Dieet Christine Tobback

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ she

test gedaan bij arltma.com
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Oke, ik ben helemaal klaar met het zelf brood bakken. Het is veel beter te eten dan glutenvrij brood uit de biowinkel, maar wat een werk en het rijzen wil maar niet lukken. Dus overweeg ik nu om overdag low carb te gaan eten en alleen 's avonds de schijf van 5. Maar hemeltje lief wat ga ik dan eten? Ik kan niet de hele dag wortels knagen, bovendien is mn haar van nature al rood ;-)

Hoe doen jullie dat? Alle dagen soep en/of salade voor de lunch? En wat bij het ontbijt? Pls, help me een beetje op het juiste pad te komen...
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Bericht door mollymcbeal »

bloemetje schreef:Oke, ik ben helemaal klaar met het zelf brood bakken. Het is veel beter te eten dan glutenvrij brood uit de biowinkel, maar wat een werk ...

....

Hoe doen jullie dat? Alle dagen soep en/of salade voor de lunch? En wat bij het ontbijt? Pls, help me een beetje op het juiste pad te komen...
Heb de topic niet gevolgd/alles gelezen, dus wie weet dubbel:
's ochtends boekweitpannekoekje (halve) - ik doe er geitenkaas op, soms wat snippers oude geitekaas erover voor de pittigheid. Toegestane vruchten (heb een lijst van natuurgeneeskundige) met geitenyoghurt en thee. Om de dag een gekookt ei (eidooier in mijn geval) erbij. Tweede rondje opnieuw een hele grote beker thee met eventueel nog 's een of twee rijstcrackers met chocopasta die gezoet is met een of ander maisproduct.
Dus: ja 't is wel elke dag zo'n beetje 't zelfde, maar de pannekoekjes en de eitjes vullen beter dan al die zgn glutenvrije broodversies (sommige ronduit smerig vind ik). Probleempje is de pannekoekjes, die moet je dan nog wel bakken. Je kunt een voorraadje invriezen, bv verpakt voor twee dagen in een boterhamzakje. Ik warm ze 's morgens op in de magnetron. Zelf bakken of laten bakken door helpers, voorraadje voor een dag of 10 is handig en nog eetbaar vind ik.
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

- regelmatig een eitje en alle mogelijke bonen :mrgreen:
- een grote pot japanse soep met rijstnoedels
- avocado's als ze betaalbaar zijn
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Bericht door mollymcbeal »

marlène schreef:regelmatig een eitje en alle mogelijke bonen :mrgreen:
hahaha :lol:
maarreh, op mijn lijstje staan maar een paar soorten bonen - vroeguh at ik wel vaak en veel peulvruchten, lekker hoor :-) :(
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Bloemetje.

Ik heb het na jaren, en een hoop verspilde energie,
+een hoop geld door de mislukkingen,en de hoop iedere x opgegeven,om zelf brood te bakken.

Dit brood heb ik op internet gevonden..

Mam''s Gistvrij Desem brood.
Het is vrij van
Gluten-Gist-Lactose-Tarwe-Melk-Kippenei-Soja.

Dit zijn de ingredienten..

Rijstmeel-Boekweitmeel-Water-Tapioca zetmeel-Lupine meel-Voedingsvezels-
Plantaardige Olien(Raap en Zonnebloemolie).
Maltodextrine-Desem-Bakkerszout-en verdikkingsmiddelen E412-E461

Het is te bestellen bij www.BROODPAKKET.nl

Misschien zitten er dingen in waar je niet tegen kunt,ik hoop zo van wel.

Ik maak er tostie van,en lekker met sla en tomaatje er op.

Ook eet ik
Gluten vrije Cracottes gemaakt van ...Rijstbloem -Maisbloem-zout.
het merk is Damhert,te koop bij de C1000

ik hoop dat jij,of de andere er iets aan hebben.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb het na jaren, en een hoop verspilde energie,
+een hoop geld door de mislukkingen,en de hoop iedere x opgegeven,om zelf brood te bakken.
Iedereen krijgt hier in huis pijn in zijn buik van het lachen als ze me weer eens een poging zien doen om brood te bakken. Ik bak er ook echt niks van!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

@ Petraroos - dank voor de link, ik zal er eens over denken... Ik heb nl moeite ermee dat er zoveel vulmiddelen in zitten.

@ Marlene - wil je het recept van de Japanse soep laten weten? Klinkt goed!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

wij hebben nu eindelijk een broodmix gevonden die eigenlijk echt wel goed lukt: van orgran (bij de natuurwinkel)
Het is rijstmeel + maismeel. eigenlijk mag ik wel geen mais maar kom. we hebben hier ook al veeeeeeeeeeel mislukkingen gehad. hehe. maar ik heb geen energie om slaatjes en pannenkoekjes en groenten enz ook nog eens 's middags klaar te maken, er moet 's avonds al gekookt worden.
dat vind ik zo lastig aan diëten, het extra werk dat erin kruipt!
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ah ja Orgran is ook degene die wij gebruiken, idd met mais/rijst maar wij pakken altijd de 'volkoren' :) de donkere versie waar ook nog sorghum en psyllium inzit ofzoiets. Doen er soms ook zelf nog een beetje walnoten in.
Beetje sponzig maar inderdaad heel eetbaar, vind het super lekker gewoon met wat 'boter' (kokosolie) en een vleugje zout...
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ bloemetje

heel makkelijk eigenlijk:

in de kast staat een voorraad gedroogd zeewier in alle geuren en kleuren
die gooi ik al naargelang mijn humeur (al dan niet voorgeweekt) in een pot kokend water met fijngesneden groenten waaronder worteltjes, lente-uitjes, prei, broccoli, boontjes, ... en niet te vergeten een paar eetlepels miso. Dat is een gefermenteerde pasta (bom van histamine) die zout smaakt. Dat vind je makkelijker in de natuurwinkel.
Op het laatste moment doe ik er wat rijstnoedels bij om de maag beter te vullen.

Er zijn tientallen recepten van misosoepen dus experimenteren naar smaak en toleranties is de boodschap.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ojee, is misosoep wel glutenvrij? Gemaakt van gefermenteerde soya en granen. Maar ms maak ik wel een soepje zoals jij omschreef zonder de miso. Gewoon veel zout erin pleuren, lijkt me ;-)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik wil graag minder carbs, dus lijkt het me beter om ook de rijstmelk te vervangen door iets anders. Maar in de amandelmelk zit maltodextrine en dat in een biowinkel! Dus vraag ik me af wat jullie nemen ipv melk/soyamelk/rijstmelk? Of ms weet iemand een ander merk of soort amandelmelk/notenmelk?
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

gewoon warm water of camile-thee (venkel, lindenbloesem).

en koffie drink ik toch niet .
Plaats reactie