Dieet Christine Tobback

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

Hee Petraroos,

ik kom ook steeds aan, en helemaal niets gaat eraf . .
en ik eet echt niet veel en bij vlagen heel weinig.

De dieeet van Chr. Tobb. vond ik een beetje raar - en die paste niet bij me, dus heb ik het na 1 consult laten zitten. Nu overweeg ik om toch terug te gaan. Ik word er gek van - van mijn @#%^%&* metabolisme.

Wel heeft Curcumma mij geholpen om mijn lactose intolleratie te genezen (ja,ja) en ook koolhydraten gaan beter. Ik heb ook de GAPS dieeet gedaa, en nog steeds zorg ik af en toe voor soep met mergpijpen en botjes.

grts

S~
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Ik ben wel te spreken over Christine Tobback. Ik hen nu 3 (telefonische) consulten gehad. Ik heb erg veel intoleranties namelijk en een lekkende darm. In het begin vond ik het erg zwaar omdat ik echt bijna niets meer mocht. Verder in het begin ook heel erg ziek geweest omdat m'n lichaam ging ontgiften. Nu kan ik soms wat toevoegen, maar ik doe het maar heel soms. Ik vind het wel lastig om iets te vinden waarmee ik kan ontbijten. Weet iemand wat? Ik ben intolerant voor gluten, fructose (ook alle suikers dus), tarwe, caseine (melkproducten), kippeneiwit, rogge en spelt! Warm eten krijg ik niet weg in de ochtend... Ik ben al erg misselijk 's ochtends.
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik eet glutenvrije muesli, daarin zit gepofte rijst met cornflakes, zonnebl pitten, rozijnen en stukjes dadel en dat eet ik met rijstmelk. Dat is al zoet genoeg van zichzelf, hoeft geen suiker bij. Al zou je ms honing kunnen gebruiken. Of je zou een pannenkoekje kunnen eten 's morgens? Met jam erop bijv.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

bloemetje schreef:Ik eet glutenvrije muesli, daarin zit gepofte rijst met cornflakes, zonnebl pitten, rozijnen en stukjes dadel en dat eet ik met rijstmelk. Dat is al zoet genoeg van zichzelf, hoeft geen suiker bij. Al zou je ms honing kunnen gebruiken. Of je zou een pannenkoekje kunnen eten 's morgens? Met jam erop bijv.
Pannekoekjes heb ik geprobeerd, maar krijg ik niet weg.
Zou wel lekker zijn met jam, maar mag ik niet! In honing, rozijnen en dadels zitten ook onwijs veel suiker in en dat moet ik mijden, maar er zijn misschien wel cornflakes zonder die dingen. Zit er geen tarwe in de glutenvrije musli? T'is best lastig soms he! Zelfs christine weet het soms niet meer.... haha
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Jij bedoelt waarschijnlijk fructose, als je het over jam en honing, rozijnen hebt? Want het is geen tafelsuiker. Gelukkig reageer ik niet op fructose.

Je zou bij de biowinkel kunnen kijken, die van ons heeft echt zoooooooooveel soorten cereal. Bijv. gewone cornflakes, maar ook flakes van quinoa (dacht ik), gierst (niet gerst, dat is niet glutenvrij), boekweitvlokken. Misschien kan je er eens een kwartiertje voor uittrekken in de winkel om er een studie van te maken. Er zit heus wat voor je bij. Wat ik zelf lekker vind, maar teveel werk voor 's morgens... eerlijk gezegd... boekweitvlokken koken in melk (is al na 4/5 min gaar) en dan zoeten met ahornsiroop. Dat is van eikeltjes en dus geen fructose. Smaakt net zo lekker zoet als pannenkoekenstroop!! Daarnaast gebruik ik Stevia als zoetstof, vloeibaar.

