Cordyceps sinensis

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik denk niet dat een hoge prijs automatisch een degelijk produkt betekent. :wink:
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

HELP - Waar vind ik Cordiceps C4?

Bericht door bloemetje »

Samengevoegd. Louisa, moderator ME-gids.net

Dag collega's,

Van Brussel krijg ik Cordiceps C4 (een tonicum?) voorgeschreven, maar dit staat niet op de bestellijst van Protea. Als ik op Google zoek, dan vind ik hooguit info over een Citroen C4 en da's wel het laatste waarop ik zit te wachten :mrgreen:

Iemand bekend met dit middel? Hoe kom ik eraan?

Alvast heel hartelijk dank voor de tips! Groeten van Bloem
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

HELP - Waar vind ik Cordiceps C4?

Bericht door Lynn »

Volgens mij is dat een Chinees kruid.. Geen idee waar te kopen.. zal eens voor je Googlen.. Eerst wat ik vond: Immune System Energy Sex Power
Dus vraag me erg af wat je DML allemaal hebt meegedeeld op je laatste afspraak :LOL:
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

HELP - Waar vind ik Cordiceps C4?

Bericht door Lynn »

Gevonden! (denk ik). Iherb heeft het: http://www.iherb.com/MRM-Cordyceps-CS-4 ... /4670?at=0
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

HELP - Waar vind ik Cordiceps C4?

Bericht door bloemetje »

Hee wat goed, Lynn! Zou dat het idd zijn? Kan haast niet anders...

Iemand ervaring hiermee?
Lynn schreef:Volgens mij is dat een Chinees kruid.. Geen idee waar te kopen.. zal eens voor je Googlen.. Eerst wat ik vond: Immune System Energy Sex Power
Dus vraag me erg af wat je DML allemaal hebt meegedeeld op je laatste afspraak :LOL:
Ik zal manlief vast niet horen klagen (doet ie nooit, hoor) over het aanschaffen van dit middel! Hihi!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

HELP - Waar vind ik Cordiceps C4?

Bericht door bloemetje »

bloemetje schreef:Iemand ervaring hiermee?
Niemand? :cry: :cry: :(
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

HELP - Waar vind ik Cordiceps C4?

Bericht door metoo »

Ha Bloemetje,
Hier nog een topic over (volgens mij) dezelfde cordiceps...succes!

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-2468.html
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

HELP - Waar vind ik Cordiceps C4?

Bericht door bloemetje »

Heeeeeeeeee wat goed! Fijn, dank je! Ik zal me er van t weekend eens in verdiepen. Valt niet mee allemaal, had ik maar een medisch vak geleerd...
Gebruikersavatar
flieks
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2010, 01:41

Bericht door flieks »

Niemand meer info ?

Edit:
Grappig, had 2de pagina niet gezien.

@meteo: we zitten in die thread
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ben jij ermee bekend, Flieks? Doet het wat met je?

Groetjes, Bloem
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Hoeveel mg mag je van dat spul dagelijks hebben? Bijv.: Suggested Use - Take 1-2 capsule up to 3 times daily with a meal or as directed by your qualified healthcare provider staat te lezen op Iherb. Per serving (per tablet?) is het 750 mg. Dus maal zes is 4500 mg per dag?!?!?! Is dat wel goed? Vergeleken met bijv.: Usage: Take 2 tablets per day, or as directed by your qualified health consultant van Vitaminlife, waarbij het 1000 mg per twee tabletjes is. Op Vitatheek worden vier tabletten per dag geadviseerd van elk 740 mg, dus da's ook zowat 3000 mg dagelijks.

Vandaar dat ik me de volgende zaken afvraag:
* Kan je een overdosering van dit middel hebben?
* Kan het verschil van kwaliteit zoals eerder in deze topic bediscussieerd te wijten zijn aan dit verschil van dosering?

Gezien de beperkte reacties op dit topic vermoed ik dat maar weinig mensen dit tonicum hebben genomen of er wel bij vaarden... Klopt dat idee?

Keep up the good spirit! Bloem
Gebruikersavatar
flieks
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2010, 01:41

Bericht door flieks »

Nog eens mijn stelling: ik denk dat alle tablet vormige middelen van dit slecht zijn want de docu op canvas toonde dat deze 100 keer minder energie bevatten (was te zien op de grafiek) dan de echte wilde codyceps die ze plukken in china op hoge gebieden. De tabletten worden gemaakt in amerika kunstmatig proberen ze dezelfde omstandigheden na te bootsen maar dat zal nog vele jaren onderzoek kosten.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik heb van Aloha in de VS de labo-resultaten vd analyse van hun produkt gekregen. Mensen die hierin interesse hebben, sturen mij maar een mailtje, dan kan ik het hen persoonlijk toesturen (zijn pdf-documenten en ik veronderstel dat ik die hier niet als bijlage kan versturen)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

@ Flieks - Dus als ik het goed begrijp, dan dien ik niet de tabletten danwel veggie capsules te nemen, maar zo zijn zowat alle Cordyseps producten... In poedervorm is beter, zeg jij? Sorry dat ik het niet snap, maar kan je me het iets concreter uitleggen? Dank alvast!

@ Klaproos - Ben benieuwd, zal je zeker een pb sturen!

Over de dosering zegt Wikipedia het volgende: 3.000 tot 9.000 mgr per dag. Ik denk dat ik maar met 3.000 op een dag ga beginnen en dan evt. opbouwen? Heeft iemand hier een mening over?
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik heb zowel de poedervorm als de capsules van Renevit gebruikt en daar zit exact hetzelfde in (niets?)

Het produkt dat DML destijds aanraadde, waren capsules (wilde cordyceps en dus onbetaalbaar).
Plaats reactie