vaccineren tegen Mexicaanse griep of niet?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

vaccineren tegen Mexicaanse griep of niet?

Bericht door Shavonne »

Ik lees hier nog niets over.
Ik vraag me af of het verstandig voor mensen met ME zou zijn, om te vaccineren tegen de Mexicaanse griep of niet. Tenzij ze hier echt mee gaan beginnen.
Ik bedoel, zou het net goed zijn, of eerder slecht voor ons immuunsysteem?
Ik ben het eigenlijk niet van plan om te gaan doen.
Het blijkt ook minder ernstig dan ze eerder beweerden.
Er is verder weinig over op internet te vinden.
Het lijkt mij wel dat wij een risicogroep zijn, ik vang zowat alles.
Gebruikersavatar
vlindertje
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2009, 20:52

vaccineren tegen Mexicaanse griep of niet?

Bericht door vlindertje »

hey shavonne,
ik heb daar ook over na zitten denken, pik ook elk griepje mee, en straks wil ik ook weer beginnen om een paar uurtjes op te passen, dus zit dan ook weer tussen dekinderen...
ik zit ook te tweifelen, als ze gaan vaccineren, wel doen of juist niet.. zit niet op die griep te wachten, maar aan de andere kant heeft mijn bioresonantie therapeut al eerder aangegeven dat ik nogal gevoelig gereageerd heb, zelfs op de kinderinentingen dktp enzo
ik ga het haar in elk geval vragen als ik haar weer zie.

ik las vandaag ook al weer van alles over bijwerkingen, en vooral bijwerkingen in de toekomst, die ze nu nog niet kunnen overzien :s dat zorgt er dan weer voor dat ik denk laat maar...

ik vermijd sowieso openbaar vervoer drukke winkels etc zoveel mogelijk, deed ik eigenlijk al, dat zijn van die fijne plekken waar je lekker iets op kunt pikken, behalve dat je er hartstikke moe van word..
Gebruikersavatar
joëlle
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2009, 22:13

vaccineren tegen Mexicaanse griep of niet?

Bericht door joëlle »

hoi, dit vraag ik me ook al een tijdje af
ik dacht ik kijk eens op dit soort forum
heb al eerder hier en daar gezocht
maar niets gevonden
wilde het er met de huisdokter over hebben
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Sowieso zijn we een risicogroep: "mensen met een verminderde weerstand (immunodepressie) wegens ziekte/behandeling" is onderdeel van gedefinieerde risicogroepen.
Wel straf dat de 'Belgische griepcoördinator' (UZ Leuven) antwoordde in een live chatsessie op de vraag of ME-patiënten verhoogd risico hebben? NEE! was zijn antwoord...
zegt veel over de(zijn) kennis(mening?) rond ME...
Maar anderzijds kan de vaccinatie een immuunontregeling uitlokken...waar we ook niet op wachten.

Uiteindelijk gelden deze topics ook:
Hoop doet leven!
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het idee dat het immuunsysteem door vaccinatie nog verder onder druk gezet wordt.
Maar de discussie of onze dochter wel of niet ingeënt zal worden, hoeven we inmiddels niet meer te voeren omdat ze tijdens haar verblijf in Australië vorige week de Mexicaanse griep heeft opgelopen (net als zovele anderen daar).
Ze heeft milde symptomen gehad, en voor haar gevoel niet anders dan een "gewone" griep.

Miek
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik ga me in elk geval niet laten inenten.
Geef me dan ma liever de Mexicaanse griep.
Ik probeer inentingen sowieso te mijden!
Ik wil niet nog meer rotzooi in mijn lijf.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik twijfel ook. En ik ben van plan het eerst eens met mijn hom.arts te bespreken,
Wel krijg ik ieder jaar de gewone griepprik waar ik geen last van heb.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik kreeg inderdaad van mijn huisarts ook te horen dat we niet onder de risico patiënten zouden vallen die gratis tamiflu zouden krijgen. Je zou het volgens hem wel met een voorschrift betalend moeten kunnen krijgen.

Weer al het bewijs dat de mensen die over deze beslissingen gaan denken dat ME tussen de oren zit. Ik kan er echt kwaad van worden.

Ik denk dat ik wel een vaccinatie zou halen omdat ik in het verleden ook niet raar heb gereageerd op andere griepprikken. Ik hoop wel dat deze hele griep zo snel mogelijk weg is want ik merk dat het niet goed is voor mijn gemoedstoestand hoor; Ik maak me er toch wat ongerust in. Net omdat je niet weet hoe je lichaam er op gaat reageren én omdat ik schrik heb, mocht ik bij een andere arts terecht komen dan mijn huisarts, ik niet serieus genomen ga worden.
Gast

Bericht door Gast »

hoi,

op een website van sle patienten(reuma, auto immuunziekte) worden mensen wel aangeraden de inenting te nemen.
er is geen verhoogd risico, wel voor harptatienten en mensen met problemen aan de longen, d.i.m. evt. longontstekingen.
ik reageer ook niet op de gewone griepprik, dus zal dan ook wel voor deze innenting gaan.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Ik ben ook niet zo voor inentingen dus sla deze ook liever over.

Fijn dat Elianne 'm goed heeft doorstaan!
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Dear Karma, I have a list of people you missed
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

He, Miek,

Te gek dat Elianne naar Australie is geweest!

Min zoon is opmijn verzoek bij de huisarts bij de lijst chronisch zieken geplaatst zodat,indien verstandig, hij ook ingeent kan worden.

Mogelijk vragen wij Demeirleir nog om advies over al of niet inenting.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Het Vermoeidheidcentrum heeft zich op de eigen website uitgesproken over de Mexicaanse griep:

Vermoeidheidcentrum - Mexicaanse Griep
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Eindelijk goede info.
Eindelijk weten we of vaccineren goed of slecht voor ons is bij de Mexicaanse griep.
Zat ik met mijn gedachte goed, niet vaccineren dus.
Ik zit niet te wachten op nog meer ellende aan mijn lijf.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Mijn huisarts vertelde me dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Andere griepen kom ik ook door en ze voorziet geen grote problemen. Vaccinatie raadde ze inderdaad toch ook eerder af in onze situatie.
Plaats reactie