zuurstoftherapie?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Bericht door crazyloop »

zonaanbidster schreef:Als Nederlander krijg je het consult terug.

Je moet een voorschrift hebben van Dm voor zuurstof.
Dan je verzekering vragen met welke zuurstofbedrijven zij een contract hebben. 1 van die bedrijven opbellen et voila. Wettelijk is ook dat je een deel van je stroomkosten terug krijgt.
Oh de verzekering vertelde me heel wat anders. Had zon klanten servie miep aan de lijn die van niks wist. Met veel gedoe heeft ze een bedrijf gegegeven dat bedrijf heeft een formulier gefaxt aan DML, laten we hopen dat ze het goed hebben gedaan. Kan niet wachten. Hoe voelt dat spul?
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Hoe voelt dat spul?

Goed!
Let er wel op dat je een concentrator krijgt, die de zuurstof uit de lucht filtert.
Dat je niet aan flessen wordt gezet, want dat is de bedoeling niet. geen pure zuurstof uit flessen dus!!!
Je verzekering doet ff de omgekeerde volgorde, dat geeft verder niet.
Het kan zijn dat je moet wennen aan zuurstof, dat hebben sommige mensen. Dat je je ff wat lichter voelt in je hoofd na een poos eraan bv.
Ik vind het echter toppie.[/quote]
Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Bericht door crazyloop »

zonaanbidster schreef:Hoe voelt dat spul?

Goed!
Let er wel op dat je een concentrator krijgt, die de zuurstof uit de lucht filtert.
Dat je niet aan flessen wordt gezet, want dat is de bedoeling niet. geen pure zuurstof uit flessen dus!!!
Je verzekering doet ff de omgekeerde volgorde, dat geeft verder niet.
Het kan zijn dat je moet wennen aan zuurstof, dat hebben sommige mensen. Dat je je ff wat lichter voelt in je hoofd na een poos eraan bv.
Ik vind het echter toppie.
[/quote]Oka ik vraag wel instucties als ik het spul heb, lastig uitleggen nu. Ben benieuwd. Voel je je erna beter?

Die bedden kan je vragen, erg handig.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Bericht door crazyloop »

Na 6 weken heen en weer gebel tussen de firma domo, de verzekering en nu eindelijk een antwoord van de assistente van Dr meirleir heb ik een email waarin staat:

U komt niet in aanmerking (geen enkele patiënt) voor de terugbetaling van de zuurstofbehandeling.

Ik heb reeds Farmadomo op de hoogte gebracht.

Met vriendelijke groeten

Dit antwoord heeft me 6 weken regelmatig bellen gekost naar alle drie en nu krijg ik te horen dat niemand(?) deze therapie vergoed krijgt. Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Ik ga de assistente van Meirleir weer bellen, maar wil graag jullie advies. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Maar zelf betalen? Is dit een nieuwe regeleing?
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

prive bericht
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

DML zei me dat die Oxycure vanaf januari 2010 betalend zou zijn. Weet iemand hoeveel dat kost? Krijgt men de factuur achteraf van die firma of hoe gaat dat in zijn werk?
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Heeft nog iemand last van neusbloedinkjes met die Oxycure?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

klaproos schreef:DML zei me dat die Oxycure vanaf januari 2010 betalend zou zijn. Weet iemand hoeveel dat kost? Krijgt men de factuur achteraf van die firma of hoe gaat dat in zijn werk?
Zelf niet precies op de hoogte, maar op het RIZIV verscheen hierover iets (klik best door naar de laatst verschenen documenten hierover om meer te lezen):
- € 27,72, inclusief BTW, voor de huursom voor flessen en ontspanner;
- € 3,18, inclusief BTW, voor zuurstofmaskers en/of zuurstofbrillen;
- € 2,12, inclusief BTW, voor zuurstofslangen;
- € 5,51, inclusief BTW, voor luchtbevochtigers voor éénmalig gebruik;

Per kalendermaand wordt slechts één zuurstofmasker of zuurstofbril, één zuurstofslang en één luchtbevochtiger
terugbetaald.

Honoraria:
4,51 en 35,92
Echter lees ik veelal over gasvormige zuurstof terwijl Oxycure een concentrator is.

