Cordyceps sinensis

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Cordyceps sinensis

Bericht door klaproos »

DML schrijft me al geruime tijd cordyceps voor. In de apotheek is het niet meer te verkrijgen. Het middel wat hij als beste aanbeveelt, te bestellen in Hong Kong, is gewoon onbetaalbaar.
Ik heb het een paar keer besteld op een site van generische middelen (Renevit), maar heb mijn twijfels over de kwaliteit.
Zijn er nog mensen die dit middel gebruiken en zo ja, waar bestellen ze dit?
Alvast dank.
Frank
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:07

Cordyceps sinensis

Bericht door Frank »

Cordyceps sinensis is een in de natuur voorkomende schimmel en kan je zowat overal vrij verkrijgen:

als je het aan een belachelijke dure prijs in nederland wilt:
http://www.vitatheek.nl/trefwoord/Cordyceps?search=true

Ik zou als ik jou was een account bij paypal aanmaken en je supplement
via volgende website vanuit USA bestellen:
https://www.vitaminlife.com/search_inde ... base_price

gaat je met verzending inbegrepen zo'n 3 keer goedkoper uitkomen. In belgië dien je de prijs van de producten wel onder 21 euro (denk ik) te houden of anders maak je kans om douanekosten te betalen.

Ik vind behandelen met schimmel wel nogal bizar. Ik denk dan aan mycotoxines enz..
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Bestel je het zelf ook in de VS? Welk merk dan precies? Welk is het beste op het gebied prijs/kwaliteit?

Ik heb het al een paar keer in Nederland besteld bij Renevit, die leveren alleen zogenaamde "generische middelen", maar heb zo mijn twijfels over de kwaliteit.
Maar ja, heb onlangs gehoord dat zelfs grote merken niet kunnen garanderen dat er actieve bestanddelen in hun producten zitten, ze doen alleen maar steekproeven bij wat ze van hun grondstoffenleverancier krijgen. En die leveranciers zijn niet altijd even betrouwbaar...
Enige garantie: bij de apotheek kopen, maar cordyceps is niet meer verkrijgbaar bij de apotheek.
Frank
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:07

Bericht door Frank »

Ja ik bestel alles onder de 40 dollar in de VS en dat bespaart me veel geld. Jarrow formulas is bijvoorbeeld een heel goed merk : https://www.vitaminlife.com/product-exe ... t_id/51911 (organic)

En iets bij de apotheek kopen bied weinig garantie, geloof me.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Hey bedankt voor de tip!
Helaas pindakaas heb ik toch net een pot bij de apotheek besteld, maar de volgende bestel ik zeker in de VS, gezien het fenomenale prijsverschil.
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

cordyceps sinensis

Bericht door Fritel »

Topic samengevoegd. Admin

Hé,
Prof DM heeft me "cordyceps sinensis" voorgeschreven (2x1 tab /dag). Ik weet nu na een beetje zoeken dat het een zeldzame paddestoel is die wordt ingezet als:

verantwoord cholesterol gehalte
ondersteuning hart en bloedvaten
vergroten uithoudingsvermogen
verbeteren V02max (zuurstofcirculatie) capaciteit
optimaliseren van herstel na zware training of wedstrijd
omzetting van ATP
activering testosteron productie
verbetering Libido en Sex prestaties.

Iemand ervaring met dit product ? waar bestellen ?
Bedankt voor jullie hulp !
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

cordyceps sinensis

Bericht door tanto »

Hi Fritel,

Zonder reclame te willen maken: ik bestel al mijn middeltjes bij gezondheidaanhuis.nl. Ze hebben bijna alles en tegen redelijke prijzen.

Ik heb zelf wel een tijdje cordyceps (niet synensis) geslikt. Maar had er niet zoveel baat bij. Ik dacht dat ze het vooral inzetten bij tekort aan cortisol? Maar dat weet ik niet zeker.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Sorry dat ik die info niet had gezocht op de forum.