Suc6 ermee, je komt er heus wel uit.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Ik mag ook geen sucrose dus geen suikers. Ik kan nog beter tegen het fruit dan tegen de suikers. Jam of koekjes kan ik niet verdragen dus!
Bedankt! Ik ga even op onderzoek uit. Ik eet nu in de ochtend alleen glutevrije crackers. Inmiddels ben ik dat zat...

Ook ga ik de boekweitvlokken eens proberen! Ik kan het ook zoeten met stevia of met rijstenstroop.
Hope and just believe.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Het is wel warm, maar toch... Pap van glutenvrije havermout en sojamelk of amandelmelk met wat stevia of agavesiroop? Of je kunt van die 'ontbijtkoekjes' maken met havermout. Of pannenkoeken. Met quinoa kun je ook (zoete) ontbijtjes maken. Of je kunt rijstpap maken!
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Fructose en sucrose hebben met elkaar te maken!
M'n moeder gaat nog even kijken in de biowinkel, maar ontbijt blijft lastig..
Het is puzzelen!
Hope and just believe.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Ha, ik moet even aan een tekst op een van mijn Pinterest borden denken: "Take my advice, I don't use it anyway!" Ik neem zelf namelijk tegenwoordig als ontbijt meestal een groene smoothie met fruit. Maar ik doe op het moment wel een proefje met zo min mogelijk zuivel en graanproducten eten.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Agavesiroop en sojamelk mag ik niet! Maar de oplossing daarvoor is rijststroop en rijstmelk. Ontbijtkoekjes zijn ook nog wel goed idee. Uitproberen kan altijd!

Hmmmmmm een groene smoothie, heerlijk! Ik dronk dat eerst erg vaak, dat is ook goed voor mijn huid. Nu mag ik dat dus ook niet meer. Gelukkig is fruit niet helemaal verboden. Ik mag een half stukje fruit per dag en een lekkere smoothie is: rijstmelk met een halve banaan en chiazaadjes. Chiazaad is superfood, smaakt nergens naar en is super gezond! Het proberen waard.
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Bericht door sesaffie »

Amber ik heb bijna hetzelfde dieet als jij. Wat ik wel doe, is s'ochtends rijstpap eten, gemaakt van rijstmelk en rijspap van bambix. Het is een babypap, en daardoor licht verteerbaar. Misschien heb je er wat aan.

Groetjes
Sesaffie
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Rijstwafels met rijststroop en (ongeroosterde) amandel- of cashewpasta?
Life smells...
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Ben nu 2 jaar bezig met dieet Christine.

Mijn ontbijt/middageten:
Ik eet sushi rijst (20 kilo zak toko) , met halve banaan, advocado stukjes, Sushi nori (ebay Taiwan) gerookte zalm stukjes en gerookte kip met raapzaadolie als ontbijt/ middageten.
Bevalt erg goed en heb ik aangeraden aan Christine.

Je kunt het ook met gewokte wortel plakjes, ei, gebakken appeltjes, etc.

Wat ouder Schar brood, doe ik in de pannenkoeken (met wat fyberhusk) beslag en bakken.
Je kunt hier ook een plakje paarden rookvlees bij bakken. Heb je meteen er wat op.

Verder wok ik soep groente (zakje) en daar maak ik met ook pannenkoeken van.

Wat meer bijzondere melk, gluten , histamine en / of ei etc vrij recepten en pannenkoeken recepten staan op deze forum post:
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#189872


---------------------

PS als reactie bovenaan deze blz. Curcumma valt onder histamine.
Zou ik niet aanraden.

Eerst je darmen goed, dan gaat de vertering ook weer werken, voel je beter, en kweek je weer spieren en krijg je weer een prima lijf.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

havermout, boekweit en/of quinoapap gemaakt met rijstdrank is een optie eventueel op het laatste een halve appel meekoken.
Ik vind Barnhouse Krunchy Haver puur ook lekker, is gezoet met rijststroop, maar de haver heeft geen glutenvrij keurmerk.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Er is een voortdurende discussie over havermout, of dit wel of niet glutenvrij is. Ik laat het maar weg voor de zekerheid.
Plaats reactie