Colitofalk (mesalazine) (+ bijwerkingen?)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

katia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:02

Bericht door katia »

Ik neem het.
3 per dag en heb geen problemen met verdragen. Ik reageer wel niet zo heel erg op medicaties.

groetjes,
katia
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Ik heb het ook sinds 8 maanden, 3 per dag. Juist als ik er 1 vergeet dan wordt ik misselijk en beroerd. Geen bijwerkingen dus.
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Zijn er onder jullie ook Nederlanders die Colitofalk 500 mg hebben voorgeschreven gekregen van Dml?

In Nederland kennen ze deze naam niet (dus krijg ik geen vergoeding). Volgens de apotheker kent nederland de naam: Meselazine en is dit exact hetzelfde product.

Iemand hier ervaring mee? Weet nou niet of ik dit product moet bestellen (dit wordt dus wel vergoedt in Nl).
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Colitofalk is merknaam
Mesalazine is stofnaam

En in NL merknaam
Mesalazine ®
Dus idd hetzelfde product

Ook nog
Asacol®
Pentasa®
Salofalk®
Mezavant®
Mezavancol®
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
marioman
Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 dec 2009, 16:12
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door marioman »

Op mijn behandelplan staat
Colitofalk 500 mg 3x2/d

Vindt dit zelf nogal veel als startdosis

Zijn er nog mensen hier,die zo'n hoge dosis moeten nemen :?:
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

@ kim: ik ben nederlandse: je moet inderdaad bij de apotheek zeggen dat het om Salofalk gaat. Dan snappen ze het en krijg je het ook vergoed. Of inderdaad mezalazine (of hoe je dat ook schrijft). In iedergeval noemen ze het bij mij hier Salofalk.

Verder @Marioman: ik moet drie keer daags 1 tablet, dus inderdaad heb jij best veel. Tja, ik ontmoette laatst een huisarts die veel van de behandeling van De Meirleir afwist en die zei: gewoon braaf de hele bult medicijnen slikken die DML voorschrijft. Dat is je enige kans op verbetering.
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik krijg idd mezalazine van de aptoheek en krijg het ook nog eens vergoedt, dus dat is niet slecht ;-).

Mijn dosis is 3 x 1 per dag. Maar als Dml 2 x 3 voorschrijft, gewoon doen!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Ben NL-se en DML schrijft mij ook al een aardige tijd (jaar ofzo) 3x1 Salofalk/dag voor (eigenlijk Colitofalk) en geen bijwerkingen. Ook vergoed door verzekering. Wel vreemd dat een enkeling daar zo heftig op reageert.
Joni schreef: Tja, ik ontmoette laatst een huisarts die veel van de behandeling van De Meirleir afwist en die zei: gewoon braaf de hele bult medicijnen slikken die DML voorschrijft. Dat is je enige kans op verbetering.
Joh, hadden wij allemaal maar zo'n huisarts he? Kan hij niet eens medisch Nederland, en vooral zorgverzekeraars(!) wakker schudden?? Afbeelding
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marioman
Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 dec 2009, 16:12
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door marioman »

Vandaag antwoord op mijn mail naar Huminitas ivm dosis Colitofalk gekregen

Het moet inderdaad 3x1/d zijn ipv 3x2/d
Waarschijnlijk een typefout gebeurd :oops:

Gelukkig dat ik hier op't forum gelezen heb,dat de meeste onder jullie 3x1/d moeten nemen,hierdoor begon ik toch te twijfelen aan mijn hoge dosis

Maakt wel een verschil hé 3 pillen per dag meer/minder
Moet er nu al 19 slikken tijdens AB kuur en 21 tijdens ProBiotica kuur

@allemaal:Bedankt voor jullie advies :wink:
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Goed dat je het hebt nagevraagd Marioman!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik gebruik de Mesalazine(Colitofalk) nu 2 weken en ik voel me niet zo lekker vooral veel hoofdpijn en ben misselijker dan normaal........ik weet natuurlijk niet of het echt van deze medicatie komt maar ik voel me wel zieker ...
In de bijsluiter staat dat er regelmatig bloedonderzoek moet plaats vinden als je dit middel gebruikt :shock:
Heeft iemand dit ook idd gedaan het bloed laten nakijken op lever en nierfuncties?? volgens bijsluiter moet dit na 2 weken en na 3 maanden gebeuren om het bloedbeeld in de gaten te houden???/
Ik heb net nieuwe Mesalazine bestelt bij de huisarts en het wel besproken met de ass of er idd onderzoek moet worden gedaan en ze zou dit overleggen met de huisarts!
Ik schrok wel een beetje van deze opmerking in de bijsluiter :wink:
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Net naar de apotheek geweest en de Mesalazine opgehaald en toch maar ff gevraagd hoe dit nu zit met evt bloedonderzoek te laten doen en wat denk je ligt het gewoon aan de medicijnverstrekker want die wilt geen risico s nemen(dus het bedrijf dat Mezalasine maakt!!) die willen geen enkel risico lopen dus vandaar de uitgebreide bijsluiter :?

Het is net als met artsen ze zijn bang voor hun eigen hachje !!!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik blijk dus een heftige reactie te hebben van de Mesalazine en niet zo n beetje ook.....
Mijn klachten zijn: stemmingswisselingen,erg duizelig,toename onwerkelijkhiedsgevoel,soms trage hartslag,snel uit evenwicht,hoofdpijnen,tintelingen armen en benen, suizende oren

Het gekke is dat ik ontzettend snel een reactie krijg op heel veel verschillende medicatie(dit is sinds een aantal jaar nooit eerder gehad :shock: )
Herkend iemand dit??
Ik probeer al zoveel mogelijk te drinken dat lijkt me het beste denk ik
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Nu heb ik al een tijdje veel last van algemene spier- en gewrichtspijn.
Heb alle bijsluiters gelezen en ben dat alleen bij Colitofalk tegen gekomen.
Ik dacht eerst dat ik griep had (met dat voorbije rotweer) maar het gaat niet over !
Ik ga nu stoppen met de C en hopen dat het overgaat.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Senna stop je wel in overleg met de vit c???
Ik snap niet zo goed waarom je met de vit C stopt als de klachten kunnen komen van de Salitofalk.....of zie ik dat verkeerd??
Plaats reactie