Nut van een rolstoel

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

Ik heb nog een kleine scootmobile in de aanbieding.
Hij is lekker klein en kan dus in de hal staan. Maar hij is ook in de auto mee te nemen. Ikzelf vind een scoot veel handiger dan een rolstoel omdat je geen duwer nodig hebt en echt zelfstandig iets kan doen. Het maakte ook dat ik me gelijkwaardiger voelde als ik op pad ging met (in mijn geval) mijn zoon. Hij hoeft niet te duwen, we kunnen naast elkaar en hij kan ook lopen en kijken waar hij wil zonder dat ik dan ergens 'achtergelaten' ben. Toch ook wel heel belangrijk om je eigenwaarde hoog te houden.

Even winkelen of honduitlaten is echt ideaal met een scoot.
Ik vind het dus echt een aanrader om wat meer mobiliteit te hebben.

Als iemand interesse heeft, hoor ik het wel
groetjes, Reintje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

De rolstoel bevalt me echt super!! Een heel andere ervaring dan vorig jaar.

Ik ben 's avonds al 2x met mijn vriend meegeweest om een heel stuk langs het water de hond uit te laten. Genoten van de mooie omgeving, de frisse avondlucht, de hond en meer opgeladen dan uitgeput thuisgekomen. Daarbij ben ik veel minder chagrijnig wat voor vriendlief ook erg fijn is. Voorheen wilde ik mee een stukje lopen, maar door de vermoeidheid werd ik dan heel chaggie. Nu is het weer gewoon gezellig.

Heb deze nog in bruikleen, maar ga er zeker eentje aanvragen!
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ook ik kom niet veel buiten, behalve ca. 5 min een blokje om als het mee zit. Wat mij wel helpt qua mobiliteit is een Spartamet (heet tegenwoordig Saxonette). Het is een fiets waarbij je naar keuze kan trappen (trapt zwaarder dan gewone fiets) of de motor gebruiken (max. 25 km/uur). Het valt onder de categorie fiets met hulpmotor en je hebt er een rijbewijs of bromfietscertificaat voor nodig.
Als je de aanschaf eenmaal gehad hebt, is het niet zo duur. Benzine afhankelijk van gebruik en 1 of 2x per jaar een onderhoudsbeurt. Evt. lid worden van ANWB voor pech onderweg.
Binnen de stad kan ik me verplaatsen met een Spartamet. Het is een soort rolstoel/scootmobiel voor mij, want veel lopen kan ik niet en OV is geen optie.
Per Spartamet ging ik jarenlang naar mijn werk (nu werkloos), naar huisarts/therapeuten, naar vrienden, naar de bieb etc.
Zonder Spartamet zou ik aan huis gebonden zijn. Voor mij is het DE oplossing.
Plaats reactie