Cordyceps sinensis

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
flieks
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2010, 01:41

Bericht door flieks »

@bloemetje - ik bedoel de echte zie foto. Er zijn 100 soorten. De bekendste is cordyceps sinesis. Maar allemaal groeien ze op meer dan 3500 meter in de bergen in china. De plukkers vinden er ook maar een paar per dag per plukker. En 1 stuk is 3gr ofzo denk ik. Vandaar dat die zo duur is (via internet 10€/stuk ofzo). Maar deze zijn veel effectiever denk ik want puur. Bij poeder/caps/tabletten weet je niet 100% wat erin zit.

@ Klaproos - wat is de naam van die capsules. ik wist niet dat dit wilde waren. Wilde cordyceps zien er uit zoals op deze foto. Alleen het zwarte gedeelte is eetbaar. Je hebt 100 soorten. cordyceps sinesis is de bekendste denk ik. Bij capsules weet je natuurlijk niet of het puur is en wat er nog ingedraaid is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Flieks,
Dat weet ik niet meer, maar als je op "wild cordyceps" googelt, zal je ze wel vinden. Ze komen uit Hong Kong.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Mijn hemel wat zijn er veel produkten van Cordyceps op de markt. Had ik uiteindelijk maar eentje geselecteerd en in Amerika besteld, maar nu schijnt er iets met de douane van NL aangaande dit soort produkten te zijn. Dus leveren fabrikanten uit USA niet langer aan NL of via een aparte website voor Europa. Moet je dus ook weer goed mee opletten, want dan kost het potje Cordyceps E35.- voor 90 tabletten in NL en in Duitsland hetzelfde potje voor E25.- Feitelijk betaal je dus in Europa het dubbele vergeleken met USA. Zucht. Zo kom ik dus geen stap verder. Hoe te kiezen?
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Hou tevens rekening met het feit dat, als je iets in de EU bestelt van buiten de EU dat meer dan 22 euro waard is, je kans hebt dat je douanekosten en invoerrechten moet betalen.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ja en nee: de regels zijn dezelde, de toepassing niet. :wink:
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ow help... per ongeluk mijn regel verwijderd en nu snapt niemand je uitspraak :-S ..
Maar klopt! De invoerregels zijn wel hetzelfde in NL als België.. maar als ik zo om heen kijk en luister heb ik het idee dat de Belgische douane veel strenger is.. Mijn man en ik hebben al wel 10tallen pakketje uit oa VS besteld, maar nog nooit een controle of iets gehad.. Maar ja .. het schijnt wel degelijk voor te komen..
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ja hoor, inderdaad.

Ik had onlangs een pakje waarvan de waarde 22,08 euro was (had me iets misrekend met de wisselkoers) en ik moest 10 euro aan de postbode betalen!
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Echt?? Zou het niet eens in huis hebben! Goed om te weten...
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik heb twee potten (a 300 tabletten van 500 mg) besteld bij Pure Health Online, vanuit UK laten bezorgen en ik hoefde slechts 85 pond te betalen, incl. verzendkosten (ruim 4 pond) en geen toeslag toen de postbode aan de deur kwam. Omgerekend naar dagelijks gebruik net geen eurootje per dag. Dus qua prijs vergelijkbaar met bijv. de vitamine C van Protea. Nou, laat het spul nu zijn werk maar doen!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Overigens ook wel vies spul die Cordyceps. Bij het openen van de pot ruikt het naar een oud krantenarchief en zo smaakt het ook. Zelfs een uur nadat ik het bij de maaltijd heb ingenomen, krijg is nog onsmakelijke oprispingen.

Ik weet het: er zijn ergere dingen, maar getverderrie, waarom bestaat er niet zoiets als een toverstokje waarmee onze klachten zijn verholpen? Het ziek zijn is al vervelend genoeg (understatement), waarom is de weg naar het beter worden dan zo hobbelig?!
Gebruikersavatar
flieks
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2010, 01:41

Bericht door flieks »

haha, idd niet aangenaam.

Als ik er koop later, ga ik deze proberen: http://www.alohamedicinals.com/cordyceps.html
Deze zien er meer "genuine"/echt uit, uitgaande van de beschrijving.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Jep, die wilde ik ook bestellen, Flieks. Maar dan heb je dus dat gedoe dat ze vanuit Amerika niet naar de EU willen/kunnen verzenden. Heeft met douane-regels te maken ofzo. Ingewikkeld allemaal.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Als je lang genoeg zoekt, vind je wel iets. Ik heb ze ooit besteld op Amazon UK, vanuit Engeland dus.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Kan iemand me laten weten na hoeveel tijd je het idee kan hebben dat de Cordyceps aanslaat? Dat het wat bewerkstelligt in je lichaam? Ik zit momenteel op 3000 mgr/dag.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Geen idee, ik heb er nooit wat van gemerkt.
Plaats reactie