Allez, dit klinkt dus alweer een ingewikkelde zoekactie . Dat vind ik persoonlijk elke keer weer frustrerend aan de zaak, je kom thuis na je raadpleging, een tijdje later krijg je je therapie in de brievenbus alleen met de naam van de produkten zonder uitleg en dan mag je weer op zoek naar het onbekende, soms heb ik er gewoon echt geen energie ervoor over om het gewoon te doen en ook de prijs valt niet frequent mee hoor !

Hebben jullie dan posietieve werking opgemerkt na het innemen van het produkt ? Ik heb al zoveel genomen en besteld dat ik het nu liever eerst met jullie allemaal bekijk , bedankt
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Bedankt voor de tip Anto
dit lijkt me wel een goede side, ik zal het morgen dieper bekijken want vandaag lukt het me even niet!
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Klaproos,

Al beterschap sinds het gebruik van cordyceps sinensis en bestel het je nu in de VS, aan welke prijs ?
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
flieks
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2010, 01:41

Bericht door flieks »

Kunnen we ergens echte cordyceps kopen die in de natuur zijn geplukt.
Die schijnen 20x effectiever (meer energiewaardes) te zijn dan de organic cordyceps.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Fritel schreef:Klaproos,

Al beterschap sinds het gebruik van cordyceps sinensis en bestel het je nu in de VS, aan welke prijs ?
Nee, totaal geen beterschap. Ik heb dan ook heel lang een product gebruikt waar waarschijnlijk zo goed als geen actieve bestanddelen inzitten, zoals in de meeste op markt beschikbare cordyceps het geval is.
Ik ben nu bezig met de Cordyceps van Aloha, die is in de VS op biologische wijze geteelt, en zou (ZOU) na de wilde, de meeste actieve bestanddelen bevatten. Ik heb het product vrij goedkoop op de kop kunnen tikken via Amazon, het was een restant, maar als je het in de VS bestelt, is het vrij duur, zeker de verzendkosten.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

flieks schreef:Kunnen we ergens echte cordyceps kopen die in de natuur zijn geplukt.
Die schijnen 20x effectiever (meer energiewaardes) te zijn dan de organic cordyceps.
Hier en daar, na lang zoeken, zal je wel producten vinden die de wilde variant bevatten. IN Hong Kong is er een firma die dat (zogezegd?) verkoopt. Alleen voor heel kapitaalkrachtige mensen, vrees ik.

DML heeft mij ook ooit eens een merk gegeven (ook uit HK), en dat was ook niet te betalen.
Gebruikersavatar
vinmar
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 mei 2010, 14:42

Bericht door vinmar »

Nog even een verdere toelichting: de nederlandse naam voor Cordyceps sinensis is Chinese rupsenzwam. Het is een paddestoel die alleen kan leven op de pop van de rups van een vlinder en de paddestoel is maximaal vijf centimeter lang. Het is dus voor een Chinese paddestoelenzoeker nogal moeilijk om snel een mandje vol te krijgen.

Misschien heeft hier iemand wat aan: Jan de Heij (website Creanite) vraagt 16,50 Euro voor 100 gram en 29 euro voor 200 gram Cordyceps sinensis (CS-4 mycelium). Of dat goedkoop is en kwalitatief in orde, weet ik niet (geen ervaring mee).

Ik heb zelf geen ervaring met Cordyceps, wel met Reishi.

Vincent
Gebruikersavatar
flieks
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2010, 01:41

Bericht door flieks »

Bedankt iedereen.

Die CS-4 is brol denk ik. Was in zo documentaire op tv dat er ivg met wilde cordyceps 100x minder in zat (je zag het op grafiekje de energiepieken).

Ik vind wel veel wilde cordyceps zoals hier: http://www.alibaba.com/trade/search/3i1 ... ensis.html . Je ziet daar vele groothandelaars. De prijs is zeer duur wat betekent dat ze wrs echt zijn. Het is wel moeilijk kleine hoeveelheid te kopen waardoor de schade voor scams groot is. En ik zie nergens een systeem van testimonials/reviews van klanten. Maar een groothandelaar heeft soms webpage. Alibaba is ook een bekende website.

Dus nu is de vraag. Welke handelaar is 95% te vertrouwen en waar kan je bv 50gr kopen (zelf dat zal nog zeker 400€ kosten).
Plaats reactie