Histame - Daosin (voedselintolerantie)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

@ karolien : DAO is een stof die door het lichaam zelf wordt aangemaakt om de histamines te counteren.
Op de website van Daosine staat er volledige info.

@ sofie : het is onze gewone apotheker in Rijmenam. Ik weet niet langs welke weg hij het besteld heeft, maar ik veronderstel dat elke belgische apotheker het dan evengoed kan bestellen?

We gebruiken het ook als we ergens gaan eten waar we niet echt met alles rekening kunnen houden. We nemen er dan ineens twee in vlak voor de maaltijd. Meestal helpt het, maar niet alltijd. Zal afhangen van de gekozen voeding.
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

sowfia schreef:Hoi,
Een vriendin van mij moet van Christine Tobback ook die Daosin innemen. Heeft iemand van jullie dit intussen al gevonden via een Belgische apotheek? Ze heeft er wel een website bijgekregen uit Duitsland, dus daar kan je het ook bestellen.
Groetjes,
Sofie
ik heb het ook voorgeschreven gekregen van christine tobback, als aanvulling op het eliminatiedieet. ze raadt aan om het te nemen als je weet dat je eens iets zal eten wat niet mag, bvb op restaurant.

Ik had gevraagd aan mijn apotheker (belgie) om het te bestellen maar die zei zelf dat het veel te duur zou uitkomen als hij het moest bestellen bij de internationale apotheek. hij raadde dus aan om het online te kopen, wat ik ook gedaan heb.
Na lang zoeken heb ik het gekocht bij Laktonova in duitsland http://www.laktonova.de/onlineshop/index.php, dat kwam het goedkoopst uit, maar dan moet je wel 3 dozen nemen. het kwam dat op iets van een 27 euro voor 30 pillen. Ze sturen ze op en je moet pas nadien betalen, heel betrouwbaar dus.

Weet er soms iemand de naam voor daosin ook in de US ? Je hebt daar ook iets gelijkaardigs maar k weet de naam niet meer. T is in duitsland ook zo'n 28 euro voor een doosje daosin van 30 pilletjes.....

K heb ondertussen al gezien dat het voor histamine niet veel goedkoper is bij iherbs dan in duitsland.....je betaalt in de US 22.52 euro, verzendingskosten niet inbegrepen, en ik heb in duitsland voor 3 dozen 84.60 euro betaald, verzending inbegrepen.....en geleverd binnen de 2 à 3 dagen......

ik verdraag de daosin wonder boven wonder precies wel maar ik heb het nog niet geprobeerd dagen na mekaar, ik neem er sporadisch eens 1 of 2 als we op restaurant gaan eten ........ik vertrek eind mei met vakantie en zal het daar wel dagelijks proberen nemen, afwachten dus ......
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Hoi allemaal,

Alweer een jaar geleden sinds t laatste bericht!

Hebben intussen meer mensen daosin gebruikt??? En hoe is dat bevallen??
Kan iemand er wat over zeggen.

Heb er veel goeds over gelezen dus wil t zelf ook gaan proberen.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

@nabo

Ik gebruik al ongeveer een jaar daosin. Wel enkel als ik een etentje heb ofzo. Heb er geen last van en heb wel de indruk dat het helpt.

Je moet natuurlijk ook niet overdrijven. Dingen waar je heel zwaar op reageert, kan je sowieso best mijden. Ik heb bijv. heel veel last van bolognaise saus en daar kan een daosin niet tegenop...

Maar over 't algemeen, werkt het goed en maakt het het leven toch iets aangenamer :wink:
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Bedankt voor je reactie!

Heb t vandaag besteld!

Nog meer mensen? Reacties?
Esmee
Beginner
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2005, 17:55

Bericht door Esmee »

Hoi Nabo,
Ik heb het ook incidenteel gebruikt (bij etentjes), maar voor mezelf heb ik het idee dat cinnarizine (gewoon zonder recept bij de apotheek te halen) beter werkt. Maar misschien moet ik het nog een kans geven, want zo vaak heb ik het niet geprobeerd, ik grijp dan toch snel naar mijn vertrouwde cinnarizine, uit angst heel ziek te worden.
Esmee
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

bedankt voor je reactie.

Is cinnarizine een anti-histaminica?
Esmee
Beginner
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2005, 17:55

Bericht door Esmee »

yep, volgens mij normaal gesproken gebruikt bij wagenziekte en hooikoorts, maar dat weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Op aanraden van Christine Tobback, neem ik al meer dan een jaar 1 pilletje Daosin per dag, 's morgens. Naar 't schijnt heeft het minder baat om enkel een pilletje in te nemen wanneer je op restaurant gaat. Sindsdien reageer ik bijna niet meer op bepaalde voeding, zodat dit mij ook terug wat vrijheid geeft om af en toe terug eens iets nieuws te proberen. Ik bestel ze via Laktanova en ben heel tevreden over de service/prijs.
Groetjes,
Hildeke
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Super hildeke!
Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik heb ook doasin in de kast liggen. Ik heb het een keer geslikt, maar werd er toen nogal naar van, sindsdien heb ik het niet meer genomen.

Ik vraag me af hoe jullie merken dat jullie last hebben van de histamine.

Mijn conditie is sowieso iedere dag anders dus ik weet nooit wat waardoor komt.
Ik merk het alleen als ik rode wijn drink, dan krijg ik vlekken in mijn gezicht.

Groeten T.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Bericht door princesa »

Ik gebruik op advies van Christine Tobback ook Daosin. Ik gebruik het als ik uit eten ga of bij andere mensen eet. Het helpt bij mij goed, zo kan ik meer hebben (kruiden en tomaten bijvoorbeeld).

Een tip: op dit moment kosten 30 tabletten bij iHerb maar 16,95 dollar! Het product heet daar Histame. Ik heb eerder het ook al bij Laktonova besteld.
Vicky
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2005, 17:00

Daosin

Bericht door Vicky »

samengevoegd. adm.

Hallo

Ik gebruik af en tot Daosin, zeker als ik ergens moet gaan eten want met al die kruiden waar ik niet tegen kan heb ik anders erg veel last.
Maar het is zo duur hé.

Weet iemand hoe je er goedkoper kunt aan geraken?
Ik woon in België, dus mss kan ik er ook niet op dezelfde manier aan geraken als mensen in Nederlan?

Nu doe ik het via de gewone apotheek, maar dan kost een doos van 60 meer dan 70 euro

Groetjes

Vicky
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Bij iHerb hebben ze een goedkopere versie:
http://www.iherb.com/Naturally-Vitamins ... 16475?at=0
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Vraag: Hoe lang werkt Daosin/Histame?
Bv als ik het 's middags neem om wat te kunnen borrelen, werkt het dan 's avonds nog wel?

Voor wie ze dagelijks gebruikt en/of niet zo nauw naar de houdbaarheidsdatum kijkt: er worden nu doosjes Histame aangeboden op IHerb voor 2 dollar die goed zijn t/m februari 2012!

Verder viel me op dat ze nu een nieuwe versie uitgeven waarvan ook de samenstelling is gewijzigd: er zit een fractie Vit C en calcium in, maar ook staat er: '4000 HDU (Histamine Degrading Units)' ipv 10.000 HDU bij de oude versie. De hoeveelheid is hetzelfde gebleven (0,3 mg), maar het lijkt erop dat de nieuwe versie minder geconcentreerd is.
Heeft iemand ervaringen met deze nieuwe versie? En waarom zouden ze de vit. C en calcium toevoegen... betere opname oid?
Plaats reactie