schildklier medicijnen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

schildklier medicijnen

Bericht door JannekeB »

Vanwege een vergrote schildklier (veroorzaakt door de CVS) krijg ik binnenkort schildkliermedicijnen. Ben benieuwd!
Iemand ervaring?
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

elthyrone in de laagste dosis. pilletje voor je leven lang.
niet zo erg als je weet dat dit de vergroting van je schildklier tegengaat :!:
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

De meesten mensen hebben veel baat bij dit medicijn, werkt al snel!
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik zie in de brief: Imunixx, Euthyrox, Fluanxol en Baclofen staan. In hele lage doseringen. Daarnaast 800 mg paracetamol.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik neem L-Thyroxine, 125mg per dag, maar de werking van mijn sdchildklier is nu wel helemaal stilgelegd. Ik kreeg er de eerste keer in het begin van mijn zwangerschap last van , 6 jaar geleden. Of ik toen al ME had, weet ik niet maar ik vermoed het wel.
Gebruikersavatar
jolie
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57

Bericht door jolie »

Ik neem thyrax (T4) en thyreoid (een combi van T3 en T4) voor mijn schildklier. Minder moe en minder slaperig. Het is voor mij 1 van de vele puzzelstukjes, geen wondermiddel maar ik kan ook niet zonder. Het was bij mij voorgeschreven bij twijfelachtige schildklierbloedwaarden. Meer info op www.hypomaarniethappy.nl (nogal een grote site)

Wat betreft de fluanxol, die heb ik lang in een zeer lage dosis gebruikt. Dit is een antipsychotica. Ik was niet psychotisch maar kreeg het voor de brainfog, om helderder te kunnen nadenken en beter te kunnen concentreren. Heeft een beetje geholpen. Doordat ik er erg afhankelijk van werd en mijn klachten 100x erger werden als ik een dagje vergat in te nemen, ben ik (langzaam) overgestapt naar voedinggssupplementen. Bij mij geven nu lijnzaadolie, teunisbloemolie en vitamine B6, hetzelfde zelfs beter resultaat, vooral tijdens PMSperiode.

Met de andere middelen die je noemt heb ik geen ervaring.

Succes!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik heb ook een tijdlang thyrax geslikt. Mijn waarden zaten ook telkens net op t randje.
Het gaf mij niet echt verbetering. En na een scan van de hypofyse, die goed was. Moest ik er ook maar weer mee stoppen.

Maar het zou fijn zijn als het bij jullie wel zou helpen!
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik heb een half jaar geleden thyrax voorgeschreven gekregen door dr. Kurk.
Mijn waardes zaten ook steeds op het randje, niet te hoog of te laag maar wel tegen het randje.

Omdat ik mijn carnitene niet wilde verhogen kwam hij hiermee aanzetten.

Bijverschijnselen: regelmatig tegen de vlakte gaan, duizelig en veel hoofdpijn.

Ik ben op advies met de apotheker die beaamde dat mijn klachten van dit medicijn af kwam er gelijk mee gestopt.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik weet inmiddels dat Imunixx een voedingssupplement is, dan heb ik Euthyrax, en die andere maken ze een capsule van. Paracetamol zie ik in ieder geval wel zitten tegen de pijn..... Ik ben nu net een wandelende apotheek :lol: (want ik gebruik ook nog dagelijks Sandomigran tegen de migraine, Melatomine en een smelttablet B12) Nja als het maar helpt!!
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Gabutje schreef: Omdat ik mijn carnitene niet wilde verhogen kwam hij hiermee aanzetten.


Huhhh wat een raar verhaal. raar dat je de carnitene ook niet wou verhogen.
Het lijkt net of je schrijft omdat ik geen carnitene wou verhogen krijg ik schildkliermedicijnen.
Kan zijn dat ik het verkeerd lees.
Ik meen ooit gelezen te hebben, dat jij schildklierproblemen had.
Maar nogmaals misschien lees ik het verkeerd.
JB schreef:Ik ben nu net een wandelende apotheek (want ik gebruik ook nog dagelijks Sandomigran tegen de migraine, Melatomine en een smelttablet B12) Nja als het maar helpt!!
Maar helpt het ook? en weet je nog wel wat, wat doet.
Als ik soms lees wat mensen slikken dan sta ik echt versteld ook!
Lijkt mij niet bevordelijk voor herstel.
volgens mij benje dan een wandelende chemische fabriek. :?
Dat is dan mijn mening!

In ieder geval s6 ermee en als het werkt, mooi zo!
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Hi Melanie,

Ik heb alleen gezegd toen dat mijn waardes van mijn schildklier aan de hoge kant was, maar niet volgens de normale standaarden. D.w.z. voordat men je aan allerlei behandelingen laat ondergaan moet je aan bepaalde waarde voldoen. En in mijn geval was de schildklier onrustig, maar niet zo hoog of laag dat actie volgens huisarts en andere internisten er wat aan gedaan moest worden. Nadat ik er mee gestopt ben, heeft dr. Kurk trouwens ook nooit meer iets anders voor de schildklier geschreven. En dat vind ik al vaag op zich, als de schildklier zo onrustig was, was dat wel een noodzaak geweest dan of niet?

