waarschijnlijk gezakt

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

waarschijnlijk gezakt

Bericht door Alabama »

hallo lieve mensen,

ik ga weer ff mijn hart luchten. :cry:

school gaat niet goed, het ging al niet goed. maar nu staat het al bijna vast. ik ga zakken. ik doe een opleiding dat eigenlijk onder mijn niveau is. stof en opdrachten, die zijn gewoon makkelijk. maar mijn afwezigheid is nu rond de 70% dus is het voor hun een rede om mij niet over te laten gaan. al die tijd heb ik mijn mentor op de hoogte gehouden, maar omdat ik niks kan bewijzen wordt het wel moeilijk om aanpassingen te krijgen.
deze week heb ik toetsweek. ik heb zo hard geleerd en voor mij stond vast dat ik echt naar die toetsen zou gaan, maar ik was zo kapot van het leren dat ik nu weer een paar dagen in bed lig. ik zag het een beetje als mijn laatste kans, nu ff goeie resultaten halen met deze toetsweek en misschien zouden ze weer hoop hebben in mij. maar dat is ook weer over.

ik heb er echt moeite mee, dit wordt de eerste keer dat ik zak. en het is onder mijn niveau!! ik zak op iets wat buiten mijn macht is!
zelfs als ik van een nieuw vak de eerste 5 lesse heb gemist, en ik kom weer s opdagen, dan kan ik zo de stof uitleggen aan de gene die al die lessen al heeft gevolgd. die gene gaat dan wel over maar ik niet! ik weet niet of ik me er gewoon bij moet neerleggen of gewoon tot de laatste dag van alles proberen. zoals bijv dat ik het nu op psyche ga gooien (ik loop nog steeds bij ggz, ze kan maar niks vinden wat niet goed zou werken in mijn hoofd). maar als ik dat gewoon zeg, en dat ik gewoon in therapie ben en dat het volgend jaar hopelijk over zou zijn en dat ik dan de ontbrekende cijfers zal inhalen.....................

wat denken jullie? er bij neerleggen of dat laatste nog proberen?
God is closest to those with broken hearts..
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

waarschijnlijk gezakt

Bericht door Amaike »

wat denken jullie? er bij neerleggen of dat laatste nog proberen?
Tja, kan alleen maar uit mijn eigen ervaring spreken. Ook ik had geen diagnose, en te veel gemist, dus ik ben blijven zitten in het tweede jaar.

In het begin was dat wel vervelend, naar je vrienden kijken aan de andere kant van het hek, lessen volgen die je al kende etc. Maar het heeft me niet geschaad. Ik heb uiteindelijk mijn diploma nog weten te halen, hoe zwaar dat ook was. En ik heb zelfs nog vriendinnen overgehouden van mijn tijd voordat ik ben blijven zitten.

Je kunt nu eenmaal niet meer doen dan je kunt. En stel dat je nu nog gaat rennen tot het einde, wie zegt dat je dan niet zo'n grote terugval krijgt dat je volgend jaar nog minder naar school kunt dan nu? Zoals hier al heel vaak wordt gezegd: denk aan je grenzen.

Vind het heel erg voor je. Veel sterkte!
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

waarschijnlijk gezakt

Bericht door Gabutje »

Hoe oud ben je eigenlijk?

Want ga van je verhaal vanuit dat je leerplichting bent? D.w.z. dat school verantwoordelijk is om je zo goed mogelijk onderwijs te geven. Bij mij kreeg ik nog weleens extra opdrachten om de afwezigheid te compenseren. Zelfs een leraar bij mijn thuis die de hele week aan lessen even met mij doornam en keek op welke gebieden ik wat ondersteuning nodig had en daar hielp hij me dan even bij.

Je ouders kunnen misschien beroep doen op maatschappelijk werk, ziekenhuis of st. Mee. Mij wilden ze eerst niet eens op school hebben en toen heeft mijn moeder mijn behandelende arts erop gewezen dat als zij vinden dat ik naar school moet, dat ze maar contact op moest nemen met mijn school. en dat hebben ze gedaan. Kreeg aangepaste roosters, extra opdracht om mijn afwezigheid te compenseren en mocht zelfs gebruik maken van een aparte ruimte om even tot rust te komen.

