (eventueel tijdelijk) ook mooi en goed zijn.
Of sauna bezoek of wandelen doet voor mij ook wonderen.
Ik heb mijn leven gereorganiseerd, en ik ben er blij mee.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, misschien is het al te veel kursuspraat voor je?
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

karolien, nee hoor de dingen die je vermeld, lijken met idd zinvol en hebben zeker hun nut ! Kan je nog eens wat meer vertellen over die Bachbloesems. Heb daar al af en toe iets van gehoord, zijn daar verschillende soorten in, zo ja, welke werken het best en waar koop je die spullen ?
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Mensen die weten waarvoor de volgende allemaal dienen:
5-HTP
GABA
L-Theanine
L-Taurine
L-Tryptofaan
KAVA KAVA

Ik ben eingelijk vooral geïnteresseerd in diegene die rust brengen en die de stress weerstand vergroten. Diegene die dan weer extra moe maken, hebben natuurlijk geen zin, want dat is in onze situatie niet wenselijk :-)
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Bachbloesems kan je opzoeken op internet, elke heeft een andere werking en andere betekenis, degene die bij mij het beste werkte was CHERRY PLUM en dat staat voor angst.
Maar, je kan opzoeken welke het beste bij je karaktereigenschappen past.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Bachbloesemtherapie is heel persoonlijk.
Wat bij de één werkt hoeft dat nog niet bij de ander te doen.
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Heeft iemand ervaring met 5-HTP ?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Bachbloesems mag ik niet te lang nemen of ik krijg pijn aan mijn schildklier. Een vriendin van me heeft dit ook.

Meer info over 5HTP
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

5-htp was goed voor mij. Maar alleen voor het slapen dan ben ik een stuk beter de volgende dag.
Maar val wel weer slecht in slaap met 5-htp. Echt irritant. Niks werkt helemaal soepeltjes.
Plaats reactie