Colitofalk (mesalazine) (+ bijwerkingen?)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

:D met de C bedoel ik Coltitofalk !
Ga ik mee stoppen en afwachten...
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

HA ha hi had ik ff niet begrepen :shock: (ben nog niet goed wakker!!) ik vond het al zo vreemd........
Ik ga morgen met DML overleggen hoe verder want ik kan echt niet goed tegen de Mesalazine en ik ben benieuwd naar zijn reactie morgen :wink:
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Volgens DML komt het door de ME/cvs dat ik zo heftig reageer op medicatie en dat hij van tevoren niet weet hoe iemand gaat reageren op medicatie!
Ik mag het middel niet meer gebruiken(mesalazine) en hij gaat nadenken over een ander middel maar dat wist hij zo niet meteen......
DML gaf aan dat het vaker voorkomt dat mensen met dit ziektebeeld heftig reageren op medicatie en dat maakt de behandeling wel moeilijker!!!!
Ik baal hier wel enorm van :cry: :cry:
Gebruikersavatar
paradox
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2010, 11:16

Bericht door paradox »

Het is wel echt noodzakelijk dat het bloedbeeld regelmatig gecontroleerd wordt!! Zie:

Waarschuwingen en voorzorgen
Voorafgaand aan en regelmatig tijdens de behandeling, het bloedbeeld en de leverfunctie-parameters bepalen. Verder is wegens toxiciteit bij langdurige gebruik tevens regelmatig controle van de nierfunctie gewenst, met name in het begin van de behandeling. . Voorzichtigheid is geboden bij leverinsufficiëntie, en bij astmapatiënten, aangezien die op salicylaten en metabisulfiet kunnen reageren met een astma-aanval of collaps. Een acuut intolerantiesyndroom kan optreden; het lijkt op een opleving van de ziekte met kramp, acute buikpijn, bloederige diarree, soms koorts, hoofdpijn en huiduitslag. De toediening dan direct staken. . Bij homozygote patiënten met fenylketonurie dient de hoeveelheid aspartaam/fenylalanine in de 'granu-stix' te worden doorberekend in het dieet.

bron Farmacotherapeutisch Kompas
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

DML schrijft het in massa voor en ik word al ziek van 1 per dag.
@niessie : heeft hij jou iets anders voorgeschreven ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Senna nee eigenlijk heeft hij niets anders voorgeschreven dat is voor hem ook erg moeilijk zei hij er is eigenlijk niet echt een andere oplossing..
Ik ben ook gestopt met de Mesalazine(Colitofalk) vanwege de bijwerkingen!!!
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik slik het ook maar volgens mij geen bijwerkingen?
Hoe kun je dan precies weten dat het van dit middel komt? Wanneer zijn jullie bijwerkingen begonnen?
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik moest van DML 3 keer 500mg slikken en dat was volgens de huisarts totaal niet een rare dosering.....na ik denk een week begonnen de bijverschijnselen hoofdpijn (toenemend) enorme stemmingswisselingen, erg onrustig, slecht slapen, voelde me enorm opgelaten....dit zijn klachten die zelden voorkomen maar volgens DML kan het heel goed zijn dat ik als ME/cvs patient weer eens te heftig reageer op medicatie dat ziet hij vaker!!!
Ik ben uit mezelf gestopt in overleg met apotheek die in het weekend dienst had want ik hield het niet meer uit.....

Ik heb natuurlijk DML op de hoogte gebracht en ik moest meteen stoppen van hem en ook van de huisarts....er is alleen geen vervangend middel.....
Waarschijnlijk ben ik intolerant voor de hulpstoffen die in dit medicijn zitten!!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Wat vervelend Niessie! Je bent kennelijk 1 van de weinigen die spijtig genoeg deze reactie heeft op dit middel. Dat mensen vaker/heviger kunnen reageren op medicatie is idd niet ongewoon bij ME/CVS..

Ik hoop dat DML een helder moment krijgt waarmee hij je toch iets voor kan schrijven dat je lichaam kan hebben en waarmee bereikt kan worden waarvoor Colitofalk bedoeld is.. Sterkte!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Dank je wel Annemoontje :wink:
Gebruikersavatar
alenaleentje
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2009, 00:41

mesalazine

Bericht door alenaleentje »

samengevoegd.

Hallo,

Effen in het kort: Met de GcMaf injekties gaat het goed, maar ik ben sinds donderdag begonnen met Mesalazine en heb daar keelpijn en koorts van gekregen!!! Heeft iemand daar ervaring mee???

Vriendelijke groetjes.........
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

mesalazine

Bericht door nabo »

Nee ik heb daar totaal geen klachten van.

Van gc maf kun je wel keelpijn en koorts krijgen, kan t daar niet van zijn?
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

ik heb ook mesalazine gekregen, 3x 2/dag, hebben er meer deze dosering of zou dat ook een foute dosering zijn????

ben er beetje bang voor alsik lees dat jullie die bijwerkigne hebben....
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Ik ben sinds 3 dagen ook bezig met mesalazine (Pentasa, 500mg 3x per dag)... Ik merk alleen dat ik meer zweet, vooral als ik slaap, het ruikt ook sterker heb ik het idee. Nu vraag ik me af of dat door het weer komt of door de Pentasa... Iemand ervaringen?

Heb ook last van rode bultjes, lees dat dat wel een bekende bijwerking (of allergische reactie?) is :(...
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ik slik al bijna een jaar Mesalazine (3 x 1 p/d) en ik heb geen last van bijwerkingen.
Plaats reactie