Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Francis,

Hopelijk wordt dan de aanvraag voorzieningen goedgekeurd. Ik ga voor je duimen!
francis1968 schreef:Maar na alle hektiek van de laatste tijd gaan mijn man en ik dit weekend lekker met zijn tweetjes naar een hotelletje, met gehuurde rolstoel, genieten van een lekker etentje en een wandeling door de natuurl Dat hebben we wel verdiend. De kids laten we lekker thuis, en de zorgen ook zoveel mogelijk \:D/
:P Dat hebben jullie zeker verdiend! Ga er lekker van genieten!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Francis een heel fijn weekend en ik hoop dat jullie goed weer hebben.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

We hebben genoten, al was het weer pet.
Luxe hotel, heerlijk eten, en we zijn naar 2 musea geweest.
Ben nu gammel, maar voel me happy en klaar voor de strijd :twisted:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

@francis Fijn dat jullie zo'n goed weekend hebben gehad.
Daar kan je weer een poosje op teren hoop ik.
Dat je nu gammel bent kan ik me best voorstellen.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Vandaag eens met MEE gebeld, misschien dat zij me konden helpen met het bezwaar. Maar nee hoor....ME is immers geen erkende ziekte. Ze gingen er bij voorbaat al vanuit dat het bezwaar geen zin had.

Leuke instantie. :evil:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Nou daar schiet je dan ook geen klap mee op :twisted:
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Sorry voor de late reactie. Door de verhuizing ben ik amper op het forum geweest.

Wat onwijs (*^$# voor je, zeg. Vind het echt heel rot! Moet je weer een bezwaarprocedure opstarten voor iets waar je gewoon recht op zou moeten hebben.

Het is ook gewoon heel oneerlijk. Bij mij waren ze bij MEE heel behulpzaam. Ze hebben 2 weken geleden mijn nieuwe rolstoel gebracht. Eergisteren heb ik mijn nieuwe scootmobiel gekregen. Ze regelen zelf dat de drempel van de berging wordt aangepast via de gemeente etc.
De huishoudelijk hulp is hier nu voor de 2e week bezig. De definitieve beoordeling is 2,5u geworden. 1,5u voor mij, 1u voor mijn vriend. Een half uur minder dan mondeling was toegezegd. Maar gezien de bijdrage voor het CAK is dat niet zo'n ramp. En ze werkt hard genoeg.

Waarom gaat dat bij jou dan niet zo? :cry: Ik hoop echt dat je snel een positieve beoordeling krijgt.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

francis1968 schreef:Vandaag eens met MEE gebeld, misschien dat zij me konden helpen met het bezwaar. Maar nee hoor....ME is immers geen erkende ziekte. Ze gingen er bij voorbaat al vanuit dat het bezwaar geen zin had.

Leuke instantie. :evil:
ME is erkend door de World Health Organisation en dientengevolge ook in Nederland.

Misschien kan je ze daar nog eens op wijzen.

Stelletje ............... daar!

Succes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb ze daar inderdaad op gewezen. En ook dat ik objectieve diagnoses heb van ME en van een slaapstoornis.

Ik ben inmiddels bezig met een goeie kennis die de brief voor me schrijft, en we vragen zoveel mogelijk dossiers op. Er staan veel tegenstrijdigheden in de argumentatie van de gemeente, en ze gebruiken info van een jaar geleden, de rest hebben ze voor het gemak maar weggelaten. De 'leukste' zin van de keuringsarst was: ik zag geen overspannen man tegenover me zitten", alsof je dat aan iemands neus kunt zien. En verder zou ik een inspanningstest gedaan hebben. Ik ben dan wel vergeetachtig, maar dat zou ik nog wel geweten hebben.
Verder zou ik het programma op de PAAZ vorig jaar goed gevolgd hebben, maar dat klopt ook niet: de fysio lukte niet, ik kon niet de dag door zonder middagslaap, en ook de dagelijkse wandeling van een uur was niet te doen. Daar heb ik natuurlijk ook het dossier van opgevraagd.
Het is jammer dat er weer zoveel energie verloren gaat aan iets waar ik recht op heb, en mijn gezin ook, maar ik ga door , al moet ik in boeroep gaan.

En MEE kan me de pot op.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

De bezwaren zijn dit weekend op de post gegaan.
Nu is het weer afwachten.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Mijn man en ik zijn door de gemeente uitgenodigd ons bezwaar toe te lichten op maandag 26 april. Spannend.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Jeetje, wat spannend! Weer maar geduld en goed voorbereiden dus.

En opnieuw..... GOOD LUCK!! Al jullie inspanningen mogen nu eindelijk wel eens beloond worden.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Net hoorzitting gehad. Mijn man en ik plus een getuige zijn gegaan.
Ik kom er met een slecht gevoel vanaf. Scootmobiel zou niet doorgaan, ivm gebrek aan concentratie, de persoon die voor ons zat was erg kritisch en ik kreeg het gevoel een bedelaar en aansteller te zijn.

Mijn man en de getuige denken echter dat ik wel een deel van de hulpmiddelen krijg, de kritische houding was om te zien hoe hard we het nodig hebben.

Nu moeten we weer afwachten, want de nieuwe info gaat weer naar de ggd arts, die een nieuw advies moet uitbrengen. Ik vind het niet leuk zo, heeft me weer veel gekost. Dus ik ga nu slapen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Wat een gedoe toch allemaal Francis met de WMO.
Het kost van onze kant zo verschrikkelijk energie.
En je vraagt het toch niet voor je plezier.
We zouden liever niet ziek zijn, maar het lijkt wel of dat niet telt.
Plaats reactie