Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

scootmobiel

Bericht door stargazertje »

Ik wil graag snappen wat ik betaal. Ook moet ik bezwaar aantekenen als de rekening niet juist is. Dan is het handig om te weten of het nu wel/niet moet. Was verrast dat je als je in aanmerking komt voor wtcg dat je 33% korting krijgt.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

scootmobiel

Bericht door josje15 »

je kunt het CAK bellen, de instantie die hierover gaat.
gratis nummer...
een poos terug sturden ze met de rekening een specifikatie mee,
en dan kon je de geleverde uren beter kontroleren.

die wtcg is ook wel nodig, want anders betaal je ongeveer 20 euro per uur,
nu 14 ongeveer.....
je hoeft nooit meer te betalen dan je eigen bijdrage...
daar heb je als het goed is een aparte beschikking over gekregen...

een keer het CAK bellen en uitleg vragen....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

scootmobiel

Bericht door stargazertje »

Heb geen uitleg meer nodig Josje. Snap hem nu heel goed. Gewoon gedeclareerd/uurtarief en dan kom ik op een aantal uren. En dat uren is in 4 weken gewerkt. Maar het is maar onduidelijk dat ze het op 1 factuur over 3 verschillende periodes hebben. En 20 euro per 4 weken heb ik ook eigenlijk wel voor de hulp over hoor. Minder is natuurlijk wel lekkerder. ;)
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

scootmobiel

Bericht door stargazertje »

Vandaag te horen gekregen van mijn huishoudelijke hulp dat ze per eind volgende maand is ontslagen. Ze krijgt geen contractverlenging ivm de bezuinigingen. Onbegrijpelijk omdat het een leuke frisse meid is met een vlotte babbel en die er altijd voor zorgt dat mijn huisje goed en snel schoon is. Als ik wat vraag om te doen is het nooit een probleem. Voor ramen lappen krijgt ze echt een dikke 10+ want ze is pas tevreden als er geen streepje meer te zien is. Nu kreeg ik te horen dat het mogelijk is om een aanbevelingsbrief oid te schrijven naar de organisatie? Heeft dat zin en hoe pak ik dat aan? Ik ken zoiets alleen als van werkgever naar werknemer.

Ook baal ik er stevig van dat nu al in 4 maanden nr 4/5 langs moet komen (nr 2 is nooit op komen dagen) en ik geen idee heb of ik nu weer een vast iemand krijg of niet. Vind het al niet prettig dat ik tijdens de vakantie van mijn wekelijkse hulp plots met iemand anders zit op gescheept.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

scootmobiel

Bericht door felixloena »

daarom ben ik blij dat ik het via PGB heb geregeld. Ik heb zelf iemand uitgezocht en die werkt al 3 jaar bij mij. Wel wat meer administratie, maar dat valt uiteindelijk ook mee.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

scootmobiel

Bericht door asje »

Er is nogal verschil tussen de verschillende organisaties, is er geen andere in de buurt die wel voor altijd vaste hulp zorgt (buiten de vakanties natuurlijk)? Ik heb ook al drie jaar dezelfde, zonder PGB, van een goeie organisatie.
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

scootmobiel

Bericht door petraroos »

goeiemorgen

Hoi Star,

jammer voor je,je raakt zo aan elkaar gewent he,


in het begin had ik ook elke x een ander,
zoooooo vervelend,een had me zelfs bestolen.
nu heb ik al een paar jaar dezelfde,
volgende week gaat ze op vakantie,e
en dan krijg ik ook weer verschillende.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie