slaapproblemen door hoge dosissen supplementen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

slaapproblemen door hoge dosissen supplementen

Bericht door masterddv »

hallo, misschien herkennen jullie dit ook.

er zijn een aantal supplementen die in hoge dosissen de energielevels verhogen, zoals bv. chlorella, glutathion, vit E, selenium, alfa liponzuur, etc... Ook de VIT B12 injecties verhogen het energielevel.
Ik merk dat alle deze energie er voor zorgt dat de slaap op een bepaald moment begint achteruit te gaan, doordat men in feite 24/24 opgefokt rondloopt...

Zijn er nog mensen die dit herkennen ?
En wat van bovenstaande supllementen zou dit vooral kunnen veroorzaken ?

Op zich is het positief dat je meer energie hebt, etc... maar als het je slaap negatief beïnvloedt is dat natuurlijk niet zo ideaal ...
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

slaapproblemen door hoge dosissen supplementen

Bericht door sowfia »

Ik neem zelf chlorella, glutathion een tijd geleden, b12 injecties, en coenzyme q10, maar mijn slaap is nog dezelfde als voorheen... Ik voel me ook zeker niet opgefokt overdag. Kan je dus niet helpen vrees ik!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hej Masterdvv,

Mijn dochter kreeg een tijdje geleden van een osteopaat het voorschrift om Adreno Stim te gaan halen bij de apotheker.
Het was een voedingssuplement met 2 onderdelen: s'morgens een capsule voor meer vitaliteit en s'avonds een capsule om te kunnen rusten en ontspannen.
Het is een natuurlijk produkt met oa; ginseng, L-tyrosine, zincconcentraat, magnesium...Misschien heb je daar iets aan: de panax ginseng en de siberische ginseng staan oa bij de avondcapsule en zouden rust en herstelling brengen.
Groetjes,
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

Ik herken wat je zegt, wat ik heb gedaan is dosering verlagen en/of letten op tijdstip van inname (niet voordat je gaat slapen bijv.)
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Hoi!
in tegenstelling tot mijn vorig bericht hier merk ik nu wel dat mijn slaap aangetast begint te worden. van de meirleir heb ik q10 gekregen maar in een véél hogere dosering dan die ik hiervoor nam (van 30 mg naar 800 mg per dag!). Eerst moest ik er twee nemen, twee keer per dag. Die tweede die ik dan bij het middageten nam heb ik laten vallen toen ik merkte dat ik zo rond 5 uur al wakker was en 's avonds ook minder goed insliep.
Maar we zijn nu een paar weken verder en ik slaap nog altijd slechter dan ervoor. Ik slaap minder goed in en word 's nachts veel wakker, ben ook om 4-5 uur wakker en heb dan héél veel moeite om terug in slaap te geraken.

Ik ben nog niet zeker of het nu echt door die q10 komt, of misschien de combinatie want ik neem ook chlorella en b12.
Ik ga nu een paar dagen de q10 laten en kijken of het verschil maakt.

Zijn er nog mensen die zo'n hoge dosering krijgen en er last van hebben?
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik herken het met de vitb12 injecties van 10 mg daar werd ik zeer opgefokt van en sliep onrustiger :shock:
Ik merk nu ik gestopt ben met de vitb12 dat mijn energie wel weer minder is :?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

800 mg ??? Dat kost een klein fortuin.
Ik krijg van 30 mg al hartkloppingen.
Van de B12 heb ik geen slaapproblemen.
Iedereen zal weer anders reageren op supplementen.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb me laten vertellen dat Q10 een vergelijkbaar effect heeft als een straffe koffie. Je wordt er wakker van omdat je cellen terug energie krijgen. Zelf neem ik het nooit in de namiddag.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
mieks
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 jan 2010, 15:00

Bericht door mieks »

ik neem Q10 100mg en dacht dat je nooit meer mocht innemen dan deze dosering? ik merk van 100mg niet super veel verschil dus zou de dosering wel willen verhogen als dit dus niet groot risico is voor t lichaam :p
Gebruikersavatar
mieks
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 jan 2010, 15:00

Bericht door mieks »

vit b completx kan ik btw niet tegen dit voelt alsof een sterke bak koffie verkeerd valt en wor ik misselijk/draaierig/hyper op nare manier/druk op hoofd en lijkt alsog mn lichaam erg tegen vermoeidheid vecht op onnatuurlijke manier en dat voel je dan ook heel raar is dat..
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Ik slaap veel slechter als ik het daily health pro pack neem. Een multivitamine op voorschrift van dr. de Meirleir. In 1 zakje zitten 5 tabletten. Eigenlijk moet ik 2 zakjes per dag nemen.
Aangezien ik het idee had dat ik hierdoor veel slechter sliep, ben ik ermee gestopt. Ik slaap nu weer iets beter (als ik bv. dan wel weer een dag neem en dan maar 1 zakje, slaap ik weer slechter) Waar het aan ligt? Het is multivitamine, visolie, anti-oxidanten, eiwitten enz.
Wat ik wel weer merk als ik het dus minder neem, dat ik wel weer veel meer haaruitval krijg. Sowieso heb ik ook 2 keer per week 10mg b12 injecties.

Raar eigenlijk? Volgens dr. de Meirleir komt dat slechte slapen door de neurotoxinen (gifstoffen) en volgens mij is het doel van al die vitaminen om die gifstoffen weg te werken/te neutraliseren. Maar goed, ik raak er dus ook 'opgefokt' van.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Gek he dat er zo verschillend gereageerd wordt op de vitb12 :?
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

hoi,

heb ook een tijdje 800mg/dag coenzyme Q10 moeten nemen en moet zeggen dat ik er ook slaapproblemen door kreeg. Voelde me ook regelmatig opgejaagd en had last van hartkloppingen.

van b12 en chlorella geen last qua slapen
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Van veel supplementen gaat je lichaam ontgiften. Je lever ontgift in de nacht, en je lever krijgt het dus zwaar met het ontgiften. Een hardwerkende lever daar word je in de nacht wakker van.
Help je lichaam met ontgiften door veel water te drinken, liefst spa blauw ipv kraanwater of andere mineraalwaters. En je kunt denken aan een detoxmiddel, zodat je sneller de afvalstoffen kan kwijtraken. Je kan denken aan middeltjes zoals Burbur, of Quantintox, maar er bestaan meerdere middeltje voor. Je zal zien dat het slapen gaan beter gaat omdat de detoxmiddeltjes ervoor zorgen dat je lever minder belast word.
Gebruikersavatar
brent-m
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:22

mijn ervaring met slapen

Bericht door brent-m »

Hi,

Ik moet zeggen dat ik zelf geen slechte ervaringen heb met voedingssupplementen op mijn slaappatroon. Zover ik weet hebben supplementen meer een aanvullende functie. Bij een grotere inname van voedingsstoffen slaat het lichaam het op, of wordt het afgevoerd.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat de ene persoon misschien heftiger reageert op bijvoorbeeld een hoge dosering b vitaminen, maar heb nog niet eerder gehoord dat dit ten nadele was aan het slaappatroon.

Heb je al een oplossing hiervoor gevonden?
Plaats reactie