Histame - Daosin (voedselintolerantie)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hej Plassterk,

Staat dat dieet van Christine Tobback op internet of heb je haar boek gekocht?
En, bij een dieet, ben je altijd eerst slechter om dan nadien te beteren, he, ik ben begin juli begonnen met een dieet wat vooral de eerste 2 weken uit zo goed als weglaten van koolhydraten bestaat, en amai, ik ben 2 weken stikmoe geweest, nadien voelde ik me wel stukken beter.
Alleen is het heel moeilijk vol te houden om zo weinig koolhydraten te eten, en je hebt ook koolhydraten nodig.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

hai plassterk,
Ook ik was de eerste weken knap beroerd.
Later juist veel beter. Ik denk dat het een ontgiftingsreactie was want ik heb me nog nooit zo hondsberoerd gevoeld. Nu doe ik dat dieet niet meer, alleen nog wat kleine dingen.
Zolang ik me aan mijn intolerantielijst houd nu gaat het goed.
Het heel strenge van Christine van in het begin doe ik nu niet meer dus.
Je kunt er steeds wat bij nemen op den duur.
Al is het handig als je bv in olijfolie blijft bakken later.
Ga je terug naar vet, gaat het naar alle waarschijnlijkheid fout. Ook kan ik persoonlijk geen koffie meer verdragen. Dus dat is er gewoon blijvend uit.
Verder ik weet niet of je moet schillen etc? Dat hoeft later ook niet meer hoor.
En de koolhydraten: ik zorg dat ik veel basmati rijst eet, daarnaast eens per week aardappels, nu ook een keer gebakken, en een keer (glutenvrije) pasta.
Die basmati doet het erg goed en is niet belastend.
Dat is 1 van de dingen die ik persoonlijk blijf doen, omdat het lichaam er goed op reageert en je toch veel binnen krijgt door dit produkt.
Door dat dieet heb ik een paar weken vreselijk afgezien, maar heb ik er uiteindelijk meer baat dan last van gehad. groeten
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

@karolien. Christiane tobback werkt in datzelfde gebouw als dr. Meirleir en hij had mij naar haar doorverwezen. Zij heeft een soort lijst van wat je wel mag (bijna niets) en van wat je niet mag (bijna alles).
In mijn intolerantietest had ik maar een aantal intoleranties, dus ik zou er goed van kunnen eten. Maar goed voorlopig blijft het bij rijst, rijstwafels en aardappels en brood zonder korstjes, met een flinke laag koolzaadolie. Ik hoop er net zoals zonaanbidster baat van te hebben.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hej,
Ik ben gisteren naar het MEAB congres geweest en Christine Tobback zei inderdaad dat het histamine-gehalte daalt als je bij je maaltijd koolzaadolie doet.
Ze vertelde dat ze nooit een boterham met confituur eet zonder koolzaadolie (of koude olie,)
Ook stress doet het histamine-gehalte stijgen, dus, als ze veel stress heeft, vermijd ze extra de voeding met histamine, en in tijden van minder stress, kan ze al es iets meer door de vingers zien.
Ook als ze vb. ze soep eet, doet ze er een scheut koolzaadolie in.
dus, in plaats van die medicatie hier: massaal koolzaadolie gaan kopen :D :lol: :lol:
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

karolien, goed idee :-) als we hetzelfde budget aan koolzaadolie besteden dan aan medicatie, dan zitten alle supermarkten binnenkort zonder ...
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik ben het produkt eens gaan bekijken op iHerb, omdat het me zeer interessant lijkt.
Onderaan staat echter het volgende zinnetje:
"This product is not effective with immune system-based food allergies, (...)"
Is dat niet wat wij hebben dan?
ALs mensen hier dit gaan gebruiken, ben ik heel erg geïnteresseerd of zij er baat bij hebben.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

@klaproos

immune system-based food allergies, dat is bijvoorbeeld pinda-allergie, waarbij een minimaal stukje pinda al een levensgevaar kan veroorzaken. Dus je moet die pillen niet slikken en dan denken dat je niet meer allergisch bent voor pinda's bijvoorbeeld.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Histame is wel duur, vind ik. Kost ongeveer 1 dollar per pil en je moet bij elke histaminerijke of -bevattende maaltijd 2 pillen slikken.
Ik heb het eens gecheckt: eigenlijk eet ik altijd voedsel met histamine. De tomatentijd loopt op z'n einde, nu is het notentijd. :wink:
Ik ben vegetariër, dus ik eet dagelijks kaas (liefst belegen) en de vleesvervangers zijn meestal sojaproducten. Enz. enz.
Als ik dus continu die pillen zou moeten slikken, wordt dat wel onbetaalbaar, vrees ik.
Afin, ik zou het wel eens kunnen proberen natuurlijk, gewoon om te zien wat het geeft. Als ik dan beterschap zou hebben, weet ik tenminste dat het vd histamine komt.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Enne heeft iemand nu al ervaringen met het product?

Ik heb net een doosje uitgenomen en geen enkel verschil gemerkt.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hallo allemaal,
Volgens een osteopaat die ik bezocht, heb ik geen intoleranties, maar lekkende darmen.
Ik weet dat DML ook onderzoekt op lekkende darmen, en ik weet dat het een dysbiose is van bacterien: te veel slechte en te weinig goede bacterien, in je darmen, waardoor er gaatjes ontstaan , zodat er afvalstoffen in je bloed en de rest van je lichaam terecht komt.
Weet iemand hier iets meer over het verschil tussen intoleranties en lekkende darmen of is dat hetzelfde?
Gebruikersavatar
MJ
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 29 mei 2009, 11:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door MJ »

Een leaky gut wordt meestal veroorzaakt door voedselallergieën, voedselintoleranties, malabsorpties,...
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Hoi,
Een vriendin van mij moet van Christine Tobback ook die Daosin innemen. Heeft iemand van jullie dit intussen al gevonden via een Belgische apotheek? Ze heeft er wel een website bijgekregen uit Duitsland, dus daar kan je het ook bestellen.
Groetjes,
Sofie
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Dag Sofie,
Wij hebben het bij onze apotheker besteld. Het was dezelfde prijs van de duitse website.
groetjes,
Lea
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Voor wat dient die Daosin?
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Lea, waar is die apotheek als ik mag vragen? En heeft die het via een speciale weg besteld, of gewoon zelf via die duitse site?

Karolien, die Daosin zou ervoor zorgen dat ze, bijvoorbeeld als ze eens op restaurant gaat, dit inneemt en dan geen of minder onverwachte klachten van producten krijgt die ze hebben gebruikt op restaurant. omdat je dit nooit helemaal kan controleren wat ze in je eten doen daar.
Plaats reactie