Verder: bel eens je apotheek om te vragen wat de kosten zijn
Of Oxycure hoewel ik vermoed dat kosten via de apotheek te regelen zijn (gezien je daar het voorschrift binnen brengt)
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Bericht door crazyloop »

klaproos schreef:DML zei me dat die Oxycure vanaf januari 2010 betalend zou zijn. Weet iemand hoeveel dat kost? Krijgt men de factuur achteraf van die firma of hoe gaat dat in zijn werk?
Ik hoorde van een gast bij de firma domo dat het 10 euro per dag is voor de oxycure en er is ook een minder goede variant voor 2000 aanschaf die zuurstof uit de lucht haalt. De laatste kunnen ze zonder formulier aanleveren, maar dat raden ze niet aan. Volgens de firma domo heb ik ook een formulier nodig voor de aanbevolen zuurstof als ik hem zelf betaal, maar dat formulier is nu na 6 weken bij DML nog steeds niet gelukt. Ik heb de email assistente teruggemailed nog geen antwoord, de telefonische heeft ook nooit meer wat laten horen. Wat een rommeltje is het daar. Ik moet over 5 weken terug naar DML heb dan nog geen zuurstof gehad.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Oei, da's wel veel geld.

Ja, ik weet ook niet wat er bij DML scheelt de laatste tijd. Ben op 16/12 daar geweest, heb een maand daarna een halfslachtig nietszeggend behandelingsschema ontvangen. Uitslagen labo nog altijd niet. Weet nog altijd niet wat ik nu moet innemen of niet. Heb nu uit wanhoop en koleire maar een afspraak genomen bij Dr. Vollon.
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Wij waren nog een van de gelukkige die het wel vergoed kregen van VIvisol, maar dat komt ws omdat ik heb gevraagd of de prof de indicatie niet alleen op de H2S test wilde zetten. Maar juist de lage VO2 MAx en hartproblemen die onze dochter heeft door haar ME.
Geen problemen gehkregen daardoor en was binnen een week in huis.

Dit heeft ws geholpen en tot nog toen hebben wij vanaf juni 2009 al een zuurstof concentrator in huis (dus met luchtbevochtiger erbij) en een extra zuurstof fles. We krijgen zelf een bijdrage voor de stroom terug van Vivisol.

Afgelopen maandag zijn we bij de prof geweest en onze dochter mag stoppen met de zuurstof, omdat ze het niet meer op kan brengen om hem zo intensief te gebruiken. Ze gaat nu medicatie krijgen voor haar hart en neurologische problemen.

Groetjes marry
Gebruikersavatar
tournesol
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2010, 17:43

Bericht door tournesol »

Ik ben nu al anderhalve maand aan het 'zuurstoffen', op voorschrift van dr. Vollon, maar de apotheek heeft me via soremedical zuurstofflessen laten leveren, inclusief neusbrilletje en water.
Wat is een concentrator? Blijkbaar is dat een elektrisch apparaat? Dus geen gedoe met flessen die kunnen omvallen...
Dr Vollon had op het voorschrift geschreven: 5 l/min zuurstof gedurende 4 u per dag, maar niets over een concentrator. Of moet ik dat zelf aangeven bij de leverancier?
Overigens mag ik slechts anderhalf uur per dag aan de zuurstof van hem, dus niet 4u zoals hij had voorgeschreven. Kunnen jullie nog volgen?


Groeten,

Tournesol (voorheen Zonnebloem, maar wegens gewijzigd mailadres bleek mijn vertrouwde naam niet meer te registreren ...)
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

meer info rond het toestel dat DML voor ons heeft voorgeschreven, vind je op : www.oxycure.be
groetjes,
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

ik heb foto`s van de zuurstof concentrator die wij in huis hebben op mijn log

http://marrym.web-log.nl/mijn_weblog/20 ... her-1.html
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

http://www.oxycure.be/nl/oxycure_remboursement.php

Website Oxycure ivm tegemoetkoming. Kan uiteraard zijn dat dit nog niet geupdated is!
Hoop doet leven!
Plaats reactie