Verschil Glutathion of L-Gluthathion ?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Wat is het verschil tussen Glutathion en L-Gluthathion ?

Bericht door masterddv »

of is er geen verschil is dat hetzelfde ?
Waarvoor staat de L feitelijk ?
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Wat is het verschil tussen Glutathion en L-Gluthathion ?

Bericht door tony »

"Intracellulair L-Glutathion is meestal laag bij ME-patiënten (diverse publicaties). Glutathion speelt een rol bij de ontgiftingsprocessen van het lichaam. Een glutathiontekort kan gecompenseerd worden door inname van "lipoceutical glutathione" (vloeibaar onder liposomenvorm). Andere orale vormen van glutathion blijken niet doeltreffend te zijn, omdat dit kleine peptide in de darm afgebroken wordt. Het metabolisme via opname door de huid is niet stabiel. Intraveneuze toediening is een alternatief, maar op die manier blijft glutathion niet lang in het lichaam. N-acetyl-cysteïne is ook in staat om het intracellulair glutathion op te drijven, maar dan heeft men grote dosissen nodig en Acetylcyteïne kan nogal agressief zijn voor het maagslijmvlies."
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Wat is het verschil tussen Glutathion en L-Gluthathion ?

Bericht door masterddv »

mrci tony voor de quote, maar daarmee weet ik nog niet of er een verschil is, er zijn potjes waar L-gluthation opstaat en er zijn er waar gewoon glutathion opstaat, waarschijnlijk wel hetzelfde.
Dat andere vormen dan oraal niet doeltreffend zijn zou ik zo nog niet durven zeggen.... heb ik al ondervonden, straf spul die glutathion als je ze in hoge dosis neemt...
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Wat is het verschil tussen Glutathion en L-Gluthathion ?

Bericht door plassterk »

Wat gebeurd er dan precies als je ze in hoge dosis inneemt?


http://home.caregroup.org/clinical/altm ... thione.htm

hier staat dat gluthathion en l-glutathion synomiem zijn aan elkaar.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Wat is het verschil tussen Glutathion en L-Gluthathion ?

Bericht door masterddv »

ge voelt toch duidelijk dat je meer energie hebt... of dat op lange termijn gezond is weet ik niet, maar het is de zwaarste oxidant die bestaat, dus ergens zal het wel zijn nut hebben...
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Wat is het verschil tussen Glutathion en L-Gluthathion ?

Bericht door masterddv »

er moet toch een verschil zijn, op sommige producten staat de L vermeld en op de andere niet.
De L staat voor Lipoceutical en wat zou dat moeten betekenen ?
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

@masterddv :

http://www.gshnow.com/Lipoglut.htm

L-gluthatione zou dus beter opneembaar zijn (zie artikel)

Groetjes,
Dirk
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

masterddv schreef:Hallo, ik snap iets niet goed, als DML 3 x 400 mg L-gutathione voorschrijft, waarom wil iedereen dan iets anders bestellen, in de vloeibare zin, dan zou DML toch direct de vloeibare versie voorschrijven van nurisan ?
Dat blijf ik mij nog steeds afvragen ?
Plassterk, staat er bij jou ook 3 x 400 mg L-glutathion ?
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ik heb gewoon gedaan wat er bij de voorschriften van de meirleir stond, dat was niet vloeibaar dus ik heb ook geen vloeibare besteld.
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Ik dus ook, maar hoe komt het dan zovelen bezig zijn met die vloeibare versie van nutrisan ?
En daarbij is het werkelijk een product van nutrisan, ik zie nutrisan eerder als verdeler, net zoals ze ook de caprystatin intrekken, ook helemaal geen product van hun... Welke merk van vloeibare glutathion verkoopt nutrisan dan ?
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Dirk, idd, maar l-Glutathion is niet steeds vloeibaar, da kan ook in caps... ik heb mij glutathion reduced aangeschaft zonder de L dus, en ik vrees dat de werking veel minder is....
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Hoi,

http://bewustzijn.blogspot.com/2008/01/ ... ezing.html
QUOTE :
Intracellulair L-Glutathion is meestal laag bij ME-patiënten (diverse publicaties). Glutathion speelt een rol bij de ontgiftingsprocessen van het lichaam. Een glutathiontekort kan gecompenseerd worden door
inname van "lipoceutical glutathione" (vloeibaar onder liposomenvorm). Andere orale vormen van glutathion blijken niet doeltreffend te zijn, omdat dit kleine peptide in de darm afgebroken wordt. Het
metabolisme via opname door de huid is niet stabiel. Intraveneuze toediening is een alternatief, maar op die manier blijft glutathion niet lang in het lichaam. N-acetyl-cysteïne is ook in staat om het intracellulair
glutathion op te drijven, maar dan heeft men grote dosissen nodig en Acetylcyteïne kan nogal agressief zijn voor het maagslijmvlies.

Masterddv : 't is al jaren geleden dat ik bij DML was maar die acetylsysteine schreef hij me ook voor.
Acetylcysteine 600 mg 2 of 3/daags.
Kan je zo bij de apotheker krijgen en is goedkoop.
Het beschermt ook de lever en vermindert het PKR (Pro kinase R)
dus het helpt bij het "ontgiften"!


Hoop dat dit wat helpt.
dirk
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

@masterddv :

Mijn idee =
Gluthatione = wat het is

L-gluthatione : is Gluthatione dat eigenlijk "verpakt" is in "liposoom"
(zie eerste artikel). De "gewone" gluthatione wordt te vroeg opgenomen en is dus niet zo effektief. Het moet verderop in het maag-darmstelsel geraken om beter opgenomen te worden.
Daarom verpakt men het; de "verpakking" lost eerst op (in vet) en dan pas de gluthatione.

De liposoom is dus eigenlijk een manier om de opname te verbeteren (te vertragen zodat het verder in het maag-darmstelsel raakt)

Gezien de maag-darmproblemen zal L-Gluthatione dus beter geschikt zijn voor ME

Heb effe in mijn papieren gekeken (DML) en mij schreef hij voor :
L-gluthatione 500 mg : 1/dag


Groetjes,
Dirk
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

Nutrisan verkoopt hun eigen merk l-glutathion, het heet lipothion. Hier is die ook te koop:
http://www.derooderoos.com/catalog/prod ... ts_id=4644
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

tony bedankt en hoelang kun je weg met zo'n flesje, als je elke dag 3 koffielepels neemt. had dml bij jullie expliciet lipothion voorgeschreven of ook gewoon l-glutathion 400 x 3 ?
Plaats reactie