Het is even zoeken, maar er moet toch wel iets aan te doen zijn voordat je de handdoek in de ring gooit????

Sterkte!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

waarschijnlijk gezakt

Bericht door Gabutje »

Die st. is dat niet iets om beroep op te doen? je weet wel, die ook juridisch advies geeft tot betrekking tot uwv e.d. he hoe heette dat ook al weer....
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Lieve Siem,

Wat vervelende situatie voor je!

De steungroep heeft als website www.steungroep.nl

Een paar vragen die mij zo te binnen schieten zijn:
Heb je al contact met je mentor hierover gehad?
Is er een studiebegeleider die jou advies kan geven?
Staat er een aanwezigheidsplicht in het overgangs-/examenregelement?
Zijn er mogelijkheden tot bijvoorbeeld herkansingen, taken of andere regelingen?
Is het volgens jou werkelijk jouw belang om in jouw huidige situatie over te gaan/af te studeren? (Excuses alvast voor het stellen van deze vraag.)

Veel sterkte, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

bedankt voor jullie lieve berichten.

@amaike: wat jij zegt klopt, ik zie zelfs voordelen om te blijven zitten. maar de grootste nadeel dat is gewoon dat ik weer een jaar kwijt ben. en ik ben al zoveel jaar kwijt omdat ik de hele tijd switch van opleidingen dat ik het nu wil afmaken (het liefst zsm)

@gabutje: ik ben 20. dus niet meer leerplichtig. maar ik moet er niet aan denken om te stoppen met school. sowieso ook omdat ik anders een enorme studieschuld heb straks en ook nog geen inkomen heb omdat ik nu zo'n beetje van mijn stufi leef.

@henny: ik zal ff op elk vraag een antwoord geven
  1. ik heb mijn mentor altijd op de hoogte gehouden, totdat hij te veel doorging op het psychische vlak en toen was mijn vertrouwen een beetje verdampt.
  2. ik heb om begeleiding gevraagd. mijn mentor kwam aanzetten met een formulier die ik moest invullen. toen zag ik dat het om dyslexie en die dingen ging, en niet om extra begeleiding. ik heb nu wel via icare een vrouw die paar keer per week komt om mij te helpen met huiswerk. maar omdat zij niet van school is (het is ook niet echt haar taak om huiswerk begeleiding te geven) gaat het een beetje moeilijk. ook omdat nu al zoveel achterloop met dingen dat je niet weet waar je mee moet beginnen.
  3. ja je moet zoveel % aanwezig zijn. en ik ben daar al dik overheen.
  4. die zijn er wel, maar omdat ik zoveel afwezig ben geweest kan het niet meer. hoewel ik dingen 10 keer sneller opvang dan de rest in de klas. dus aan mijn capeciteiten ligt het niet. maar aanwezigheid is blijkbaar zo belangerijk.........
  5. ik vind het helemaal niet erg dat je die vraag stelt. zoals je kunt lezen bij wat ik aan gabutje heb getypt, sowieso om financiele dingen kan ik nu echt niet stoppen. maar ook omdat ik mezelf al genoeg zie als een niks-kunnend iemand, en dan ook nog stoppen met school. ik denk niet dat ik dat aankan. en ik vind het al een geweldig opleiding. zou het niet willen missen door te stoppen
ik heb vandaag wel weer een toets gemaakt, morgen nog een paar en dan ben ik weer klaar. ik kan 2 toetsen nog herkansen. ik hoop dat het mooie cijfers worden, zodat ik het zakken/overgaan weer ter sprake kan brengen.

bedankt iig allemaal!

