NMT test (H2S-test): overzichtelijke resultaten

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Bij mij kwam er als resultaat buisje 1 , ik snapte er niets van want ik heb veel darmklachten en ben heel veel vermoeid!
Ik heb hierover contact gehad met Chris Roelant en die gaf aan dat na onderzoek blijkt dat 20 % van de patienten de urinetest negatief uitviel omdat een virus ws de oorzaak is van de vermoeidheid en daar doen ze dus ook veel onderzoek naar!
Hij was juist zeer geinteresseerd in de negatieve uitslag omdat volgens hem van de 100% ws 80% darmproblematiek heeft en 20% last heeft van een virus :!:
Ik ben door hem ook verwezen naar DML
Ik hoop meer duidelijkheid te krijgen, ik denk ook dat het in mijn geval te wijten is aan een virus ivm met de vele virale klachten die ik heb
Gebruikersavatar
rudy
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 nov 2009, 11:52

Bericht door rudy »

1=buisje 4
2=ja
3=ja
4= huisarts reageert er niet op , kent het niet of wilt het niet kennen!!!!!!!!
ps. heb deze test 2 maal gedaan, met tussenpoze van een paar maand ,resultaat 2 maal hetzelfde,dus is deze test zeker en vast betrouwbaar !!!
testkit van Chris Roelandt gekregen
pelletkachel artel 8.5 kw/pellets/sunhunter-solyndra 4550 wp
katia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:02

Bericht door katia »

Gisteren de test gedaan bij DML en direct even naar de uitslag gevraagd:
1. resultaat was negatief (buisje 1 of 2 dus)
2/3. ik had eerder licht positief verwacht, maar gezien de medicatie die ik op het moment neem (oa mucoperm die werkt tegen lekkende darm en dus het doorsijpelen van gassen zoals oa H2S tegenhoud) en dat ik mij momenteel vrij goed voel, is het resultaat niet helemaal onverwacht.
4. wanneer de uitslagen van de overige testen er zijn, ga ik terug naar DML en dan verder bespreken.
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Vanmorgen de test gedaan. Mijn zus had een droom, zonder van deze test te weten, waarin naar voren kwam dat mijn ME samenhing met darmproblemen! Dus toen de test voor de zekerheid toch maar besteld en nu verrast door de uitslag..

1 vergelijkbaar met buisje 5/6 (Strong positive)

2 Wel passend bij de ME-klachten, want ik ben erg beperkt en heb erg veel klachten. Toch had ik deze uitslag niet verwacht, omdat ik juist niet zoveel darmklachten heb. Wel vaak misselijk.

3 Ik denk het wel? Weet niet hoe betrouwbaar de test is, maar ik heb hem in elk geval volgens de voorschriften uitgevoerd.

4 Geen idee. Kun je voor behandeling hiervan alleen maar naar DML vraag ik me af, of kunnen andere artsen hier ook iets aan doen?
esther79
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 okt 2010, 20:29

Bericht door esther79 »

Urinetest jaar geleden gedaan. Kleur van coca-cola.... zegt genoeg.

2 weken geleden heeft DML een uitstrijkje bij me gemaakt. Dit gaat op xmrv onderzocht worden. Ben al positief in het bloedonderzoek.
Uitstrijkje ook met deze test in aanraking gebracht.

1. Kleur 6 (meteen, als een explosie)
2. Niet helemaal passend. Ik ben een stuk fitter dan bijvoorbeeld een aantal jaren geleden. Wel darmproblemen, voornamelijk een opgeblazen gevoel wanneer ik me niet aan mijn dieet houd.
3. Betrouwbaar in mijn ogen.
4. Ik wacht wat DML wil gaan doen (ben 7 jaar in behandeling in Brussel). Over 3.5 week terug.
Plaats reactie