Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

felixloena schreef:@stargazertje, als het je helpt, kun je me je bezwaarbrief mailen, dan lees ik hem ook nog eens voor je door. Hoeft niet, maar mag wel. Zie maar.xxx
dank je. Zou fijn zijn en ga je zeker onthouden. Tot op dit moment nog steeds niets van ze officieel gezien. Hoop dat ze nog even wachten want een behandelende therapeute kan pas een verklaring begin jan opstellen.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb een rechtsbijstandverzekering maar moet ik een verweer niet zelf eerst doen voor ik de rechtsbijstandverzekering in stel?

Zou ik btw ook het dossier bij de WMOinstantie op kunnen vragen over de huishoudelijke hulp?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik zou de rechtsbijstand gewoon eens bellen. Ik heb ze toen ook pas bij de beroepsprocedure ingeschakeld, maar misschien kan het ook al eerder. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Je bedoelt het dossier over de beoordeling? Als het goed is zit dat straks bij de brief, en anders heb je er inderdaad recht op. Ik kreeg steeds een kopie van het verslag van de ggd arts meegestuurd, maar heb later ook nog interne verslagen van de wmo consulent opgevraagd.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Nee, ik kreeg de vorige keer (bij de rolstoel) alleen de beslissing op papier en dat ik in verweer kon en dan hoe.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb net mijn dossiers per email opgevraagd.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Mooi, dan ben je wat beter voorbereid.
Ik hoop dat je snel iets op papier hebt dan kun je verder.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

thuiszorg aangevraagd

Bericht door whisje »

topics samengevoegd - mod


Ik heb eindelijk de stap gezet om thuiszorg aan te vragen. Ik red het niet alleen in de huishouding maar wat kan ik gaan verwachten en zijn er bepaalde tips die belangrijk kunnen zijn om het voor elkaar te gaan krijgen het schijnt nl nogal moeilijk te zijn alles is welkom
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

thuiszorg aangevraagd

Bericht door stargazertje »

Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

thuiszorg aangevraagd

Bericht door josje15 »

Hey Whisje

Stichting MEE heeft mij destijds geholpen met de aanvraag en volgen het tot het klaar is.
Ondersteuning van een behandelend arts, fysio helpt ook.

Goed van je dat je die stap zet =D>
Weet effe niet of je alleen woont of met anderen? Alleen heb je meer kans.
Als je andere aandoeningen behalve ME hebt die je beperken, dan die vooral benadrukken.

Sterkte
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

thuiszorg aangevraagd

Bericht door whisje »

@josje15

ik woon samen met mijn man en 2 kinderen
alleen mijn man werkt in avond en nachtdiensten en slikt al ruim 10 jaar antidepressiva dus kan hem niet opzadeln met de huishouding dan gaat het hier geheid fout
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

thuiszorg aangevraagd

Bericht door felixloena »

ik woon samen met mijn man en 2 kinderen
alleen mijn man werkt in avond en nachtdiensten en slikt al ruim 10 jaar antidepressiva dus kan hem niet opzadeln met de huishouding dan gaat het hier geheid fout
Over het algemeen trekken ze zich hier niks van aan bij de gemeente, hj wordt geacht het te gaan doen. probeer op papier te krijgen dat je man overbelast is (via een psycholoog of zo).

Mij is het pas gelukt huishoudelijke hulp te krijgen toen er ook een dik dossier was over mijn man en kinderen, en pas na de gang naar de rechter en 2 jaar verder......

Veel succes
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

thuiszorg aangevraagd

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Hoi Wishje,

Overdrijf je ME klachten ,en je andere klachten,
ook die van je man.
wij zijn zo gewend om ons beter en sterker
voor te doen,'
dit is voor het goede doel,zal ik maar zeggen :wink:
het is zo fijn om hh hulp te hebben dat dat best kan hoor. :)
sterkte ermee.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

thuiszorg aangevraagd

Bericht door stargazertje »

Mopper. Ik heb per mail een kopie van mijn dossier opgevraagd (staat in de mail en in het onderwerp). Krijg ik van de jurist van hun een reactie ivm inzage in mijn dossier. Dat vraag ik toch niet? Ik vraag een K-O-P-I-E! Waarom heb ik nu het gevoel dat dit ook een probleem gaat worden? Heb er toch recht op?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

thuiszorg aangevraagd

Bericht door felixloena »

Ja daar heb je gewoon recht. Ik zou het anders laten opvragen door je rechtsbijstandsverzekering, wie weet zet dat meer zoden aan de dijk...

Mijn vriendin heeft vandaag met de ggd gebeld. Ze hebben vandaag hun artsen advies naar de gemeente gestuurd. Ze heeft toen direct naar de wmo-consulent gebeld met de vraag wanneer we de beslissing kunnen verwachten.

Misschien tot een scoot onder de kerstboom? Ik hoop het.... maar hou maar weer rekening met een andere uitslag.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

thuiszorg aangevraagd

Bericht door stargazertje »

Hmmm, weet je zeker dat je een scoot onder de kerstboom wil? Dan hoop ik dat alles past want zo'n ding is niet echt klein. ;)

En pfff, waarom doen ze hier zo moeilijk qua dossier? Mijn mond viel open toen ik van Felixloena las dat zij veel meer info krijgt dan ikke.
Plaats reactie