liefs
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

siem schreef:bedankt voor jullie lieve berichten.
  • ik vind het helemaal niet erg dat je die vraag stelt. zoals je kunt lezen bij wat ik aan gabutje heb getypt, sowieso om financiele dingen kan ik nu echt niet stoppen. maar ook omdat ik mezelf al genoeg zie als een niks-kunnend iemand, en dan ook nog stoppen met school. ik denk niet dat ik dat aankan. en ik vind het al een geweldig opleiding. zou het niet willen missen door te stoppen
Heel herkenbaar, dat had ik op het hbo ook. Uiteindelijk heb ik via een decaan toch het een en ander weten te regelen. Mijn afwezigheidsprobleem heb ik toen weten op te lossen door extra opdrachten te maken. Wel heb ik een officiele verklaring van een arts moeten indienen, maar goed. Ik weet dat er heel veel te regelen valt, de steungroep waar al eerder over werd geholpen kan daar veel over vertellen. Ik heb echter daar nooit gebruik van gemaakt omdat ik zelf uiteindelijk toch had besloten om mijn studie te beeindigen. Lang erover nagedacht omdat ik zelf ook een flinke schuld heb. Maar nooit spijt van gehad, godzijdank! Maar ik snap je heel goed en het moet ook gewoon mogelijk zijn om de studie te volgen met wat aanpassingen. En ook bij de studiefinancieringen kan je om bepaalde kwijtscheldingen aanvragen, of extra verlenging van studiefinanciering. Maar wat studiefinanciering betreft, ik heb ook geen inkomen of een uitkering, maar je kunt aanpassing van je inkomen aanvragen. In mijn geval betaal ik dus niets terug, zodra ik een modaal inkomen ga verdienen word het weer bekeken. Maar dan nog is het lager dan met de betaalsoms waar ze eerst mee zullen aankomen. Mijn zus betaald iets van 65 euro per maand terwijl hun twee verdieners zijn (is getrouwd). Mijn advies, kijk naar de mogelijkheden: misschien st. Mee of de steungroep eens benaderen. Maar als financiele redenen het enige is waardoor je steeds tegen deze probleem aan loopt, denk er aan om vooral bij jezelf te blijven. Het heeft geen zin om je gezondheid verder te schaden.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Beste Siem,

Denk nog eens rustig na wat je wilt en vooral hoe en met wie je het zou kunnen bereiken.

Veel succes! Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

@gabutje: dankjewel, ik zal zeker contact opnemen met ibg, kijken wat de mogelijkheden zijn. en woensdag heb ik een mentor gesprek, ga ik bespreken hoe ik de studie aangepast kan voortzetten (of overdoen).
@henny: je woorden zijn altijd zo simpel, maar zo vol van rust. ik heb al een bepaald persoon in mijn hoofd en zal het er zeker mee gaan bespreken!
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

veel succes Siem, ook met het gesprek met je mentor woensdag! Ik hoop dat hij je tegemoet wil komen in het aanpassen van de studie aan wat jij aankunt.
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

succes siem en sterkte
ik reageer niet meer als iemand vraagt hoe gaat het met je
want je krijg dan hun hele ziekte geschiedenis te horen
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

bedankt allemaal,

heb net een gesprek gehad ipv woensdag. en het staat nu vast: ik ben gezakt. heb me zonder twijfel weer ingeschreven. over een maand ga ik naar dr. vermeulen. ik heb daar heel veel vertrouwen in. ik heb het er voor over om deze vakantie bezig te gaan met mijn gezondheid en voor mij staat het vast dat ik volgend jaar weer normaal kan functioneren. misschien te optimistisch, maar ik weet het zeker.

liefs!
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
bientje
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jun 2009, 14:49

Bericht door bientje »

Hoi Siem,

Jammer dat je niet geslaagd bent.
Ik heb bewondering voor je optimisme en doorzettingsvermogen en vergeet niet ... de volhouder wint.

Nog veel succes en sterkte.

Bientje.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Bij de woorden van Bientje sluit ik me van harte aan.

Liefs en succes!
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

denk niet dat ik het zo lang had volgehouden zonder jullie!
God is closest to those with broken hearts..
Plaats reactie