Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Inmiddels al iets gehoord??

Oh ja... rolstoel is ook goedgekeurd. Er wordt er op dit moment eentje gemaakt.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb een verificatieformulier ontvangen, waarop je je bankrekeningnumer moet invullen. Maar dat is het enige. Geen telefoontje of antwoord op mijn brief.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Na 6,5 maand bellen, brieven schrijven etc, is het dan eindelijk zover. Ik weet eindelijk hoeveel pgb ik ga krijgen om te besteden voor hulp in de huishouding. Hou je vast :-$

Ik ontvang voor 3 maanden 335 euro pgb in totaal.
Daar gaat vanaf 89 euro eigen bijdrage per 4 weken, dus 270 euro per 3 maanden.
Houden we over 55 euro pgb in totaal voor 3 maanden die we via de wmo krijgen ](*,)

Op grond van ons inkomen menen ze dat we deze eigen bijdrage kunnen betalen, maar ik zou wel eens graag willen weten hoe ze dat berekenen?. Ons lukt dat in elk geval niet, en we leven al heel zuinig. We hebben net onze hulp die we zelf in huren voor 10 euro per uur gehalveerd
omd we het niet meer konden betalen. Nu moeten we dus zelf 15 euro aan hulp betalen per uur.
Mijn ontgaat hier iets: is het ontmoedigingsbeleid voor het aanvragen van wmo, of een stimulans om zwart werken te bevorderen?

Ik ga in elk geval een brief schrijven naar het ministerie, en ik wil nog wat mensen aanschrijven om dat onder de aandacht te brengen. En ik ga ondanks dit alles toch een verlenging aanvragen en vraag tevens een scootmobiel en regiothaxi aan. Nu wordt het een principekwestie. :evil:
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Bar weinig inderdaad.

Vermoedelijk hoef je over 250 euro ontvangen PGB per jaar geen verantwoording af te leggen. Kijk dat even na. Ik zag het op: http://www.zorgkantoorfriesland.nl/cons ... r+een+PGB/
Kan je gewoon je eigen hulp ietsjes extra laten doen.
Volgens mij zijn de belastingregels voor bijverdienen als huishoudelijke hulp nogal versoepeld. Zwart werken doen ze nu veel minder snel.

Meer succes toegewenst met de overige aanvragen.

Hartelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik hoef maar 65 euro niet te verantwoorden...Maar goed, daarvan moet ik dus het grootste deel terugbetalen als eigen bijdrage.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Zo schiet je echt niet op Francis. Wat je moet bijbetalen gaat inderdaad heel hard omhoog in verhouding tot het inkomen.

Ik kreeg vandaag een hele vage brief, maar wat ik eruit op kan maken is dat er dinsdag om 9.30u iemand op de stoep staat voor een gesprek van het CIZ. Ben benieuwd....
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Spannend hoor
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Yes... BINNEN!! Vandaag gebeld dat ik 4,5 uur per week toegezegd heb gekregen. Echt super!!

Sinds 2 dagen heb ik ook mijn nieuwe rolstoel. Echt een fijn dingetje.

Nu is er alleen iets onverwachts gebeurd dat inhoudt dat ik misschien ga verhuizen. En dan moeten alle aanvragen dus weer opnieuw :(. Incl. een ander UWV-kantoor... stress, stress, stress.

Maar nu zijn de aanvragen allemaal goed gekeurd. Laat jullie dit ook hoop en vertrouwen geven!! Het is de moeite van het aanvragen waard!
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Renka als je gaat verhuizen aan de gemeente vragen of je eventueel de rolstoel mag meenemen. En aan de nieuwe gemeente uiteraard of je hem mag houden.
Succes.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Super Renka!

Ik heb ook een nieuwe aanvraag ingediend, voor verlenging en uitbreiding huishoudelijke hulp, taxivervoer, en een scootmobiel.

Ben benieuwd hoe het deze keer loopt.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gast

Bericht door Gast »

hoi renka,



je krijgt de rolstoel via welzorg?
als je nieuwe gemeente ook zaken doet met welzorg, is de kans groot dat je hem mee kunt nemen, de nieuwe gemeente moet natuurlijk wel toestemming geven, en welzorg neemt dan alles over. zou het toch wel op tijd aankaarten, succes!
groetjes
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Succes Francis!

Ja, via welzorg. Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of ze daar ook welzorg hebben. Mijn hoofd loopt nu al helemaal over van alles wat dan zou moeten gebeuren.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Volgende donderdag komt weer iemand van de wmo thuis op bezoek om te kijken of we recht hebben op de aangevraagde voorzieningen. Zelfde meneer als de vorige keer :roll:
Pluspunt: dit is al binnen een maand na mijn aanvraag, vorige keer waren we op dit moment al 2 maanden verder.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Duimen, duimen, duimen Francis!!!

Heeeel veel kaarsjes aansteken en vooral niet opruimen ;).
mar55ry
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 nov 2009, 19:24
Locatie: Amsterdam

Bericht door mar55ry »

Ik zit al jaren in het traject van hulpmiddelen/zorgaanvraag, maar wil bewust geen PGB omdat ik dat teveel rompslomp vind.
Mijn hulpmiddelen zijn:
* Douchestoel
* Keukenstoel
* Sta-opstoel met tafeltje
* Aangepaste kranen
* Beugels in toilet en douche
* Bidet met douche, fohn en verwarmde zitting
* Electrisch hoog-laagbed met bedtafel/papegaai
* Elleboogkruk
* Traplift
* Electrische rolstoel
* Duw rolstoel
* Nekkraak en polsbraces
* Begeleiderskaart voor het OV (als we met z'n tweeën weg gaan betaal ik alleen voor mezelf) ook heb ik recht op aanvullend OV

Verder komt iedere week de fysio aan huis en 1x in de 8 weken een psychiater. Iedere 6 weken belt de pijnarts, ik krijg iedere 2 weken oedeemtherapie en nu ook begeleiding van een handentherapeute.
Plaats reactie