Laatste keer heeft hij mij magnesium voorgeschreven omdat ik toen ook al mijn dosering voor carnitene niet wilde verhogen en aan mijn andere klachten wel tegemoet wilde gaan.

Ik zit laatste tijd wel te denken of het verstandig is om bij dr. Kurk verder te gaan. De carnitene behandeling heeft me wel op weg geholpen, maar heb niet het gevoel dat ik me verder ontwikkel bij Kurk en dat we nog op 1 lijn zitten. Ik denk dat mijn klachten ook meer bij mijn buik/maag/darmen momenteel liggen, en verder dan die psy.... vezels kom ik niet en naar mijn gevoel doet dat ook al niet veel.

Groetjes, Gabutje

Ik zie idd zelf het niet zitten om de carnitene te verhogen, zeker omdat het oneindig kan verhoogd worden. Maar het moet nog wel draagbaar zijn, als dit niet meer het geval is dan overschaduwt dat denk ik het effect van de carnitene. Voel me goed bij de dosering zoals die is en heb zelf nooit om verhoging ofzo gevraagd. Dat komt meer van de internist vandaan, belangrijk is dat je zelf de touwtjes in handen hebt.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Om precies te zijn slik ik nu elke dag:
Euthyrax 1x
Immunixx 1x
Baclofen 3x
Fluanxol 3x
Panadol 3x
Sandomigran 1x
Melatomine 1x
B12 smelttabs 1x

De laatste 2 heb ik zelf toegevoegd. Ik slaap nu al aardig als een prinsesje, zeker in combinatie met de spierverslappers. 1 nadeel is wel dat ik vannacht verkeerd op mijn heup lag en mijn been van onder tot boven sliep... auwie :evil:
Ja het zijn veel medicijnen maar ik wil op dit moment alles proberen om vooruit te gaan!! Al voel ik me er maar iets beter door.....
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Het lichaam stoot vanzelf wel de overtollige carnitene af.
Ik ben ervan overtuigd dat DR Kurk alles zal doen om een cvs/me patient te helpen. maar net zoals andere artsen wat in hun kunnen ligt, en ME/CVS
is nog geen klinkklare oplossing voor,

Ik begrijp je verhaal van de schilklier niet, maar dat is mijn probleem, maakt verder ook niet uit!
Lijkt net of DR Kurk hier iets fout doet in het verhaal.

zelf zie ik het nut ook niet in om diverse internisten etc te bezoeken.

JB schreef:
Euthyrax 1x
Immunixx 1x
Baclofen 3x
Fluanxol 3x
Panadol 3x
Sandomigran 1x
Melatomine 1x
B12 smelttabs 1x
wat is dat toch allemaal! Lijkt wel een recept, jeeeeemiggggg zeg!! :shock:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Hi Melanie,

Ze zeggen inderdaad dat het overtollige vanzelf weer afgevoerd word, maar wanneer weet je dat er overtollig carnitene is??? Maar dat zeggen ze ook van vitamines e.d.. maar ook daar hoor je tegenstrijdige verhalen over. Dus tja, kijk ik liever naar wat mijn draagkracht is en 10 tabletten is voor mij toch de max, moet immers wel consequent gebruikt worden en weet bij hogere dosering dat dat niet meer het geval is.

Dr. Kurk doet niets verkeerd, denk alleen dat het niet meer in zijn macht is om mij verder te helpen. De wil is er wel, maar denk niet dat hij nog weet wat hij met mij aan moet, dat gevoel krijg ik tenminste bij hem. En daarnaast richt hij zijn onderzoeken weer op een heel ander terrein dan andere belangrijke artsen zoals Meerendonk en Merleir. Wat voor de een niet werkt kan voor de ander weer wel helpen. Ik heb geen behoefte om te hoppen van de een naar de andere arts. Maar eindeloos door gaan met iemand, die en heel ver van je vandaan zit (het is toch een pittige reis) en waarmee je niet echt meer op 1 lijn staat, heeft nooit veel zin voor je gezondheid om het voort te zetten.

Ik juli ga ik met een voetreflexoloog aan de slag om mijn darmen e.d..... aan te pakken, want voornamelijk zegt mijn intuitie dat mijn klachten die ik nu heb momenteel daar hun grondslag hebben liggen.

Wat de thyrax en mijn schildklier betreft, ik kreeg het omdat mijn schildklier onrustig was. Maar het heeft officieel nooit te hoog of te laag gefunctioneerd. Misschien heb ik het zo beter vertaald? Tja, soms blijft het moeilijk om iets te verwoorden wat je bedoelt. Maar daar hebben meerderen personen hier op het forum wel last van zo nu en dan denk ik?

Maar idd. wat een lijst, lijkt inderdaad op een recept. Ikzelf wil er wel voor waken dat ik niet zo'n lijst op mijn bordje krijg. Maar als je er baat bij hebt is dat het enige wat telt!

Groetjes, Gabutje
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Bericht door crazyloop »

Ja heb er goede ervaring mee. schildklierhormonen hebben een redelijk deel van de klachten verminderd. Was wel een hoop gedoe om ze te krijgen. Dierlijk schildklierhormoon werkt beter dan thyrax voor mij.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Plaats reactie