Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Louisa,

dr. V. heeft niet gezegd wat ze zeggen dat hij heeft gezegd. Ik heb zijn brief.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi stargazertje,

Ohw, okay dan is het duidelijk. Ik begreep het niet goed, :oops: sorry mijn concentratie is slecht al tijden.
Wat een vreselijke leugenaars zijn die mensen dan die de aanvraag beoordelen.
Ga je in verweer/bezwaar?

Veel sterkte!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Jep. Ik moet wel. Zo is de situatie ook niet houdbaar. Maar duidelijk is dat de ME sowieso opzij hebben geschoven en volgens mij hebben ze ook niet naar de testresultaten van A'dam gekeken.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

@Stargazertje:
Wat een rot nieuws, het is gewoon niet eerlijk dat het bij de WMO net als bij het UWV maar net is wie je voor je hebt, of waar je woont. En dan ook nog beweren dat ze zich baseren op uitspraken van Dr V. die hij helemaal niet heeft gedaan. Goed dat je contact hebt opgenomen met V. en dat je zijn brief zelf ook hebt. Hoop dat je met de gegevens die je aan het verzamelen bent toch nog iets voor elkaar kan krijgen bij een bezwaar.

Als ik dit soort verhalen lees dan voel ik me bijna schuldig dat ik zonder problemen weer een herindicatie heb gekregen voor de huishoudelijke hulp. En dit keer zelfs voor de duur van 2 jaar. Ook de indicatie voor mijn rolstoel en de vervoersvoorziening zijn verlengd.
Aan de andere kant is het voor anderen misschien wel weer hoopgevend dat ze niet overal zo star en rigide omgaan met de diagnose ME en dat het dus ook wel eens goed kan gaan.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Marianneke, ik voelde me schuldig toen ik weer voor 100% af werd gekeurd zonder problemen. Inmiddels wacht ik vanaf 7 november al op wat ze gaan besluiten met de herkeuring.

Ik ben nu inderdaad dingen aan het verzamelen/samenstellen om mijn bezwaar kracht bij te laten zetten. Ik heb ook een overzicht van 28 verschillende artsen/therapeuten die ik sinds juli 2008 heb bezocht ivm mijn ziektes. Ik sta denk ik toch wel vrij sterk met dat ik een jaar door therapeuten van Second Care intensief ben behandeld via Lelystad?
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

vind het vreselijk voor je starga, hoop dat je toch wat kunt regelen.

bij mij hebben ze het ook op een smerige manier gedaan toen, ze hebben mij onder druk gezet om een nieuwe afspraak te maken met hun terwijl ik dat op dat moment niet kon. ik heb ze echt elke keer netjes afgebeld toen, en later krijg ik een brief dat ik niet heb af gebeld. ze liegen daar bij de WMO. en blijkbaar ben ik niet de enige die ze zo behandeld hebben, meerdere onder ons zijn zo behandeld, nu begrijp ik ook waarom ze dat zo doen, ze willen van de mensen af door de bezuinigingen. maar om dan zo te liegen en mensen onder druk te zetten is schandalig.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

HEy Stargazertje, ik had al aan je gedacht de laatste dagen, omdat ik zelf ook nog steeds zit te wachten.

Typisch hoe ze het spelen, dat je juist het huishouden moet doen om te revalideren en niet nog verder achter uit te gaan.... en dan ook nog eens niet alle medische gegevens gebruiken.

Ik begrijp dat je in bezwaar gaat? Het is een lange weg, ik ben toen tot de rechtbank gegaan en uiteindelijk gedeeltelijk wmo gekregen (wel hh hulp geen scoot/rolstoel). Dus ik hoop dat je de strijd met ze aangaat.

voor nu is het in elk geval vreselijk frustrerend en niet eerlijk. Het verschilt ook heel erg per gemeente, dat is mij inmiddels wel duidelijk. Sterkte ermee!

Ik wacht nog steeds dus op mijn aanvraag......
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Hey Felixloena,

Jij hebt nog geen uitsluitsel dus? Bommers. Ja, ik moet wel in verweer gaan, al heb ik geen energie ervoor. Eerste reactie was ook daarom dat ik het op wou geven, maar ik heb er recht op. Ik ben ook heel kwaad op de consulente die plots zo van mening was veranderd, maar nog kwader ben ik op de "arts" die me beoordeelt heeft en zoveel info aan de kant kan schuiven.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Eerste reactie was ook daarom dat ik het op wou geven, maar ik heb er recht op
en zo is het maar net! kan iemand je helpen met het maken van een bezwaar? Dat zou alvast schelen. Bij mij schoven ze ook heel veel info aan de kant, en bij de rechtbank hebben ze daar behoorlijk voor op hun donder gehad.
Jij hebt nog geen uitsluitsel dus?
nope. Mijn wmo verliep in oktober, toen hebben ze verlengd tot 31 dec in afwaching van een beslissing. Mijn vriendin heeft vorige week gebeld. Ik weet nu dat het advies over mijn man binnen is, mijn advies van de ggd is nog niet binnen. Daarna kunnen ze pas een beslissing nemen. Maar ze hebben toegezegd dat als er op 1 jan nog geen beslissing is mijn huidige indicatie weer tijdelijk verlengd wordt. dus ik kom in de tussentijd niet zonder huishl hulp te zitten. maar ik wil zo graag weten waar ik aan toe ben, en ik hoop zo op een scoot.... dat zou mijn topkerstkado zijn! xxx F
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Star,

Wat een rot nieuws weer voor je,
je zou ze toch de nek omdraaien,
zo respect loos als ze met je omgaan .grrrrrrrr.
wel knap van je dat je er toch mee door gaat,laat ze daar maar een po... ruiken.
en inderdaad je hebt er recht op.
ik duim voor je dat het je toch gaat lukken.
knuffel voor jou,en een aan voor de cavia lady''s :)

hoi Felixloena,

Ook voor jou duim en hooop ik dat het een kerst scoot word.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb jammer genoeg niemand om me te helpen en moet het dus in mijn ukkie doen. Heb nog om eerlijk te zijn geen enkel idee hoe het aan te pakken.

Felixloena, ik hoop op een mooi Kerstcadeau voor jou.

P-roosje, dikke knuffel van ons 3en terug.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

@stargazertje, als het je helpt, kun je me je bezwaarbrief mailen, dan lees ik hem ook nog eens voor je door. Hoeft niet, maar mag wel. Zie maar.xxx
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

@star Echt oneerlijk en om woest van te worden. Sterkte. Anti-revaliderend wordt vaak als reden gebruikt. Misschien heb je iets aan de Steungroep brochure bezwaar en beroep?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

misschien kun je hier wat mee? http://www.juridischsteunpunt.nl/juridisch-steunpunt/ of heb je een rechtsbijstandverzekering?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

of Stichting MEE?

bij dit soort dingen sta je sterker, als er een instantie zich ermee bemoeit, is tenminste mijn ervaring......of in een buurthuis wordt er soms hulp bij dit soort zaken aangeboden...

Sterkte Star!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Plaats reactie