Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Soo, dat is een hele lijst zeg. Ik heb jaren geleden al pgb gehad voor onze zoon, dus ben er wel in thuis. dus vind het zelf wel te doen.

Bedankt Renka, ik ga zeker niet opruimen. We hebben om de week een schoonmaakster, en volgende week komt ze niet :wink:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Gisteren is hij langs geweest, de meneer van de gemeente, wel 1,5 uur. Ik heb er ten opzichte van vorige keer een beter gevoel bij, dus hoop dat dat gevoel klopt.
De 1,5 uur huish.hulp per week wordt in elk geval verlengd totdat de officiële uitspraak er is. Of we uitbreiding krijgen is afwachten dus. Voor een evt scootmobiel heeft hij de halve tuin opgemeten, dus hij is grondig te werk gegaan. Nu weer verder afwachten dus.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Dat klinkt al een stuk beter. Nog even blijven duimen dus!

Succes!!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

De 7e moeten mijn man en ik beiden weer naar een keuringsarst.....krijg er nu alweer de bibbers van. :?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Gisteren bij de keuringsarts van de GGD geweest. Heel begripvolle man, ik had wel het gevoel dat ik serieus genomen werd. Maar om de precieze beperkingen vast te stellen gaat hij nu contact opnemen met Lelystad. Daar ben ik op zich blij mee, als ie dan nog niet in de gaten heeft dat ik voorzieningen nodig heb, dan weet ik het niet meer. Tevens worden de gegevens afgewacht die komen uit het slaaponderzoek in Ede dat begin januari gaat plaatsvinden.
Wat betreft het kunnen doen van het huishouden door mijn man, gaat hij contact opnemen met de huisarts. Daar heb ik ook wel vertrouwen in. Maar het blijft dus nog even spannend. Ik krijg 15 januari de uitslag van het slaaponderzoek, dus voor die tijd gebeurt er even niks.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Wat duur dat toch lang, Francis.

Ik ga volgende maand verhuizen, dus heb alles opnieuw moeten aanvragen bij mijn nieuwe gemeente. Tot op heden nog niks gehoord. Ben dus erg benieuwd!
Deze keer ook een scootmobiel aangevraagd. We zullen zien....
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

De uitslag van het slaaponderzoek is er in elk geval nu. Maar het duurt een dag of 10 voordat die bij dr wijlhuizen is, en die moet dan zijn brief aan de GGD arts sturen. Dus ik vrees dat ik nog een maand moet wachten. Ik heb in elk geval een rolstoel gehuurd. Ik gebruik hem niet dagelijks, maar is wel erg fijn, dus die wil ik ook nog gaan aanvragen.

Eigenlijk stom dat je alles opnieuw moet aanvragen. Kunnen de gemeentes niet gewoon dit van elkaar overnemen? Dus zeg je hebt een jaar pgb, en na een half jaar verhuis je, dat je dat andere halfjaar dan gewoon in je nieuwe woonplaats krijgt. Dat zou pas handig zijn. Maar in Nederland gebeurt op dit gebied niets op een handige manier :-k
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Wat duurt dat lang, Francis. Ik blijf het vreemd vinden dat je al die uitslagen moet opsturen. Fijn dat je nu wel een rolstoel hebt, maar dat je 'm moet huren is natuurlijk belachelijk. Bij de thuiszorg kun je 'm het eerste half jaar gratis gebruiken.

Vanochtend is er een mevrouw van de nieuwe gemeente langsgeweest en wederom heb ik wel goed nieuws. Ik krijg de rolstoel en de scootmobiel. Ik krijg 1,5u hhh en mijn vriend ook. Dus samen krijgen we 3u hhh. Bij een gezonde partner en kinderen van 5 jaar of ouder lijkt het wel bijna onmogelijk om iets te krijgen als ik haar zo hoorde.

