Scootmobiel over te nemen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Scootmobiel over te nemen

Bericht door reintje »

Ik heb in september een kleine (opvouwbare) scootmobiel gekocht zodat ik met mijn zoon dagjes erop uit kon. Dat was echt heerlijk, eindelijk weer eens lekker met hem op pad zonder daarna compleet ingestort te zijn, maar alleen maar gewoon bek en bekaf :lol:

Inmiddels ben ik zoveel beter dat ik de scoot niet gebruik en ook niet meer verwacht te gebruiken. Dus als iemand die wil overnemen voor halve prijs (hij is bijna niet gebruikt) stuur me dan een pb dan geef ik detail info. en binnen een straal van ca 50km van Amsterdam wil ik het ding nog komen brengen ook.
Reintje
Gebruikersavatar
bientje
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jun 2009, 14:49

Bericht door bientje »

Hoi Reintje,

Leuk voor je dat het nu stukken beter met je gaat. Ik wil je niet ontgoochelen hoor en ken je ziektebeeld niet, maar ben je er zeker van dat je goed doet om je mobieltje op te ruimen. Misschien dat je in een mindere periode er toch nog veel plezier van kan hebben en met je zoontje op stap kan.
Gelukkig voor mezelf ben ik nog niet toe aan een scootmobieltje en ben ik dus geen gegadigde.
Ik heb trouwens vandaag wel een strijkstoeltje gekocht zodat ik mijn strijk al zittend kan doen. Ik vind het namelijk enorm vermoeidend om lang recht te staan.
Succes met de verkoop!

Bientje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Wat een goed nieuws dat je 'm verkoopt.

Ik woon sowieso niet in de buurt, maar super dat het zoveel beter met je gaat!!
Gebruikersavatar
gevoelig8
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:45

Bericht door gevoelig8 »

hallo reintje

als je de scoot niet meer gebruikt zal ik hem graag willen overnemen.
ik woon in een klein dorp en kan niet ver gaan met mijn gewone scootmobiel.
ik woon niet in de buurt maar ik ben in juli in almere voor een paar dagen.
hoop dat je er goed over na hebt gedacht en ben heel blij voor je dat je hem niet meer nodig hebt.
heeel veel liefs gevoelig8
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

@gevoelig8 ik stuur je een pb
Reintje
Jolanda
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2006, 17:25

Bericht door Jolanda »

Echt een aanrader zo'n apparaat. Heb er nu een paar jaar een en gaat overal mee naar toe. Handig ook voor winkelen want hij is erg wendbaar
Gebruikersavatar
Sunny
Actief lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 jun 2006, 22:18

Bericht door Sunny »

Ik heb 2 x de demontabele scootmobiel van een vriendin geleend en dat bevalt me beter dan geduwd worden in mijn rolstoel.
Ik ben dus aan het kijken om er zelf een te kopen, maar vind het best een zoektocht.
Dezelfde als mijn vriendin heeft is niet meer verkrijgbaar.

Daarom mijn vraag: welk merk en type hebben jullie ?

Groetjes Sunny
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

Hier zijn meer gegevens over de scoot.
http://www.scootmobieldiscount.nl/produ ... 6&pid=7466

Ik heb alleen een ander stuur, meer zoals deze:
http://www.scootmobieldiscount.nl/produ ... 6&pid=7466

Mijn Scoot mag je voor halve prijs overnemen.
Ik vind het een erg prettig karretje, maar ik heb hem niet meer nodig :-) dus hij is beschikbaar. Hij kan makkelijk in de hal staan, of achter in de auto.

Groetjes,
Reintje
Gebruikersavatar
Sunny
Actief lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 jun 2006, 22:18

Bericht door Sunny »

Dank je voor je reactie Reintje. :)

Ik dacht dat jou scoot al weg was naar gevoelig8.

Ik wil liever een 4 wieler dan een 3 wieler, maar fijn om te lezen dat je tevreden bent over dit merk.

Ik heb een folder van Discount hier liggen en de Traveller spreekt me wel aan (op foto dan)

Het stuur is 1 van de dingen waar ik nog over twijfel.
Aangezien je steeds de knop in moet drukken om vooruit te kunnen, moet dat wel handig zijn, en niet extra belastend, omdat ik altijd pijn in mijn pols heb.
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

het stuur heb ik juist gekozen omdat ik moeite had met het steeds indrukken van het knopje bij dat kleine rechte stuurtje.

Het voordeel van dit stuur was (voor mij tenmisnte) dat dat hendeltje weliswaar steeds ingedrukt moet worden (dat is overal zo) maar dat dit door de zwaartekracht kan, je legt je hand erop en laart die verder zonder kracht rusten. En als je wilt stoppen dan moet je je hand optillen. Snelheid bepaal me met een draaiknopje, en als je rustige snelheid instelt, is dat 1x en rijden maar.

Je kunt een bij een officiele dealer uitproberen. Ze komen langs als je dat wilt. en dan kun je kijken wat je prettig vindt. Ze zullen niet blij zijn als je daarna niet koopt, maar ze accepteren dat wel. Krijg je nog wel heeeeel lang reklame van ze :lol:

Groetjes,
Reintje
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Bericht door Maartje »

Mijn scootmobiel staat ook te koop! Hij staat namelijk al maanden ongebruikt in de berging (oh, wat een heerlijke mijlpaal dit!).

Het is een kleine opvouwbare, van Practicomfort, type rumba 22.

Hij kan max 6km/h en als maximale afstand 12 km. Ik heb hem niet veel gebruikt, alleen voor kleine stukjes af en toe naar de winkel of even een rondje door het park. Hij is nog in goede staat, ik zat zelf te denken aan iets van 400 euro.

Laat maar weten als je interesse hebt! (ik woon in Amsterdam, maar ik zou 'm eventueel ook kunnen komen brengen als ophalen niet lukt)
Bijlagen
R0013849.JPG
R0013849.JPG (130.33 KiB) 2701 keer bekeken
Gebruikersavatar
gvbergeijk
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2019, 13:56

Scootmobiel te koop

Bericht door gvbergeijk »

Mijn vrouw heeft een flinke terugval waardoor ze de scootmobiel niet meer kan gebruiken.
Kijk op https://link.marktplaats.nl/m1391668812 [/url]
Bijlagen
scootmobielcalypso00001a.JPG
scootmobielcalypso00001a.JPG (169.25 KiB) 2573 keer bekeken
Plaats reactie