Autorijden met CVS/ME

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Dat heb ik ook, en dan het liefst op de rechterbaan, zodat er maar aan 1 kant auto's voorbij flitsen. Het liefst ook als ik bij anderen in de auto zit. Zelf rijd ik niet vaak op het moment, dan moet ik echt een goede bui hebben. En dan bij voorkeur via binnenwegen of kleine stukjes. Eén van de vervelende bijkomstigheden van dit ziek-zijn, onhandig!!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Autorijden

Bericht door nyx »

loena schreef:Nyx

Hoelang heb jij het al zo moeilijk met autorijden ?

Groetjes

Loena
Loena sorry voor de wat later reactie maar hier is die dan:

Lange afstanden rijd ik al zeker 2 jaar niet meer en de 10 minuten ritjes zo ongeveer een half jaar. Alleen op de hele goede dagen als ik zeker weet dat het goed gaat. Dat voel ik gelukkig wel aan. Dan doe ik het ritje naar het bos met de honden nog wel. Boodschappen doen doe ik niet omdat ik dan niet goed kan inschatten hoe moe ik ben als ik moet terugrijden

Gr.
Nyx
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Autorijden

Bericht door verlorengezondheidman »

Volgens mijn huisarts ben ik ingebeeld ziek; als ik mij inbeeld dat ik gezond ben kan ik toch gewoon desnoods lange stukken achter elkaar autorijden of zie ik dat nu verkeerd..?

Of is inbeelden gevaarlijk in het verkeer?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Autorijden

Bericht door luipaardje »

Iemand die gezond is zal ook moeten afwegen of het verantwoord is om auto te gaan rijden. Door vermoeidheid of alcoholgebruik de avond ervoor, een griepje of wat dan ook kan het ook voor gezonden niet verantwoord zijn.
Het is te simpel om te stellen dat gezonden gewoon altijd kunnen autorijden.
Gebruikersavatar
schatje
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jun 2013, 16:14

Bericht door schatje »

ik rij nog wel auto
maar op de wat langere stukken wissel ik graag af
mijn dochter heeft nu ook haar rijbewijs
en dan pakken we mijn auto
ik kan niet echt in haar (schakel) auto meer rijden
zij wel in mijn automaat

maar gewoon boodschappen
naar het bos of iets ophalen kan ik meestal zelf nog
Gebruikersavatar
schatje
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jun 2013, 16:14

Autorijden

Bericht door schatje »

verlorengezondheidman schreef:Volgens mijn huisarts ben ik ingebeeld ziek; als ik mij inbeeld dat ik gezond ben kan ik toch gewoon desnoods lange stukken achter elkaar autorijden of zie ik dat nu verkeerd..?

Of is inbeelden gevaarlijk in het verkeer?
je weet zelf wel beter dan dat!
je word sowieso er moe van
en ook dan heb je een verminderde reactie snelheid
Gebruikersavatar
nicoda
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 aug 2013, 15:37

Bericht door nicoda »

Ik ben momenteel bezig met m'n rijlessen en merk hierbij heel goed het effect van vermoeidheid bij autorijden. Ik moet echt topfit zijn (voor mijn doen) want anders gaat zo'n les helemaal verkeerd. Ik reageer te laat, moeite met concentreren en zie sommige situaties niet op tijd. Als ik rijles heb draait de hele dag dus ook daar om. Ik les alleen in de middag en daarvoor doe ik niets, behalve goed ontbijten en uitrusten. Daarna doe ik vaak ook niet veel meer.

En zo zal het ook gaan als ik mijn rijbewijs eenmaal heb. Alleen rijden op goede dagen. Al hoop ik wel dat het me makkelijker af gaat zodra ik het rijden wat meer gewend ben, dan blijkt het toch minder energie te slurpen. Ik hoop het!
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Herkenbaar Nicoda!

Ik heb gelukkig nog net m'n rijbewijs kunnen halen in een redelijke periode. Ik durf met zekerheid te zeggen dat als ik nu af zou moeten rijden ik niet meer zou slagen.

Wat ik toen vaak deed was in de avond lessen, het is dan rustiger op straat en ik vind rijden in het donker prettiger. Maar dat is waarschijnlijk heel persoonlijk.. :)

Op dit moment heb ik al maanden niet gereden, ik vind het niet verantwoord om in de auto te stappen als ik me niet 100% voel.

Succes!
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Plaats reactie