Ik blijf voor je duimen, want dit is toch geen doen zo. Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Hoi Renka,

Fijn dat het bij jou gelukt is.
Ik hoop toch wel gauw wat te horen nu. Maar intussen zit ik wel opgesloten in mijn eigen huis.

We hebben gisteren wel goed nieuws gehad wat betreft onze jongste zoon. Daarvoor krijgen we nu een deeltijd pgb zodat de weekenden en vakanties wat makkelijker worden.

Ik moet nu ook mijn AWBZ-PGB verlengen....ik heb een ondersteunend pgb. Ik vrees met vreze...daar is zo erg in bezuinigd, en daar betaal ik al mijn hulptroepen van. Ik moet er niet aan denken dat ik dat niet meer krijg.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb trouwens ook al vanaf 14 december een aanvraag voor verpleging lopen voor het geven van de injecties. Deze week kreeg ik een brief dat een en ander langer zou duren omdat ze meer informatie nodig hadden.

Dus ik dacht, laat ik ze maar eens bellen. Wisten ze niet of ik verlenging van de begeleidingsPGB (loopt af in maart) of verpleegPGB had aangevraagd. Terwijl ik duidelijk had moeten invullen hoe en wat. Als ze me nu gewoon even gebeld hadden, had dit probleem in 5 min de wereld uitgeholpen. Maar nu sturen ze een of andere standaardbrief, waarin niet eens specifiek een vraag wordt gesteld. Wat wordt er toch efficiënt gewerkt zeg...lijkt wel of alle hulpaanvragen van mij niet goed lopen. :evil:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Jemig, het gaat het dat allemaal lekker. Als verhuizen niet zo vermoeiend was, zou je bijna naar een andere gemeente vertrekken.

Bureaucratie... bleghh. Je moet gewoon ontzettend veel geluk hebben met wie je treft. Ik heb trouwens zelf ook 3x gebeld nadat ik de aanvragen had ingevuld. Dat helpt wel echt. Jammer dat het nodig is, maar goed...

Duim, duim, duim!!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Kreeg net telefoon van de gemeente: alles is afgewezen, dus huish. hulp, scootmobiel, badzitje.
:cry: :cry:

Nu moet ik maar weer ergens energie vandaan toveren om in bezwaar te gaan, want dat zal ik al val ik ermee neer.
Goh wat ben ik boos!!!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Francis wat erg voor je.
Het is er in de WMO beslist niet beter op geworden.

Ik wens je veel vechtlust.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Ik vind het ook heel erg voor je Francis.
Het lijkt of die diensten erop rekenen dat je op den duur de energie niet meer hebt om verder te gaan.

Niet opgeven en veel sterkte!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik ben na de eerste schrik het een en ander gaan uitzoeken, maar nu blijkt dat de GGD een voorlopig negatief advies hebben uitgebracht omdat nog niet alle opgevraagde informatie binnen was. Ze wilden via het Vermoeidheidcentru ook de uitslagen van het slaaponderzoek krijgen, en die zijn pas enkele dagen geleden verstuurd. Dus best kans dat de definitieve uitspraak positiever uitvalt.

Hoe dan ook, ik ga zowiezo met de bezwaarprocedure beginnen, maar dit is alvast weer een gunstiger uitgangspunt. In de brief van het Vermoeidheidcentrum naar de GGD staat bijv. de ik niet in staat ben tot fysieke inspanning zolang mijn slaapstoornis niet verbetert, en ook dat ik in de categorie van ernstigste ME patienten val volgends de gevalideerde vragenlijsten. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik sterk sta.

Maar na alle hektiek van de laatste tijd gaan mijn man en ik dit weekend lekker met zijn tweetjes naar een hotelletje, met gehuurde rolstoel, genieten van een lekker etentje en een wandeling door de natuurl Dat hebben we wel verdiend. De kids laten we lekker thuis, en de zorgen ook zoveel mogelijk \:D/
Plaats reactie