Autorijden met CVS/ME

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

Op slechte dagen stap ik niet in dat ding.
Ook niet als passagier inderdaad.
Dan draait de muur in mijn huis al, als ik in bed lig met mijn ogen dicht ben ik nog duizelig?!

Maar soms moet je wel, maar op goede dagen vind ik nog niet eens verantwoord...
De arbo arts bezoek ik nu ook wel met de auto.
Mijn zoontje zit ook op de zwemles, ik haal dat niet op de fiets zo na schooltijd ben ik toch al meer dood dan levend.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
maria59
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 sep 2009, 16:40

Bericht door maria59 »

Iedereen alvast bedankt voor de reactie.

Hopelijk zijn er nog meer mensen die reageren of dit herkenbaar voor hen is op deze manier.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Ik herken wel dat alles te snel gaat, maar bij mij gaat het niet draaien... ik mis hele stukken, soms rij ik ineens ergens, zonder dat ik weet hoe ik daar ben gekomen, en zonder dat ik weet waar het is. Gelukkig is er tom tom, en blijkbaar let ik wel op ofzo, maar ik vind het toch niet echt prettig. Ik rij ook niet meer dan 15 minuten max. Dacht ik eindelijk vrijheid te hebben door het roze briefje (en heeeeeeel veel moeite om dat roze briefje te halen), moet ik alsnog overal heen gebracht worden :(
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
maria59
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 sep 2009, 16:40

Bericht door maria59 »

moet ik alsnog overal heen gebracht worden
ik heb wel een hele lieve privéchauffeur maar je bent ZO afhankelijk, vreselijk.[/quote]
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Ik werd ziek net toen ik van plan was om mijn rijbeijws te gaan halen. Ik heb dus nooit auto gereden, maar durf het sinds ik ziek ben ook echt niet meer aan. Ik rijd nu soms nog wel zelf op een tuftuf-brommertje, maar zelfs dat vind ik al eng. Ik merk dat ik me gewoon veel minder goed dan vroeger kan concenteren op het verkeer, ik raak ook heel snel het overzicht kwijt, net alsof mijn hersenen helemaal overprikkeld raken in een drukke verkeerssituatie. Laatst ben ik nog erg hard ten val gekomen, gewoon omdat ik te moe was om goed op te letten tijdens het brommer rijden. Dus helaas, voor ritjes met de auto ben ik ook afhankelijk van anderen.
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik rij wel auto, dagelijks 100 km per dag en dat gaat mij erg goed af. Ik heb ook een bril voor schemer en in het donker bij het autorijden. Van de zomer nog 850 km gereden, ging ook heel goed. Ik vind autorijden niet zo vermoeiend dan andere dingen.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Ik merk dat ik het als passagier vaak veel moeilijker te volgen vind dan als bestuurder. Als bestuurder lijkt het wel alsof ik meer focus en concentratie heb. Al passagier kijk ik uit het raam en lijkt alles te snel te gaan. Waarschijnlijk omdat ik me dan minder op 1 ding concentreer. Dus als mijn toestand het toelaat, rijd ik het liefst zelf.
Gebruikersavatar
tamara
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 aug 2009, 17:24

Bericht door tamara »

Ik ben zo verrast dat jullie dit ook hebben, hoe sneller de auto gaat hoe meer ik er last van heb ook meerijden geeft inderdaad problemen.
Ik kon het alleen niet zo goed omschrijven als jullie, ik heb het gevoel (zeker in het donker ) dat ze de weg zo afrijden en mijn reactiever mogen is dan heel slecht ...
ik schrik dan soms zo dat ik bijna in mijn broek plas.
Ik las op hyves ook een berichtje van iemand die vertelde dat als je ME hebt dat je dan een speciale of extra verzekering moet afsluiten , weet iemand hier meer over?

Dat is dan toch ook wat....niet volledig erkenning voor wat je hebt maar wel extra verzekeren, er reageerde daar ook iemand zolang het geld opleverd dan wel maar zodra het geld kost dan niet. Vond ik opzich wel een goede opmerking.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Ik heb ook flink wat medicijnen waar bij staat dat je op moet passen met dit soort activiteiten. Dat is met de cvs dus dubbelop.
Soms ben ik onderweg en dan... ploep willen mijn ogen niet meer open blijven. Gelukkig is me dat nog nooit overkomen toen ik alleen in de auto zat!! :?
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
carlientje
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2009, 22:18

Bericht door carlientje »

Ik heb ook last met autorijden, het is mij een keertje gelukt om de rotonde verkeerd om te rijden, toen ben ik echt geschrokken.
Snel rijden lukt ook niet dus autobaan rijdt ik niet meer en voor in de stad heb ik nu een scooter aangeschaft en dan rijdt ik gewoon rustig als het niet lukt.
Dus alle bovenstaande berichten komen mij erg bekend voor. :roll:
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

Ik rij ook wel auto, maar als ik "drukke" dagen heb gehad en erg moe ben, dan gaat alles heel langzaam bewegen om me heen. Reageer bv veel te laat op een auto van rechts, stop te laat...Als ik mij zo voel rij ik geen auto meer, dan durf ik niet meer! Fijn om dit te lezen, ik dacht dat ik me aanstelde eigenlijk...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

He, je hebt de zelfde avatar als ik. Is op zich niet erg, alleen onhandig.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

hallo mensen (ja ik ben er weer)

vooral wat eressea zegt: je bent ergens, maar dat stuk hoe je daar bent gekomen heb je helemaal gemist. ik ben nog bezig met lessen, en tot nu toe gaat het goed omdat mijn rijinstructeur naast me zit, maar vraag me af hoeveel ongelukken ik ga veroorzaken als ik straks mijn rijbewijs heb.

misschien moeten we met zn allen ongelukken gaan veroorzaken, dat we opeens met zn allen met de stuur naar links gaan. als ze dit dan gaan onderzoeken, krijgen we misschien eindelijk erkenning (en een symptoom meer bij de symptomenlijst, plotseling met stuur naar links rukken)
God is closest to those with broken hearts..
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Soms is het niet verantwoord maar moet je wel. Zoals nu naar de revalidatie, ik ga echt geen 50 euro neertellen voor een ochtend revalidatie!
En naar mijn werk is het met het openbaar vervoer niet te doen dan ben ik 3x zo lang onderweg en is het 3x zo vermoeiend. Ik moet alleen iets eerder van huis zodat ik op mijn werk ff kan bijkomen voordat ik start.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
nonnie
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2009, 10:38

Bericht door nonnie »

Ik kreeg cvs op mijn zestiende...en sinds enkele jaren heb ik eindelijk mijn roze papiertje binnen ... ik kon het gewoon niet vanwege de vermoeidheid en zooo.
Ik rij alleen als ik me goed voel! Op slechte momenten en of dagen..kruip ik niet achter het stuur!
Plaats reactie